2 166 256 läst · 32 467 svar
2166k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag tror inte vi forummedlemmar har kompetens att svara på det. Det blir bara spekulationer, t.ex. att vi är så bra på att behandla patienter redan i den vanliga vården att de enda som hamnar på IVA är de riktigt svåra fallen. Eller att andra länder stoppar in varenda kotte på IVA. Eller nåt helt annat.pacman42 skrev:
Varför plottas antal döda i graferna? Det är ju helt olika storlek på länderna. Antal döda / miljon invånare borde det vara i graferna. Då ser man att Holland, Belgien också ligger risigt till. Svergie är nästan i klass med U.K. då.
Det kan ju vara så att man satt in intensivvård även på patienter som är i sämre grundskick än vad man gjort på andra håll.
Jag antar att de andra nordiska länderna har undvikit community spread till äldre.
Detta är nog den största orsaken till våra höga dödstal om jag skall gissa, att vi har relativt många äldre som är sjuka.
Och utifrån detta så är förbudet mot att besöka äldreboenden som annonserades idag också logiskt.
Detta är nog den största orsaken till våra höga dödstal om jag skall gissa, att vi har relativt många äldre som är sjuka.
Och utifrån detta så är förbudet mot att besöka äldreboenden som annonserades idag också logiskt.
I gårdagens nyheter tv4 var det en illustration från Mindegap som var normerad utifrån 10 miljoner invånare. I den kurvan såg det tydligt ut som om sverige o USA hade en flackare kurva än exempelvis Spanien o Belgien.
Håller med.L largab skrev:
Tittar man på de talen så tycker jag att man får en bild av att de länder som arbetar med smittspårning och testning ser ut att klara sig bättre. Titta till exempel på Tyskland.