1 203 153 läst · 5 431 svar
1203k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
Varför är taket så tjockt över altanen? För att det ska vara lite samma stil som delen över fönstrena på själva huset?richardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Nu vet ju inte jag vad arkitekterna tänkte men det är väl rätt sannolikt att man ville ha samma linje på ovankant fönster som på taket.HOBBY ARCHITECT skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det artikeln missar är väl att visa byggnadens form, den är liksom knäckt.
Entrédörren är också väl dold då den är klädd med samma panel som huset. I en första anblick ser man ingen dörr, sedan ser man hantag och cylinder, samt konturen av en dörr vill jag minnas, mycket snyggt!
Redigerat:
Jag tänkte den bredden:richardtenggren skrev:Nu vet ju inte jag vad arkitekterna tänkte men det är väl rätt sannolikt att man ville ha samma linje på ovankant fönster som på taket.
[bild]
Det artikeln missar är väl att visa byggnadens form, den är liksom knäckt.
Entrédörren är också väl dold då den är klädd med samma panel som huset. I en första anblick ser man ingen dörr, sedan ser man hantag och cylinder, samt konturen av en dörr vill jag minnas, mycket snyggt!
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Ja det klart bästa Ross-huset som jag har sett, de flesta andra jag sett har varit bedrövliga enligt mitt tycke.M manner skrev:
Spröjsarna på småfönstren håller jag med om, ser lite märkligt ut, men i övrigt tycker jag det var ett härligt hus, och pelarna ger definitivt ett lyft till huset.HOBBY ARCHITECT skrev:
ETC har noterat att båtbryggan ligger utanför tomten:Scout skrev:
Logga in
Skapa konto
https://www.etc.se/feature/djursholmsvillan-saeljs-med-lyxhamn-paa-allmaen-mark