Det var dags för en kap- och gersåg.

• En kap- och gersåg monterad på ett mobilt arbetsbord i ett vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
toolman77 och 8 till
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Det var dags för en kap- och gersåg.
Fan den gör sig bra där i finrummet. :)

• Gilla
Gryttjesbo och 2 till
  • Laddar…
Tidigare i veckan fick jag ett sms om att jag hade ett paket från Bauhaus att hämta ut på DHL, väldigt skumt, för jag hade mig veterligen inte beställt något därifrån på ett halvår. Nyfiken åkte jag och hämtade ut det, och det visade sig att det var en försenad födelsedagspresent från mor, morbror, farmor och syskon med respektive.

Ny Makita lövblåsare liggande på en randig soffa i ett hem.
Skapa konto

Synd bara att alla löven ligger fastfrusna nu, men förhoppningsvis kan jag blåsa lite nysnö till veckan iaf :crysmile:

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
S scim skrev:
Tidigare i veckan fick jag ett sms om att jag hade ett paket från Bauhaus att hämta ut på DHL, väldigt skumt, för jag hade mig veterligen inte beställt något därifrån på ett halvår. Nyfiken åkte jag och hämtade ut det, och det visade sig att det var en försenad födelsedagspresent från mor, morbror, farmor och syskon med respektive.

[bild]

Synd bara att alla löven ligger fastfrusna nu, men förhoppningsvis kan jag blåsa lite nysnö till veckan iaf :crysmile:
Du kan komma hem till oss och prova, finns alldeles tillräckligt med löv för det.

• Gilla
scim
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Du kan komma hem till oss och prova, finns alldeles tillräckligt med löv för det.
Jag sätter mig på en skateboard och blåser ner!

• Gilla
Alko och 5 till
  • Laddar…
Sjukt nöjd med mitt eBay köp!
Maskinen är i stort sätt ny! Och det va med några stål från trend i lådan.

Då blir till att bygga bord nu!
En nästan ny Trend routerset med maskin och tillbehör på ett arbetsbord i en verkstad.
Skapa konto
Begagnad Trend-fresmaskin och tillbehör i nära nyskick på arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
Anders 1920-tal och 9 till
  • Laddar…
Buda på en festool of 1010 på tradera, men den sprang iväg så blev lika "dyrt" att köpa en ny på ffx, så nu kommer ett paket lagom till Lucia men.... tänka sig om det kunde vara så att jag bara klicka hem en sak? Ne de skulle ju absolut slinka med lite andra saker med så det "hade" blitt billigare att hänga på tradera iaf :crysmile:

• Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Notera det finns en litet bättre modell som är 710w och har vad som ser ut att vara en mera gedigen bas, jag tog nu den billigare ändå:
[länk]
Beställde den här och tänkte nu se om man kan byta spännhylsan till en från Makita. Men vet inte om jag ska välja 6 eller 8mm.
Vad är fördelar/nackdelar med den ena och den andra?

heos
Inte så mycket verktyg men det kommer säkerligen rendera i en del inköp framöver :)

• Tre handböcker för snickeri och träbearbetning på en mörk bakgrund, inklusive en om dörrar och lådor.
    Skapa konto
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Då blir det lika delar teoretiskt och praktiskt snickrande ett tag framöver alltså.

Det finns en tråd om snickerilitteratur, om du orkar får du gärna lägga upp dina böcker med ett kort omdöme där så kanske vi kan bygga en liten "databas" tillsammans...

Trevlig läsning!
//Ronnie

• Gilla
Björn Melander och 1 till
  • Laddar…
heos
P Pysslarn skrev:
Då blir det lika delar teoretiskt och praktiskt snickrande ett tag framöver alltså.

Det finns en tråd om snickerilitteratur, om du orkar får du gärna lägga upp dina böcker med ett kort omdöme där så kanske vi kan bygga en liten "databas" tillsammans...

Trevlig läsning!
//Ronnie
Tack, ska lägga upp dem där :)

Har haft spenderarbyxorna på mig. Hade en snickare som hjälpte mig ett par veckor. Då fick hag upp ögonen för en trådlös fein. Att jag överlevt utan är ett mirakel. Inte fel att ha en liten battericirkel heller. Så jag passade på att slå till på ett kraftigt prissänkt makitaset från bauhaus.

https://www.bauhaus.se/kombokit-makita-6st-maskiner-18v-3x4-0ah.html

Fick även tips om centipede arbetsbord, passar mig perfekt! Skall bara få på en mfttopp någon gång..
https://www.bauhaus.se/arbetsbank-utdragbar.html

• Mängd trådlösa Makita elverktyg utplacerade på ett träbord, inklusive borr, cirkelsåg och batterier.
    Skapa konto
  • Ett nyinköpt Makita-verktygsset i oöppnad förpackning, som står på ett golv bredvid andra föremål.
    Skapa konto
  • Gilla
dostoro och 1 till
  • Laddar…
S
En klyvklinga dök upp idag:)

Ny klyvklinga från Swedex för sågning, visas ovanpå dess förpackning.
Skapa konto

• Gilla
corre och 3 till
  • Laddar…
Hittade en skivvagn på Blocket

Blå skivvagn lastad med vita skivor i ett transportfordons bagageutrymme.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.