S
mexitegel mexitegel skrev:
Blev med cyklon idag 👍 och har förhoppningsvis köpt min sista laddning dammsugarpåsar på många år.

Planen är att montera den på en bit formplyfa som lock till en plåthink och med lämpligt tätband emellan samt excenterlås.

[bild]
Snyggt! Jag tog en julahink (plast), de kommer inte funka i längden så du gör nog rätt i en plåthink =)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Smart drag att flytta fokuset från de 5 systainrar med slippapper som frun såg. 😎👌
Var sådant tjat om att det inte gick att få på pulkan på den andra skotern så hela familjen kunde åka. Så då får hon den gamla för sig själv och jag och sonen denna.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Cheesen
Nå var det väl ändå tusan... Har svurit över Jonsered i två års tid... Nu finns det inga ursäkter längre en ny sats imperialistiska verktyg... Jämfört med dom fåtal bacho jag har kvar så är BGS i hög kvalitet. Lite grövre men samma precision.
Ny hylsnyckelsats i förpackning med 92 delar, innehåller olika verktyg och bitar, blå plastlåda, fortfarande inplastad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygssats i blå väska, inkluderar hylsnycklar, skiftnycklar, insexnycklar och andra handverktyg. Organiserad och komplett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två olika skiftnycklar på slitet träbord, en använd och smutsig, en ren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller en metallstång, suddig bakgrund med verktygslåda, laddare och träyta. Fokus på stångändarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två skiftnycklar, en sliten, på träbakgrund med suddig bakgrund inklusive batteriladdare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det enda jag reserverar mig mot är splinsen på blocknycklarna... Men det ska ju förhoppningsvis inte bli så stora krafter att det är avgörande.
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Råkade komma över en gammal Compac 1.5T. Ska få lite ny färg och en packningssats.
 
  • Sliten, grön, hydraulisk domkraft på ett spånskivegolv med diverse verktyg och föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Verktygen för den stundande tvättstugerenoveringen börjar trilla in. Lite pressbackar, rörbock för PAL-slang och så ramlade jag ner i Wera-träsket med en uppsättning el-mejslar. Bäst att ha riktiga grejor när man ska jobba under behörighet 😀.

Vän av ordning kanske undrar varför det är en cyklon till? Det gör jag också!

Men förklaringen ligger i att jag verkar ha glömt ta bort denna när jag hittade den svarta som var billigare, så nu blev det ju mer än dubbelt så dyrt istället 🙈😂.

Packning av knivbryne, knivbrynerverktyg i väska, förpackningar med knivskydd, ligger på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rörbocken verkar vara i princip identisk med LKs egna som kostar nästan 3 ggr så mycket.
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
A
sänksågen har varit på önskelistan länge och nu blev det en 🫣,en kraftavbitare för illa sittande krok vid gäddfiske blev en bonus 😀.
Vilka skenlängder och vart köper ni det och skarvbiten ni som har , En cirkelsåg från Bosch bredvid en blå verktygslåda med priset och rabattinformation på en webbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bultsax med blå-röda handtag, skärmarke av metall, för kapning av tråd eller kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
funderar på 160 +110 eller ? Tog med en 80 för det vill jag ha till typ snitt i Limfog då jag ska köra igång den i en skjutgarderobsinredning
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
mickesundström skrev:
sänksågen har varit på önskelistan länge och nu blev det en 🫣,en kraftavbitare för illa sittande krok vid gäddfiske blev en bonus 😀.
Vilka skenlängder och vart köper ni det och skarvbiten ni som har ,[bild][bild]funderar på 160 +110 eller ? Tog med en 80 för det vill jag ha till typ snitt i Limfog då jag ska köra igång den i en skjutgarderobsinredning
Jag har 2x160, 110 samt 80.
160+110 räcker ju bra till en skiva på längden, 80 är smidig till kortare snitt. 👍
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
U
mickesundström skrev:
sänksågen har varit på önskelistan länge och nu blev det en 🫣,en kraftavbitare för illa sittande krok vid gäddfiske blev en bonus 😀.
Vilka skenlängder och vart köper ni det och skarvbiten ni som har ,[bild][bild]funderar på 160 +110 eller ? Tog med en 80 för det vill jag ha till typ snitt i Limfog då jag ska köra igång den i en skjutgarderobsinredning
Jag har också 160+110 det har funkat till allt hittills.Har för mig att jag köpte tillbehören till skenorna på duab.
Är dock lite besviken på att klämmorna till skenan sitter i bakkanten, så går typ bara använda till skivor och inte när man ska klyva lite smalare. Hade gillat om klämman var centrerad, det hade räddat många kapningar.
 
Lite gott och blandat
Verktygssats, hylsnyckelset, skruvmejselpaket, momentnyckel, knäled och olika fastnycklar på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Jag har också 160+110 det har funkat till allt hittills.Har för mig att jag köpte tillbehören till skenorna på duab.
Är dock lite besviken på att klämmorna till skenan sitter i bakkanten, så går typ bara använda till skivor och inte när man ska klyva lite smalare. Hade gillat om klämman var centrerad, det hade räddat många kapningar.
Nog har väl skenorna spår i både framkant och bakkant?
Illustration av skensystem, modell FSN RA 32, längder 800/1600 mm, för precisionsarbete eller verktygsguide.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
U
FredrikR FredrikR skrev:
Nog har väl skenorna spår i både framkant och bakkant?
[bild]
Spännande! Det syns inte när plaständarna sitter på, då finns det bara ett spår för tvingarna. Får kolla ikväll, tack!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jo, skenorna har spår både bak o fram!

Har en 160 skena och en 80 skena, men saknar ibland en 110 när man ska köra skivor, 240 blir lagom för kort så man behöver flytta skenan, samtidigt skulle jag inte vilja va utan 80 skenan!

Sen skarvdon och två snabbtvingar!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Blev med cyklon idag 👍 och har förhoppningsvis köpt min sista laddning dammsugarpåsar på många år.

Planen är att montera den på en bit formplyfa som lock till en plåthink och med lämpligt tätband emellan samt excenterlås.

[bild]
Jag satt några spillbitar på insidan av locket så det inte riskerar att glida av. När dammsugaren startar så kan jag lyfta en 65 l låda av 19 mm hyllplan i det lösa locket så alla planer att sätta lås på locket är skrotade. Nu står låda med cyklon och dammsugare på en vagn så jag behöver inte bära runt
mexitegel mexitegel skrev:
Verktygen för den stundande tvättstugerenoveringen börjar trilla in. Lite pressbackar, rörbock för PAL-slang och så ramlade jag ner i Wera-träsket med en uppsättning el-mejslar. Bäst att ha riktiga grejor när man ska jobba under behörighet 😀.

Vän av ordning kanske undrar varför det är en cyklon till? Det gör jag också!

Men förklaringen ligger i att jag verkar ha glömt ta bort denna när jag hittade den svarta som var billigare, så nu blev det ju mer än dubbelt så dyrt istället 🙈😂.

[bild]

Rörbocken verkar vara i princip identisk med LKs egna som kostar nästan 3 ggr så mycket.
Hade jag plats så skulle jag ha två cyklonen, en för obehandlat trä och en för resten. Obehandlat går till trädgården eller eldning och resten till återvinningen. Nu kommer jag få planera om jag ska göra mycket av en sak.
Alternativt en liten som får följa med dammsugaren ut i huset och den nuvarande som är stationär i verkstaden
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Varför är jag inte förvånad att ni tycker det är bättre med två cykloner istället för en 😂.

Sista(?) pressbacken ramlade i alla fall in idag så nu finns det nästan inga ursäkter kvar att inte sätta igång.

Verktyg, tångpresshuvud, Rothenberger, DURA LAZR TEC, laserhärdning, på skrivbord med tangentbord, etikett, industriellt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.