Förbereder inför våren. Amazon Prime gav ett vettigt pris och jag kan använda batterierna från skruvdragaren! Köpte hus för knappt ett år sedan så har väl inte gjort annat än att köpa verktyg känns det som...

• Ny eldriven såg ligger på ett mönstrat golv bredvid dess kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Följde badtastex råd och slog till på en Festool reducer-muff
Festool reducer-muff förpackad på en mörk yta med skugga över delen av bilden.
Skapa konto

Passerade Jula för att köpa en sele att nyttja med giraffslipen och kom ut med en vinkelslip, 599:- just nu. Ingen jätte deal och inte värt att åka till bauhaus för prismatchning men nu finns den hemma när behovet uppstår.

Bosch Professional GWS vinkelslip i originalförpackning på golv.
Skapa konto

• Gilla
Kim Gyllenhorn och 2 till
  • Laddar…
Två nya sågar och en begagnad, lagom medfaren bänkslip har landat!

• En använd bänkslipmaskin i blått med skyddsglas och slipstenar på en arbetsbänk.
    Skapa konto
  • Två nya Hitachi sågar och en bänkslip på träbänk.
    Skapa konto
  • Gilla
siggebo och 1 till
  • Laddar…
Favoritvax anlände idag. Minst 12 liter om man handlade direkt från tillverkaren....Men man fick en stor bra bytta i alla fall:)
Flera burkar med Renaissance Wax Polish i en kartong tillsammans med produktinformation.
Skapa konto

• Gilla
Pagno och 8 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Gäller att bunkra nu innan posten/tullen sätter käppar i hjulen för aliexpressleveranser...

[bild]
Och kan man inte god framförhållning så får man åka till Hornbach.

Olika typer av beslag och skruvar upplagda på ett träbord, delvis i genomskinliga plastpåsar.
Skapa konto

• Gilla
Hedens
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Och kan man inte god framförhållning så får man åka till Hornbach.

[bild]
Tyvärr är hornbachs gänginsatser ingen höjdare att skruva i jämfört med insexvarianten, annars hade jag gärna shoppat mina där istället.

Ola C Ola C skrev:
Tyvärr är hornbachs gänginsatser ingen höjdare att skruva i jämfört med insexvarianten, annars hade jag gärna shoppat mina där istället.
Köra med låsmutter och gänga istället? :thinking:

Lite smått som kan vara bra att ha. Två grå plastlock och en påse med svarta plastknoppar och metallskruvar på en vit yta.
Skapa konto

Inspirerad av @Ola C blev det lite till. Totalt 20 kr för hela rasket på Taobao inkl rattarna och locken tidigare Olika sorters muttrar och skruvar organiserade i genomskinliga påsar på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
Inspirerad av @Ola C blev det lite till. Totalt 20 kr för hela rasket på Taobao inkl rattarna och locken tidigare[bild]
Jag betalade lite mer men tänker att jag kanske tjänar på't i slutändan om jag slipper tull+avgift från postnord. Och så kanske det går fortare.

Två produktbilder med beskrivningar, en för T-nötter och en för skruvset, båda nya och uppfyllda av Amazon.
Skapa konto

Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Jag betalade lite mer men tänker att jag kanske tjänar på't i slutändan om jag slipper tull+avgift från postnord. Och så kanske det går fortare.

[bild]
Kan nog vara så. Jag har naturligtvis inte tagit med kostnaden för biljetten Göteborg-Shanghai tor eller restiden i kalkylen ;)
/T

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
Kan nog vara så. Jag har naturligtvis inte tagit med kostnaden för biljetten Göteborg-Shanghai tor eller restiden i kalkylen ;)
/T
Taobao är endast på kinesiska? Och skeppar främst inrikes?

V vectrex skrev:
Taobao är endast på kinesiska? Och skeppar främst inrikes?
Stämmer. Det gäller att kunna läsa kråkfötterna om man skall hitta nåt här. Fördelen är att via denna sajten görs affären vanligtvis med tillverkaren och inte en grossist. Därför är ju priserna lägre. Frakten för såna här små paket brukar ligga på ca 10kr levererat till dörren dagen efter order. Men ganska ofta fraktfritt

Kanske världens sexigaste Systainer har äntligen kommit. Nu med ett råhärligt innehåll.

Röd Systainer-verktygslåda öppen med ett innehåll av Hultafors vattenpass på en betongyta.
Skapa konto

Röd Systainer verktygslåda på ett grått golv.
Skapa konto

• Gilla
-RB- och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.