Nämen, Amazon-tomten visste precis vad jag önskade mig.
Öppnad låda med diverse verktyg och byggmaterial som handtag, tving och mätverktyg, med bubbelplast och förpackningspapper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:thinking:;)
 
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Och vem kunde ana..
Adventskalender med öppnad lucka 24 som visar en bild med en hand som håller i en ölöppnare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En öppnare bakom lucka 24! :cool:
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Amazon-tomten visste precis vad jag önskade mig

....Ett par randiga strumpor?:geek:
 
  • Gilla
  • Haha
volvo51 och 4 till
  • Laddar…
Verktyg inklusive Milwaukee 12v mutterdragare och Stihl stångsåg med sele på ett arbetsbord i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tomten måste ha missat min önskelista så jag fick fixa det själv idag.
Milwaukees nya 12v mutterdragare, smidig som attans och 339nm, blir perfekt vid diverse skruvande i garaget.
Sen en Stihl stångsåg & sele till min kombimaskin, fint med kedjeröjsåg i lite eftersatta skogsröjningar!
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Ett klipp från Sernbrandts. 1300kr + moms för detta nakna demoex. Naken maskin kostar ny 5395 på billigaste nätsidan. Väntar på dyckert så den är bara provskjuten tom än så länge!

En hand håller ett gult och svart Dewalt 18V spikpistol utan dyckert.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 9 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Ett klipp från Sernbrandts. 1300kr + moms för detta nakna demoex. Naken maskin kostar ny 5395 på billigaste nätsidan. Väntar på dyckert så den är bara provskjuten tom än så länge!

[bild]
Hehe det var du som knep den! Jag fick nöja mig med den nätdrivna borrhammaren med dammutsug för 1000kr. Lika bra det annars hade jag vart tvungen att komplettera med en massa Dewalt batterier ;)
 
  • Dewalt kombihammare D25325K med SDS-plus och dammutsug, nätdriven, i svart och gult.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mattiasp mattiasp skrev:
När jag jobbade med materialutveckling på ett tidigare jobb, där vi hade tillgång till en massa festliga maskiner och instrument, laborerade vi, dvs jag som expert på polymera material och en kollega, som var skidåkningsfanatisk fysiker, med olika sätt att preparera belag för maximalt glid. Det borstades torrt och med vattenbegjutning, med olika material i borsten, med och utan slipmedel i borsten och vallades osv. Vi gjorde kontaktvinkelmätningar, dvs när man mäter kontaktvinkeln på en droppe avjoniserat vatten mot skidbelagen, och så hade vi en bana runt sjön vid företaget för att testa tider och glidsträckor. Om jag inte minns fel var det bästa, enklaste och snabbaste att sickla belagen för att få fram nytt, fräscht och ooxiderat belag. Teflonvalla gav fina mätningar, men lossnade snabbt från belagen. Teflon fastnar som bekant inte så bra på saker. Sen kan ju tekniken har gått framåt de senaste åren. Själv åker jag inte skidor.
Var ju bara att testa :)
Här någonstans ligger sickeln..
Verkstad med rörig arbetsbänk och verktyg, före städning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sådär ja
Hand håller en nyslipad sickel över ett träbord täckt med spån och hyvelspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slipa till den
Före-och-efter bilder av en slipprocess för en verktygssickel på en vit platta med sliprester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Före
En nyligen slipad sickel fastspänd i ett skruvstäd med cykel och vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter
Nyslipad sickel hålls upp i ett verkstadsutrymme, synbar kontrast mellan före och efter slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick tid att börja städa lite, behövs efter julfixet..
Arbetsyta med sågspån, en handgjord träsickel före slipning, och diverse verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
(dålig)Film på beslag innan sickling


Och efter


Kontentan är att åtminstone vattnet glider bättre efter hemmasickling.
 
  • Gilla
mattiasp och 1 till
  • Laddar…
En sån här köpte jag till mig själv!
Dremel Versatip lödkolv med tillbehör i ett öppet fodral, framför dess förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
En sån här köpte jag till mig själv!
[bild]
Gasdriven lödpenna är typ 10top bästa verktygena!
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Nytt år, nya erfarenheter, förhoppningsvis. Antagligen en del framtida inköp också.
Antagningsbesked för svetskurs med platstilldelning, kursstart och mötesplatsinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
Läckert(y)

Får jag fråga vad pinnkursen kostar?
Vill gå en sådan:love:
 
bulleribock bulleribock skrev:
Läckert(y)

Får jag fråga vad pinnkursen kostar?
Vill gå en sådan:love:
Det var medborgarskolans kurs, den passade bäst med mitt relativt pressade schema. 10600 var priset. Skall man diplomeras kostade det ytterligare en tusing.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Skall tilläggas att jag som låtsasingenjör (silicon valley-anstruken programmerare) inte kommer ha minsta nytta av detta i mitt professionella liv, utan det är ren förkovran. Men jag måste nog ta det där certifikatet ändå.
 
  • Gilla
S_B_O och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.