3 353 114 läst · 16 545 svar
3353k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 428 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 428 inlägg
Kan vara men den prislistan var inte där och inte på en rems så vad vet jagmexitegel skrev:
12 bar är inte särskilt högt men är det är såklart bättre än ingenting.
Set med stämjärn från Narex, 685 kr på Amazon
Gillar handtagen och finishen på de väldigt mycket. Tyvär var stålet täckt i något fett som både dragit åt sig mycket smuts och på sina ställen bildat som gummiliknande bubblor. Det mesta gick en våtservett men bubblorna fick jag slipa bort. Som vanligt var de slöa vid leverans men gick snabbt att slipa dem till duglig nivå.
Gillar handtagen och finishen på de väldigt mycket. Tyvär var stålet täckt i något fett som både dragit åt sig mycket smuts och på sina ställen bildat som gummiliknande bubblor. Det mesta gick en våtservett men bubblorna fick jag slipa bort. Som vanligt var de slöa vid leverans men gick snabbt att slipa dem till duglig nivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kom på att jag behövde en momentnyckel till de lägre momenten lite så där spontant imorse. Kollade mailen om Clas Ohlson hade någon kampanj, och det hade de men som självklart gick ut igår. Testade koden ändå och till min stora glädje så funkade den fortfarande.
Har en del Cocraft verktyg sen tidigare som jag varit mycket nöjd med. Som första intryck så känns den robust och välgjord.
Köpte även en enkel sortimentlåda när jag ändå var in och hämtade ut momentnyckeln. Klar uppgradering från att ha legat osorterat på bänken i ett halvår.
Har en del Cocraft verktyg sen tidigare som jag varit mycket nöjd med. Som första intryck så känns den robust och välgjord.
Logga in
Skapa konto
Köpte även en enkel sortimentlåda när jag ändå var in och hämtade ut momentnyckeln. Klar uppgradering från att ha legat osorterat på bänken i ett halvår.
Logga in
Skapa konto
Verktyg och verktyg... köpte för att kunna positionera anhåll och annat på jiggar. Tänkte komma igång med lite jiggbyggen snart. Upplever dock att det är lite för mycket spel för att få någon exakthet i positionering. Kommer väl säkert till nytta på något sätt ändå.
Det är även min högst begränsade erfarenhet. Lyckades köra sönder en nästan tre år gammal blå excenterslip och den lagades utan minsta knot på rimlig tid. När man bara kom över "olustkänslan" med att skicka maskinen till Danmark fungerade allt lysande!mexitegel skrev:
Fick första leveransen idag av lite småprylar från banggood. Ett anhåll till MFT skivan jag fräste igår. Väldigt nöjd med anhållhet, dessvärre upptäckte jag att jag slarvade när jag fräste hålen på skivan. Men räknade nästan med det. Nästa verkygsinköp får bli ett centreringdorn till kopierringen för jag upptäckte att frässtålet satt en knapp millimeter off. Men smärtar att lägga ut nästan 400 för en kon på en pinne. Ingen som har något tips på hur man kan centrera frässtål i en kopierring på annat vis?
Logga in
Skapa konto
Lite spamrisk nu men igår kom nästa leverans, vinkelanslag till styrskena. Tog 4 dagar från beställning. Sneglat på Benchdogs variant men har inte kunnat motivera priset. Är väldigt imponerad av fonsons! Sitter ordentligt på skenan och behövde inte justera eller görs något med den. Hade makitas egna variant tidigare men använde den aldrig för upplevde den som helt värdelös, glappade som fan (PS Makita 196664-7 säljes 😁)
Har själv haft detta vinkelanslag i typ ett år, har inte haft några som helst problem med det...T Trafikverket1 skrev:Lite spamrisk nu men igår kom nästa leverans, vinkelanslag till styrskena. Tog 4 dagar från beställning. Sneglat på Benchdogs variant men har inte kunnat motivera priset. Är väldigt imponerad av fonsons! Sitter ordentligt på skenan och behövde inte justera eller görs något med den. Hade makitas egna variant tidigare men använde den aldrig för upplevde den som helt värdelös, glappade som fan (PS Makita 196664-7 säljes 😁)
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Fullkomlig idioti givetvis att köpa weraprodukter som är nog så dyra... och betala hilti-moms dessutom................. fast är det så dumt egentligen? jäklar så snygga de är.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto