screamin-daemon skrev:
Absolut. Hojta till om du vill att jag ska testa något specifikt.
Inte något specifikt egentligen, utan mer allmänt sett.. PS300 är ju en riktig bra sticksåg. Kul att höra vad du tycker om makitan efter festoolen :)

magnlar skrev:
Du får gärna berätta vad du tycker om sticksågen senare..
Vad kostar frakten därifrån? Blir det stor skillnad mot t ex prishammeren som verkar ha rätt bra priset också?

Mattias_Jo1 skrev:
Vad kostar frakten därifrån? Blir det stor skillnad mot t ex prishammeren som verkar ha rätt bra priset också?
Tror du frågar fel person... :)

magnlar skrev:
Tror du frågar fel person... :)
Blev fel :)

screamin-daemon skrev:
Uppgraderade? från TS55 och PS300 till Festool HKC 55 EB plus och en Makita DJV181 från Axminster tools.

[bild]
[bild]

magnlar skrev:
Inte något specifikt egentligen, utan mer allmänt sett.. PS300 är ju en riktig bra sticksåg. Kul att höra vad du tycker om makitan efter festoolen :)
Jag har jämfört lite grand och tycker det är helt underbart att slippa sladden. Makitan är iofs. lite större, men PS300:an är faktiskt lite längre pga. plug it-"svansen" (se bilden). Jag har inte märkt någon större skillnad när det gäller kraft, men Makitan är betydligt tystare och alstrar mindre vibrationer.

Det enda som jag ev. kommer att sakna är ställbara klackar/sågbladsguide, men det var inget jag störde mig på när jag hade Makita 4341:an.

Jag sågar som oftast underifrån så jag saknar inte blåsfunktionen som bl.a. Bosch har. Jag har tyvärr inte testat sågen ihop med dammsugare, men utsuget verkar rätt så meh och stör dessutom sikten.
phVEFpm.jpg

Mattias_Jo1 skrev:
Gratis frakt vid köp över £50 om jag minns rätt.

Redigerat:
Har införskaffat en slangvinda på 18m för tryckluft. En jäkla uppgradering från att manuellt hålla på att linda upp slang varje gång

Slangvinda för tryckluft monterad på vägg, blå slang 18 meter, delvis utrullad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har även införskaffat lite bra att ha grejer. Ett quick close skruvstäd från Stanley, en Makita bitssats med bla lite insexsbits som jag saknade tidigare. En Bacho polygrip 8225 samt en kabelskotång och en kraftavbitare från Knipex.

Verktygssortiment inklusive bitssats, Skruvstäd, kabelskotång, kraftavbitare och polygrip på betonggolv.
Skapa konto

Kabelskotången skall du undvika att använda trots att det står Knipex på den. De presstänger som inte har utväxling och spärrsystem är mer eller mindre oanvändbara om du vill ha kabelskor som sitter kvar och har bra kontakt. Elpress har bra saker för kabelskor.

• Gilla
Jan Itor och 7 till
  • Laddar…
50kr för den här högen. Stanley Rb10 och lite annat gott. I vilka situationer använder man en strap cutter?

Verktygshög med Stanley RB10 hyvel, strap cutter, mätsticka och trähammare på ett vitt bord.
Skapa konto

För att kapa stål-bandning.

• Gilla
Öfremora
  • Laddar…
Du ska nog kolla om anslagsvinklarna är 90 grader INNAN du använder dem.

• Gilla
Öfremora
  • Laddar…
Bosch gex-125 slipmaskin för 89€ el. ca 890kr. Avsaknaden av en slipmaskin har varit ett problem en längre tid

Dagens loppisfynd.

Gammal uppsättning verktyg med mejslar, tänger och hammare på träbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Eld och 5 till
  • Laddar…
Shakula skrev:
Dagens loppisfynd.

[bild]
Verktyget längst ner har jag också, men vad är det till för från början? Timmer? Jag använder mitt till lite allt möjligt, typ grovhyvling

Öfremora skrev:
Verktyget längst ner har jag också, men vad är det till för från början? Timmer? Jag använder mitt till lite allt möjligt, typ grovhyvling
Avbarkning eller som du säger grovhyvling om du slöjdar en skål eller nått. Jag tänker använda den för yxskaft bland annat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.