Mätverktyg i röd låda och digital 0-6 tum multigauge förpackning på ett bilklädsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
K
C Chokladmonster skrev:
Parallellanslaget på dewalten är väl också rätt kasst? Men föredrar man en gul gris istället för en röd så kan man absolut köpa dewalten. 😉
Du kan nog inte ha mer än fel tyvärr, är det något som talar för dewalten så det just parallellanslaget. Bäst i klassen utan tvekan

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K
C Chokladmonster skrev:
Klingan som följer med är absolut inte skit men jag tycker den tappade skärpan efter mitt första projekt (och är därför rätt slö nu) samtidigt som det är universalklinga. Jag insåg behovet av en mer fintandadklinga rätt snabbt men det beror ju helt och hållet på vad man ska göra.
Fast en fintandad klinga är ju som bäst på kap, knappast för klyv. Vilket i stort är bordssågen främsta tillämpning

• Gilla
Brandingenjör87
  • Laddar…
K kniv skrev:
Du kan nog inte ha mer än fel tyvärr, är det något som talar för dewalten så det just parallellanslaget. Bäst i klassen utan tvekan
Jag blandar ihop det. Jag syftar på den detaljen som på engelska heter miter gauge. Därav mitt ursprungliga råd att köpa
Ett nytt.

• Gilla
Hep
  • Laddar…
E
C Chokladmonster skrev:
Klingan som följer med är absolut inte skit men jag tycker den tappade skärpan efter mitt första projekt (och är därför rätt slö nu) samtidigt som det är universalklinga. Jag insåg behovet av en mer fintandadklinga rätt snabbt men det beror ju helt och hållet på vad man ska göra.
Ok, ja om den inte håller så bra i längden skulle inte förvåna mig det minsta. Hittills, kanske två meter totalt har den funkat bra men vi får se vad jag tycker när jag faktiskt försökt göra något vettigt.😀

Tycker klingan presterat över förväntan. Kört ganska mycket med min Skil, en del ek men mest furu och får fortfarande fina snitt.

C Chokladmonster skrev:
Parallellanslaget på dewalten är väl också rätt kasst? Men föredrar man en gul gris istället för en röd så kan man absolut köpa dewalten. 😉
3300:- för en Skil 1340AA med ben till verkar ju ganska hyffsat. Den ser ju bra ut på bild iallafall 😀

Efter en viss smärta för prisnivån på Festool har jag inhandlat ett OSC-AH stativ till min Fein AMM700Max Top AS multimaster. Men innan jag gjorde det så var det mycket kollande om denna kombination passar tillsammans. Svaret är att det funkar utmärkt. Dock passar det inte att kombinera med någon 500 eller 350 modell från Fein. Verktygsfästena ser ganska lika ut för Starlock men Max fästet är annorlunda i höjd och diameter på gripklon. Men någon mer Festoolpryl lär det nog inte bli för mig. Men jag är mycket nöjd med det jag nu har köpt som dock kräver 78mm långa "offset" blad med bredd 32 eller 42 mm från Festool eller Fein

Fein AMM700Max Top AS multimaster monterad på ett Festool OSC-AH stativ på en träbalk.
Skapa konto
Fein AMM700Max multimaster med Starlock-fäste på ett träbord utomhus.
Skapa konto

• Gilla
Oskick och 9 till
  • Laddar…
E
Bosch, Fein och Festool på samma gång - borde ge bra lyckakänsla att hålla i! 😍

Ser ut som en smart grej stativet.

P poba53 skrev:
Efter en viss smärta för prisnivån på Festool har jag inhandlat ett OSC-AH stativ till min Fein AMM700Max Top AS multimaster. Men innan jag gjorde det så var det mycket kollande om denna kombination passar tillsammans. Svaret är att det funkar utmärkt. Dock passar det inte att kombinera med någon 500 eller 350 modell från Fein. Verktygsfästena ser ganska lika ut för Starlock men Max fästet är annorlunda i höjd och diameter på gripklon. Men någon mer Festoolpryl lär det nog inte bli för mig. Men jag är mycket nöjd med det jag nu har köpt som dock kräver 78mm långa "offset" blad med bredd 32 eller 42 mm från Festool eller Fein

[bild][bild]
Vackert att se! Önskar att det oftare gick att blanda verktyg och tillbehör från flera olika tillverkare.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Hm, det där kanske kan vara något för undertecknad.

"Någon" råkade lägga ROT-golvspånskivor även framför kaminen så de behöver kapas bort och ersättas med gips, men det är lite ångestladdat då det ligger golvvärmeslang precis under....

Men jag gissar att den inte passar på en bosch-msskin :/

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Hm, det där kanske kan vara något för undertecknad.

"Någon" råkade lägga ROT-golvspånskivor även framför kaminen så de behöver kapas bort och ersättas med gips, men det är lite ångestladdat då det ligger golvvärmeslang precis under....

Men jag gissar att den inte passar på en bosch-msskin :/
Finns ju ”symaskinsfot” till Boschen.
Ett svart och rött symaskinsfotsfäste för Bosch-verktyg, isolerat mot vit bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ser ju rätt rapplig ut i jämförelse :)

mexitegel mexitegel skrev:
Ser ju rätt rapplig ut i jämförelse :)
…men det fungerar väldigt bra, så länge det är fråga om djupanslag. Jag har bl.a. använt den att skära upp ett långt spår i en linoleummatta som var limmad direkt mot betong. Inställningen var att skära helt igenom mattan utan att vidröra betongen för att inte förstöra eggen på sågbladet. Fungerade perfekt.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Finns ju ”symaskinsfot” till Boschen.
[bild]
Vad heter denna pryl på "boschspråk" ? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.