HOBBY ARCHITECT
richardtenggren richardtenggren skrev:
Inget hus till salu, men jag tyckte det var extra kul när artikeln dök upp i flödet, då det är min frus kusins sommarstuga/hus. Sen så passar det ju typ in här :)
[bild]

[länk]
Varför är taket så tjockt över altanen? För att det ska vara lite samma stil som delen över fönstrena på själva huset?
 
richardtenggren
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Varför är taket så tjockt över altanen? För att det ska vara lite samma stil som delen över fönstrena på själva huset?
Nu vet ju inte jag vad arkitekterna tänkte men det är väl rätt sannolikt att man ville ha samma linje på ovankant fönster som på taket.
Modernt hus med träpanel och stora fönster som matchar takets lutning, dold entrédörr synlig vid närmare titt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det artikeln missar är väl att visa byggnadens form, den är liksom knäckt.
Entrédörren är också väl dold då den är klädd med samma panel som huset. I en första anblick ser man ingen dörr, sedan ser man hantag och cylinder, samt konturen av en dörr vill jag minnas, mycket snyggt!
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT
richardtenggren richardtenggren skrev:
Nu vet ju inte jag vad arkitekterna tänkte men det är väl rätt sannolikt att man ville ha samma linje på ovankant fönster som på taket.
[bild]

Det artikeln missar är väl att visa byggnadens form, den är liksom knäckt.
Entrédörren är också väl dold då den är klädd med samma panel som huset. I en första anblick ser man ingen dörr, sedan ser man hantag och cylinder, samt konturen av en dörr vill jag minnas, mycket snyggt!
Jag tänkte den bredden:
Modernt trähus med stora fönster, en pil visar bredden på en balk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag tänkte den bredden:
[bild]
Förstod det, men jag kan ju bara anta att man valt samma takvinkel och att höga delen av taket håller samma höjd som panelen på den högra sidan av huset. Skulle nog se konstigt ut från den ”högra” sidan om panelen inte höll samma nivå.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag tänkte den bredden:
[bild]
Det där är inget ”breddmått” utan ett höjdmått.
 
  • Gilla
  • Haha
john.h och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
P pho skrev:
Detta måste väl klassas såsom coolt?
[länk]
Tycker inte det skulle varit pelare längs ner och det passar inte med spröjar till ett sånt modernt hus. I övrigt hatar jag för det mesta den arktiketens hus.
 
  • Gilla
Zeiboll och 1 till
  • Laddar…
Pål Ross huset var väl lite coolt ändå? Tycker detta var ett av hans bättre. Finns vissa associationer till Stockholm stadsbibliotek (som tex har spröjs på fönstren!). Snygg innegård
 
M manner skrev:
Pål Ross huset var väl lite coolt ändå? Tycker detta var ett av hans bättre. Finns vissa associationer till Stockholm stadsbibliotek (som tex har spröjs på fönstren!). Snygg innegård
Ja det klart bästa Ross-huset som jag har sett, de flesta andra jag sett har varit bedrövliga enligt mitt tycke.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Tycker inte det skulle varit pelare längs ner och det passar inte med spröjar till ett sånt modernt hus. I övrigt hatar jag för det mesta den arktiketens hus.
Spröjsarna på småfönstren håller jag med om, ser lite märkligt ut, men i övrigt tycker jag det var ett härligt hus, och pelarna ger definitivt ett lyft till huset.
 
  • Haha
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
K kardborren skrev:
ETC har noterat att båtbryggan ligger utanför tomten:
[bild]
[länk]
låst kom dom fram till vem ägaren var?
 
M maria01 skrev:
låst kom dom fram till vem ägaren var?
Har inte heller tillgång till artikeln, vet ej. Ingressen räcker för att se problemet med bryggan. Kommunens mark öster om tomten.
Luftbild över fastighet med markeringar intill vatten, visar mark och angränsande brygga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
vad är det som är framför bryggan?
 
nu ser jag dom har anlagt en privat strand där men värkar vara igenvuxen idag på mäklarens bilder

alla 3 husen längs vattnet har bryggor på komunens mark
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.