Hmm, jag muckade också 2001 men har för mig vår slutövning var i Gällivare med omnejd. Tillsammans med Boden. Själv låg jag som KB vid Norrlandsjägarna, K4, Arvidsjaur!

Efter tips i länktråden så kunde jag inte hålla mig utan det fick bli en 18V batteribygglampa med smartphonestyrning. Smidigt att kunna ha bra belysning även med strömmen bortkopplad i nåt renoveringsprojekt. Passade även på att investera i den kombinerade 10.8/12V och 14.4/18V laddaren så man kan ladda båda typerna av batterier samtidigt.

• Bilden visar en kartong för en Bosch 18V batteribygglampa och en tvåvoltig batteriladdare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Härryda2015 och 6 till
  • Laddar…
Carreyfan Carreyfan skrev:
Efter tips i länktråden så kunde jag inte hålla mig utan det fick bli en 18V batteribygglampa med smartphonestyrning. Smidigt att kunna ha bra belysning även med strömmen bortkopplad i nåt renoveringsprojekt. Passade även på att investera i den kombinerade 10.8/12V och 14.4/18V laddaren så man kan ladda båda typerna av batterier samtidigt.
DUAB? :)

Och ladda telefonen så du kan fortsätta styra lampan ;)

• Gilla
Carreyfan
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
DUAB? :)

Och ladda telefonen så du kan fortsätta styra lampan ;)
Ja precis det med! Japp det var från DUAB.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Carreyfan Carreyfan skrev:
Ja precis det med! Japp det var från DUAB.
Billigare än "das Vaterland" på lampan tror jag minsann, iaf om man ska betala för nån frakt. (y)

Kul att kunna fynda inom landet.
Ser fram emot dina tankar angående lampan när du hunnit testa den. :)

B badtastex skrev:
Ser ut att var en nätt liten slip men hur är det att jobba utan utsug? Den ser inte ens ut att ha någon dammpåse...?
Nu hann jag provslipa lite, tog ett av de bifogade 120 papperna, en spillbit från en regel fick agera testobjekt.
Hand håller en slipmaskin med slippapper nära en träregel för att visa resultatet av slipningen.
Skapa konto

Kanske svårt att se men detta är resultatet efter en knapp minuts slipning.
Verkar göra sitt jobb helt ok, visst kände jag att jag blev lite torr om läpparna av det dammet som inte hamnade i behållaren men inte så pass att det börjades nysa eller snora.
Verkar lovande (y)

• Gilla
ceson
  • Laddar…
C chrille-gäddan skrev:
Ny kap och gersåg kom hem idag :)
Tänkte använda Sym funktionen och möjligheten att tilta höger och vänster för att kapa taklister i snedtak med hörn som inte är räta... blir första test på Söndag.
Jo den där har man sneglat på många gånger men en tredje kap vete f-n om jag kan försvara...

• Gilla
chrille-gäddan och 1 till
  • Laddar…
Två yxhuvuden och en lie inhandlade på loppis. 200 var det värt, första gången jag hittar en lie på loppis.

Åh, trevligt. Får man fråga vad det var för yxor?

Också loppis! 30 kr men kan inte se något märke.

• Rostig gammal spänne i metall hålls upp mot en grusig yta, ingen synlig tillverkarmärkning.
    Skapa konto
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Äntligen infann sig det akuta behovet av en tigersåg. Håller på att fixa hallen och passar på att plocka bort tre rör till expansionskärlet som går längst in i ett hörn.

• En orange och svart tigersåg från AEG på ett trägolv med inkopplad strömkabel.
    Skapa konto
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Kände lukten av en Knipex när jag åkte förbi Tools. Måttbandet fick jag kostnadsfritt då han slog ut kvittot innan jag kläckte ur mig att jag ville ha det också!
Får man fråga vad kalaset gick på?

F FRS05 skrev:
Får man fråga vad kalaset gick på?
279+moms.

Knipex spetstång fick det bli idag. Bahcos motsvarighet kärvade och var allmänt oprecis i fabrikationen (tyvärr) jämfört med vad Knipex erbjöd.

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Åh, trevligt. Får man fråga vad det var för yxor?
En omärkt och en HB, båda lite nättare. Fanns trivor med yxor på den loppisen, men jag har tillräckligt med stora. Att restaurera och skafta om en yxa är en grym inflyttningspresent, om jag får säga det själv. Sen behöver man ju en i lägenheten, en i bilen, en som man tar med sig till skogs, och några på landet... :)

• Gilla
Hedens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.