Rickard.
mexitegel mexitegel skrev:
Så illa alltså? 🙈. Funderade annars på en bit vattenfyllt rör med propp och påfyllnadsventil som jag kan trycka upp till 12 bar med cykelpumpen.
Kan vara men den prislistan var inte där och inte på en rems så vad vet jag ;)

12 bar är inte särskilt högt men är det är såklart bättre än ingenting.
 
Set med stämjärn från Narex, 685 kr på Amazon
Gillar handtagen och finishen på de väldigt mycket. Tyvär var stålet täckt i något fett som både dragit åt sig mycket smuts och på sina ställen bildat som gummiliknande bubblor. Det mesta gick en våtservett men bubblorna fick jag slipa bort. Som vanligt var de slöa vid leverans men gick snabbt att slipa dem till duglig nivå.
Fyra trämejslar med olika bredder, trähandtag, metallhylsor, ordnade i storleksordning på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Taren43 och 14 till
  • Laddar…
Kom på att jag behövde en momentnyckel till de lägre momenten lite så där spontant imorse. Kollade mailen om Clas Ohlson hade någon kampanj, och det hade de men som självklart gick ut igår. Testade koden ändå och till min stora glädje så funkade den fortfarande.

Har en del Cocraft verktyg sen tidigare som jag varit mycket nöjd med. Som första intryck så känns den robust och välgjord. Cocraft momentnyckel och förvaringslåda på ett arbetsbord. Verktyg för precisionsåtdragning. Metallisk och blå finish.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte även en enkel sortimentlåda när jag ändå var in och hämtade ut momentnyckeln. Klar uppgradering från att ha legat osorterat på bänken i ett halvår.

Sorterlåda med slipmaterial, rondeller, svampar, graderade för olika slipgrövlekar i verkstadsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trojlee och 4 till
  • Laddar…
Välorganiserad verkstad med verktyg, förvaringshyllor, maskiner och en vespa. Arbetsyta, ordning och städade golv synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kom över en pelarborr för en femhundring. Förvånansvärt kraftfull och definitivt bättre än ingen pelarborr.
 
  • Gilla
Seglartokig och 11 till
  • Laddar…
Verktyg och verktyg... köpte för att kunna positionera anhåll och annat på jiggar. Tänkte komma igång med lite jiggbyggen snart. Upplever dock att det är lite för mycket spel för att få någon exakthet i positionering. Kommer väl säkert till nytta på något sätt ändå.
 
  • Åtta cylinderformade metallföremål förpackade i plast, möjligtvis batterier eller munstycken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Indirekt inköp, Boschs pro-garanti funkar väldigt bra. Hade ett pro-core batteri som inte laddades fullt. Med tre dagar kvar på garantin kom ett nytt inom en vecka 👍.
Batteriladdare på papper, suddad text, skrivbordsmiljö, tangentbord, rörigt, kontorsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Boschs pro-garanti funkar väldigt bra.
Det är även min högst begränsade erfarenhet. Lyckades köra sönder en nästan tre år gammal blå excenterslip och den lagades utan minsta knot på rimlig tid. När man bara kom över "olustkänslan" med att skicka maskinen till Danmark fungerade allt lysande!
 
  • Gilla
Olemag och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Indirekt inköp, Boschs pro-garanti funkar väldigt bra. Hade ett pro-core batteri som inte laddades fullt. Med tre dagar kvar på garantin kom ett nytt inom en vecka 👍.
[bild]
Även jag har fått batteri utbytt utan ifrågasättande, då köpt från UK. 👍
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Fick första leveransen idag av lite småprylar från banggood. Ett anhåll till MFT skivan jag fräste igår. Väldigt nöjd med anhållhet, dessvärre upptäckte jag att jag slarvade när jag fräste hålen på skivan. Men räknade nästan med det. Nästa verkygsinköp får bli ett centreringdorn till kopierringen för jag upptäckte att frässtålet satt en knapp millimeter off. Men smärtar att lägga ut nästan 400 för en kon på en pinne. Ingen som har något tips på hur man kan centrera frässtål i en kopierring på annat vis?
Svart verktygsfäste på perforerad arbetsbänk med cirkulära hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Lite spamrisk nu men igår kom nästa leverans, vinkelanslag till styrskena. Tog 4 dagar från beställning. Sneglat på Benchdogs variant men har inte kunnat motivera priset. Är väldigt imponerad av fonsons! Sitter ordentligt på skenan och behövde inte justera eller görs något med den. Hade makitas egna variant tidigare men använde den aldrig för upplevde den som helt värdelös, glappade som fan (PS Makita 196664-7 säljes 😁)
 
  • Uppmätt hörn med tätning, vinkelmätare, regndroppar, byggnadsarbete, måttindikation, precision, metall, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En svart guide rail square med texten "Fonson Tools" på ett arbetsbord och skenan till en cirkelsåg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
LoweW och 12 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Lite spamrisk nu men igår kom nästa leverans, vinkelanslag till styrskena. Tog 4 dagar från beställning. Sneglat på Benchdogs variant men har inte kunnat motivera priset. Är väldigt imponerad av fonsons! Sitter ordentligt på skenan och behövde inte justera eller görs något med den. Hade makitas egna variant tidigare men använde den aldrig för upplevde den som helt värdelös, glappade som fan (PS Makita 196664-7 säljes 😁)
Har själv haft detta vinkelanslag i typ ett år, har inte haft några som helst problem med det...
 
  • Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
Fortsätter på samma tema.
Verktygstavla med olika utskurna former, delar och hål placerad på ett arbetsbord bland verktyg och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Beställde i tisdags, gick iväg i onsdags och i Borlänge runt frukost.
Ser fint ut, kommer med mätprotokoll på håldelningen.

Fonson säger ni... 😎👍
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Fullkomlig idioti givetvis att köpa weraprodukter som är nog så dyra... och betala hilti-moms dessutom................. fast är det så dumt egentligen? ;) jäklar så snygga de är.


Verktygsväska öppen med ordnade verktyg: skruvmejslar, hylsor, skiftnyckel, bits och slipdiskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Treröda fodral för verktyg staplade, text på sidan, golvbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Jormen och 16 till
  • Laddar…
En slipmaskin till samlingen:
Elektrisk bänkslipmaskin, med två slipstenar, placeras på mark, ny, tillhörande säkerhetsinstruktioner, avstängningsknapp framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonas Persson och 6 till
  • Laddar…
boschkenta
Gissa vem som överlevde ännu ett besök på Gekås?

Samling av verktyg och bilvårdsprodukter arrangerade på ett rutigt underlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.