På arbetsresa i NYC, så idag har jag gjort tre loppisar och en vallfärd. Hittade 3/32"-borr med centrotec-fäste (alltså mindre än 3mm), som jag vet att många efterfrågat. Inklusive jag själv. Både pryl och lod var faktiskt grejer jag behövde, noname-vinkeln köpte jag mest för att det var kul.

Skylt som säger "TOOLS FOR WORKING WOOD" utanför en butik på en stads trottoar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samling verktyg och tillbehör för träarbete inklusive borr med centrotec-fäste, vinkel, lodbult och snickarbok.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Seglartokig och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
hus520 och 3 till
  • Laddar…
Haha, ja man vet ju aldrig. Vad är preskiberingstiden på felsatta priser?

holetaker skrev:
Du måste ringa och höra om du betalt rätt pris :D

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Köpt nya snickarbyxor hos Lantmännen Ullared. 299:- kändes som ett klipp. Tänkte köpa två men det var sista av den storleken.

L. Brador
Nya gröna snickarbyxor från Lantmännen Ullared med verktyg i fickorna och crocs på fötterna.
Skapa konto

Tänkte ha dom till nu när rivningen är klar och återuppbyggnaden börjar. Känns lite fräschare med nytt då. Men såklart kladdade jag tvåkomponents finspackel på dom det första jag gjorde... tur vi hade galltvål. Det tog bort det mest iögonfallande. Hade även satt mig i det...
Nya snickarbyxor med tvåkomponents finspackel på knäet mot en bakgrund med byggmaterial.
Skapa konto

• Gilla
hus520 och 2 till
  • Laddar…
Tokslut skrev:
Du måste ringa och höra om du betalt rätt pris :D
Det vågar jag inte :D

Chrissofsweden skrev:
Köpt nya snickarbyxor hos Lantmännen Ullared. 299:- kändes som ett klipp. Tänkte köpa två men det var sista av den storleken.

L. Brador
[bild]

Tänkte ha dom till nu när rivningen är klar och återuppbyggnaden börjar. Känns lite fräschare med nytt då. Men såklart kladdade jag tvåkomponents finspackel på dom det första jag gjorde... tur vi hade galltvål. Det tog bort det mest iögonfallande. Hade även satt mig i det...
[bild]
Spiktrampskydd i Foppatofflorna?! ;)

holetaker skrev:
I ditt fall är det ingen som helst chans att du behöver betala mer. Det är inget orimligt pris och affären är redan helt genomförd. Maskinen går för 500-800kr på andra ställen och Bolist kör en stor kampanj, så det är ingen fråga om att priset är orimligt eller feltryck.

Den andra maskinen som länkades har betydligt mer funktioner och större volym. Inte prisvärd öht och ditt köp är mycket bättre men det är inte en jämförbar maskin.

Snailman
xerbee skrev:
I ditt fall är det ingen som helst chans att du behöver betala mer. Det är inget orimligt pris och affären är redan helt genomförd. Maskinen går för 500-800kr på andra ställen och Bolist kör en stor kampanj, så det är ingen fråga om att priset är orimligt eller feltryck.

Den andra maskinen som länkades har betydligt mer funktioner och större volym. Inte prisvärd öht och ditt köp är mycket bättre men det är inte en jämförbar maskin.
Det är lite skämtsamt menat då netonnet nyligen sålt lite maskiner för billigt, men började inte klaga på det förrän två veckor efter leverans.

FredrikR skrev:
Spiktrampskydd i Foppatofflorna?! ;)
Nu var det lite golvpappning, spackling och målartvätt på schemat. Annars kör jag uteslutande med riktiga skor så fort risken för spik föreligger :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
FredrikR skrev:
Spiktrampskydd i Foppatofflorna?!
Nu var det lite golvpappning, spackling och målartvätt på schemat. Annars kör jag uteslutande med riktiga skor så fort risken för spik föreligger :)
Hehe, jag har märkt att foppatoflor, med sina hål på ovansidan, inte är optimala till svetsning heller. Likaså trasiga snickarbyxor... :blushing:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Som ung grabb byggde jag och ett par kompisar en trädkoja. Vid ett tillfälle hoppade jag ner från trädet och landade på en bräda med en spik i. Det blev hål både i sulan och i överdelen på gummistöveln jag hade på mig. Har man tur med foppatofflorna och spiken träffar ett av hålen på ovansidan, så blir det ju bara hål i sulan ;) Bara halva skadan skedd.

Jag drog loss i alla fall loss foten från brädan och sprang hem till mamma som satte ett plåster på undersidan av foten och ett till på ovansidan. Stelkrampsspruta hade jag ju fått :). Efter det slutade jag plaska i vattenpölar, eftersom jag alltid blev blöt om höger fot trots gummistövlar på mig.

• Gilla
Simon Swartling och 3 till
  • Laddar…
Jo... nog har man trampat på spik. Det finns minnen som etsat sig fast :).

När jag var grabb klev jag på en spik som gick genom en regel. Det som sitter kvar i minnet är dels hur plankan följde med upp när jag lyfte på foten. Dels hur spetsen på spiken töjde skinnet på ovansidan av foten (barfota förstås). Hur jag prövande tryckte vidare för att se hur mycket skinnet tålde egentligen :p.
Fyfan vad knäpp jag blir när det händer olyckor.

Hejdade mig innan den gick igenom och påkallade uppmärksamhet. Distriktssköterska. Stelkrampsspruta.

För övrigt samma sköterska som vid ett tidigare besök talat om för min mamma när det var lämpligt att klippa bort stygnen. Jag hade ärr överallt, så hon förutsatte att mor inte besvärade sjukvården med petitesser som borttagning av stygn, utan rutinmässigt skötte den delen av vården själv.

Mvh Findus

• Gilla
jackt och 1 till
  • Laddar…
Jag har också trampat på spik iförd stövlar, dock ingen allvarlig skada i foten. Följdskadan blev dock värre... Hade samma stövlar när jag skulle koppla om ett elstängsel i drift i en vägtrumma med lite vatten i. Gick ner i diket och konstaterade att stövlarna läckte men det var ju bara att gilla läget och tången var ju isolerad så ingen fara :).

Tången hade en skada på isoleringen och det var lågt i tak.... Fick en sjujäkla kyss och slog huvet i "taket" av betong så jag såg både stjärnor och planeter en lång stund efteråt.... Hade nog ont av bulan i minst en vecka :D

• Gilla
findus42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.