HogeN HogeN skrev:
[bild]

Blev en makita idag =) DTW1002Z
Riktigt bra! Grymt skön när det är dags för däckbyte(y)
 
K kristofo skrev:
Vad är det för tegel?
Har lite gammalt både en- och tvåkupigt tegel liggandes som kommer bli vägfylle en vacker dag.
Låter som en möjlighet som måste utforskas! Ale passerar man ibland. ;)
Det är enkupigt. Jag tog in en av de som ligger bakom huset nu och de är 35x24 cm.
Huruvida de är identiska med de som ligger på taket kan jag inte säga, men jag tror det.
Förutom att de är i bättre skick och mindre mängd mossa...
 
  • Enkupig taktegel med linjal ovanpå för storleksreferens, ligger på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre enkupigt taktegel med mossa på ena sidan, bredvid ett tumstock på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S snuttekudden skrev:
Nya finstämmjärn ifrån Veritas.

Tror att handtagen är gjorda i hickory, dom luktar i varje fall väldigt gott! Nästan så man vill dra fram grillen och grilla lite ribbs.
Det värmebehandlad lönn. Men jag håller med om att de luktar väldigt gott.
 
VidarH VidarH skrev:
Låter som en möjlighet som måste utforskas! Ale passerar man ibland. ;)
Det är enkupigt. Jag tog in en av de som ligger bakom huset nu och de är 35x24 cm.
Huruvida de är identiska med de som ligger på taket kan jag inte säga, men jag tror det.
Förutom att de är i bättre skick och mindre mängd mossa...
En begagnad tegelsten med smuts och en möjlig skada placerad på ett rörigt arbetsbord med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En rostig, orange plåtböjd del med måttstock ovanpå, omgiven av byggmaterial och spill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Begagnad röd tegelsten mätt med ett måttband på ett stökigt arbetsbord fullt av verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såg lite annorlunda ut är jag rädd.
Vill du komma förbi och titta ändå så skicka ett PM.
Då det vart lite off topic kastar jag in ett blocket-fynd jag gjorde i förrgår.
Begagnad bordscirkelsåg i en rörig verkstad, inköpt via Blocket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
Greven29 Greven29 skrev:
Riktigt bra! Grymt skön när det är dags för däckbyte(y)
mest för jobbet... hemma vid har jag pelarlyft och kompressor när kommer till däckbyte
 
Skönt när man kan handla på arbetstid Arbetsbelysningsstativ i förpackning på fordonsgolv med specifikationer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Efter tips från forumet så inhandlades denna i dag. Fick tag i näst sista exemplaret:) Ljus o det varde ljus! Förpackning för en Anslut 20W LED arbetslampa står på ett trägolv mot en vägg med tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Kanske inte riktigt ett verktyg, men ett sätt att förvara alla slipark med någon sorts ordning! Farfars gamla knep..
[länk]
Gud välsigne gamle farfar... :cry:

Den stjäls direkt! Kommer även att vidareutvecklas, återkommer med detta.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Skönt när man kan handla på arbetstid[bild]
Luktar ÖoB? Kostnad?
 
Det står Rusta på kvittot i bilden... :geek:
 
useless useless skrev:
Det står Rusta på kvittot i bilden... :geek:
Men påsen på bilden såg ut som ÖoB!

Nå, du har säkert rätt, men jag lyckas inte utläsa kostnaden på kvittot. Kanske behöver glojärn, eller skarpare telefondisplay.

Stativ är i vart fall alltid trevligt! Julas variant med halvstark LED-kastare inkl stativ för 149:- har florerat i tråden. Tar dock bara en strålkastare omodifierat.
 
V Vardagsrum skrev:
Men påsen på bilden såg ut som ÖoB!

Nå, du har säkert rätt, men jag lyckas inte utläsa kostnaden på kvittot. Kanske behöver glojärn, eller skarpare telefondisplay.

Stativ är i vart fall alltid trevligt! Julas variant med halvstark LED-kastare inkl stativ för 149:- har florerat i tråden. Tar dock bara en strålkastare omodifierat.
Julas är rätt kort också, jag skulle inte köpa det igen faktiskt. 120cm säger hemsidan, och Rustas är 150cm, närmare acceptabel höjd.
 
För att inte bara bidra med text i tråden så lägger jag upp två av de senaste tjugotalet verktyg jag köpt.

Bahco S330 hylsnyckelsats, smidig och framförallt portabel 3/8-dels som går mellan 10-22mm utan att hoppa över någon storlek.

Priset blev 373,75:- hos Harald.

Köpte även en ställbar låsringstång med utbytbara käftar av samma märke. Det saknades dock ett par käftar till den och kassapersonalen var väl trött på all rush, så priset för den blev 19,90:- Då kan jag leva utan extrakäftarna ;)

Blev även ett par Bosch-torkarblad för 8:- styck.

Bahco S330 hylsnyckelsats i orange förvaringslåda och en ställbar låsringstång med röda handtag på en trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bahco S330 hylsnyckelsats i öppen låda och en ställbar låsringstång vid sidan om, på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Tar en första titt på den här intressanta julklappen; en NOS från -97, Kränzle junior 120 bar. Verkar robust trots att den är liten :p
[bild]
Jag har en sån, den har funkat klanderfritt i 20+ år.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Microkatten
Lade precis en beställning på en no 3 putshyvel:
Quangsheng no 3 putshyvel på ett träbord, symbol för sparade pengar inför verktygsköp.
Eftersom det var en Quangsheng så sparade jag jättemycket pengar! :cool: Av någon anledning så gick denna stora hög sparade pengar åt till några Ashley Iles stämjärn, en Arno Carbur 2 burnisher, en bit läder, sandpapper och andra slipgrejor. Och en flaska gammalt (fast färskt ;)) lim. Plötsligt var pengahögen tom igen.

Om det är fler som vill spara jättemycket pengar så kan jag tipsa om att Workshopheaven.com har 10% på allt just nu! :crysmile:
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.