3 337 278 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Jag har jämfört lite grand och tycker det är helt underbart att slippa sladden. Makitan är iofs. lite större, men PS300:an är faktiskt lite längre pga. plug it-"svansen" (se bilden). Jag har inte märkt någon större skillnad när det gäller kraft, men Makitan är betydligt tystare och alstrar mindre vibrationer.magnlar skrev:
Det enda som jag ev. kommer att sakna är ställbara klackar/sågbladsguide, men det var inget jag störde mig på när jag hade Makita 4341:an.
Jag sågar som oftast underifrån så jag saknar inte blåsfunktionen som bl.a. Bosch har. Jag har tyvärr inte testat sågen ihop med dammsugare, men utsuget verkar rätt så meh och stör dessutom sikten.
Gratis frakt vid köp över £50 om jag minns rätt.Mattias_Jo1 skrev:
Redigerat:
Har införskaffat en slangvinda på 18m för tryckluft. En jäkla uppgradering från att manuellt hålla på att linda upp slang varje gång
Har även införskaffat lite bra att ha grejer. Ett quick close skruvstäd från Stanley, en Makita bitssats med bla lite insexsbits som jag saknade tidigare. En Bacho polygrip 8225 samt en kabelskotång och en kraftavbitare från Knipex.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har även införskaffat lite bra att ha grejer. Ett quick close skruvstäd från Stanley, en Makita bitssats med bla lite insexsbits som jag saknade tidigare. En Bacho polygrip 8225 samt en kabelskotång och en kraftavbitare från Knipex.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Kabelskotången skall du undvika att använda trots att det står Knipex på den. De presstänger som inte har utväxling och spärrsystem är mer eller mindre oanvändbara om du vill ha kabelskor som sitter kvar och har bra kontakt. Elpress har bra saker för kabelskor.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
För att kapa stål-bandning.