3 345 439 läst · 16 522 svar
3345k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Fast en fintandad klinga är ju som bäst på kap, knappast för klyv. Vilket i stort är bordssågen främsta tillämpningC Chokladmonster skrev:
Ok, ja om den inte håller så bra i längden skulle inte förvåna mig det minsta. Hittills, kanske två meter totalt har den funkat bra men vi får se vad jag tycker när jag faktiskt försökt göra något vettigt.😀C Chokladmonster skrev:
Tycker klingan presterat över förväntan. Kört ganska mycket med min Skil, en del ek men mest furu och får fortfarande fina snitt.
Besserwisher
· The Great North
· 974 inlägg
Efter en viss smärta för prisnivån på Festool har jag inhandlat ett OSC-AH stativ till min Fein AMM700Max Top AS multimaster. Men innan jag gjorde det så var det mycket kollande om denna kombination passar tillsammans. Svaret är att det funkar utmärkt. Dock passar det inte att kombinera med någon 500 eller 350 modell från Fein. Verktygsfästena ser ganska lika ut för Starlock men Max fästet är annorlunda i höjd och diameter på gripklon. Men någon mer Festoolpryl lär det nog inte bli för mig. Men jag är mycket nöjd med det jag nu har köpt som dock kräver 78mm långa "offset" blad med bredd 32 eller 42 mm från Festool eller Fein
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vackert att se! Önskar att det oftare gick att blanda verktyg och tillbehör från flera olika tillverkare.P poba53 skrev:Efter en viss smärta för prisnivån på Festool har jag inhandlat ett OSC-AH stativ till min Fein AMM700Max Top AS multimaster. Men innan jag gjorde det så var det mycket kollande om denna kombination passar tillsammans. Svaret är att det funkar utmärkt. Dock passar det inte att kombinera med någon 500 eller 350 modell från Fein. Verktygsfästena ser ganska lika ut för Starlock men Max fästet är annorlunda i höjd och diameter på gripklon. Men någon mer Festoolpryl lär det nog inte bli för mig. Men jag är mycket nöjd med det jag nu har köpt som dock kräver 78mm långa "offset" blad med bredd 32 eller 42 mm från Festool eller Fein
[bild][bild]
Hm, det där kanske kan vara något för undertecknad.
"Någon" råkade lägga ROT-golvspånskivor även framför kaminen så de behöver kapas bort och ersättas med gips, men det är lite ångestladdat då det ligger golvvärmeslang precis under....
Men jag gissar att den inte passar på en bosch-msskin :/
"Någon" råkade lägga ROT-golvspånskivor även framför kaminen så de behöver kapas bort och ersättas med gips, men det är lite ångestladdat då det ligger golvvärmeslang precis under....
Men jag gissar att den inte passar på en bosch-msskin :/
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 622 inlägg
…men det fungerar väldigt bra, så länge det är fråga om djupanslag. Jag har bl.a. använt den att skära upp ett långt spår i en linoleummatta som var limmad direkt mot betong. Inställningen var att skära helt igenom mattan utan att vidröra betongen för att inte förstöra eggen på sågbladet. Fungerade perfekt.mexitegel skrev: