A Arga ingenjörn skrev:
Jösses Amalia, det här var nog det snyggaste jag sett på många år. Kanonläge också.
Uppskattad innertak och golvbudget: en miljon?Om någon ljust-och-fräscht-person flyttar hade det ju varit riktigt eländigt...

[länk]
Då har du inte sett många hus gubbe lille!? Känns som taket ska rasa ner. Mycket döda ytor mm. Bättre är inte svårt att hitta.,,
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Då har du inte sett många hus gubbe lille!? Känns som taket ska rasa ner. Mycket döda ytor mm. Bättre är inte svårt att hitta.,,
Visa du ett för mig, lipsill.
 
A Arga ingenjörn skrev:
Jösses Amalia, det här var nog det snyggaste jag sett på många år. Kanonläge också.
Uppskattad innertak och golvbudget: en miljon?Om någon ljust-och-fräscht-person flyttar hade det ju varit riktigt eländigt...

[länk]
Verkligen coolt hus och tomt!
Det som var mindre berömvärt var de erbarmliga bildtexterna. Ska man sälja ett hus för närmare 9 miljoner kan det vara lämpligt att använda en något mer varierad vokabulär än den som säljer en rostig reservdelsbil på Blocket för 3 000 (bvsa). Jag räknade till 5 "stort" och 6 "fint"...
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Verkligen coolt hus och tomt!
Det som var mindre berömvärt var de erbarmliga bildtexterna. Ska man sälja ett hus för närmare 9 miljoner kan det vara lämpligt att använda en något mer varierad vokabulär än den som säljer en rostig reservdelsbil på Blocket för 3 000 (bvsa). Jag räknade till 5 "stort" och 6 "fint"...
ja det är rätt oklart varför mäklare envisas med att förklara att ”på den stora gräsmattan finns plats för lek och grill och i köket bubblar köttgrytan på den emaljerade spisen”. Tack jag vet hur en gräsmatta funkar, liksom. Planlösning, faktaruta och driftkostnad räcker väl, egentligen?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
[länk]
ag associerar varken cool eller arkitektritat med det huset. Eftersom det är så gammalt är det väl arkitektritat, men det var väl alla hus på den tiden. Mer gulligt än cool, men köket var en styggelse som skär sig med resten.
 
A Arga ingenjörn skrev:
ja det är rätt oklart varför mäklare envisas med att förklara att ”på den stora gräsmattan finns plats för lek och grill och i köket bubblar köttgrytan på den emaljerade spisen”. Tack jag vet hur en gräsmatta funkar, liksom. Planlösning, faktaruta och driftkostnad räcker väl, egentligen?
Bilderna talar ju för sig själva! Håller med om att vad gäller text räcker fakta väldigt långt.
 
harry73
J jocke31 skrev:
Underbart hus!
De vitmålade tegelväggar inomhus är tråkiga, och heltäckningsmattan inte heller så kul.
Och gillar man industriområde då är utsikten fantastiskt.

Hur är det med alla obebyggda tomter bredvid huset? kommer de att bebyggas?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
[länk]
Det där var verkligt illa! Alla tecken på sönderrenovering man kan tänka sig. Som om något tagit ett fint hus slagit det i bitar, blandat det med bitar från andra hus och limmat ihop delarna. Verkligt skräckexempel. Man kan dock med säkerhet bo och trivas i det huset ändå även om det är illa behandlat.

A Arga ingenjörn skrev:
Jösses Amalia, det här var nog det snyggaste jag sett på många år. Kanonläge också.
Uppskattad innertak och golvbudget: en miljon?Om någon ljust-och-fräscht-person flyttar hade det ju varit riktigt eländigt...

[länk]
Väldigt speciellt läge och utsikt. Jag gillar det, även om drönarbilden ser lite surrealistisk ut.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
De vitmålade tegelväggar inomhus är tråkiga, och heltäckningsmattan inte heller så kul.
Och gillar man industriområde då är utsikten fantastiskt.

Hur är det med alla obebyggda tomter bredvid huset? kommer de att bebyggas?
Heltäckningsmattan är inte kul. Men jag gillar verkligen alla träpaneler. Och trappen. Är väldigt svag för hus som ger känsla av tidig Bondskurk.
 
  • Gilla
crappyusrname och 2 till
  • Laddar…
A Arga ingenjörn skrev:
Jösses Amalia, det här var nog det snyggaste jag sett på många år. Kanonläge också.
Uppskattad innertak och golvbudget: en miljon?Om någon ljust-och-fräscht-person flyttar hade det ju varit riktigt eländigt...

[länk]
ingår borgen?
 
M maria01 skrev:
nåt som nån skulle kunna göra nåt coolt av

[länk]
För den rätta brutala industrikänslan :rofl:!
Men jag undrar vem/vilka som äger byggnaden och har fått den utmätt av Fogden. De här lantbrukar-kooperativen som ägde stora siloanläggningar brukar ha bra ekonomi...men de kanske har sålt till någon klippare som nu har klippt i sten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.