harry73
useless useless skrev:
Vet nån vad det såldes för förra gången?
Booli vet

• Skärmdump av "Bostadens säljhistorik" från Booli med utropspris och slutpris.
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Se där. Samma kvadratmeterpris som vårat hus....

...om vårat hus varit 10 kvadrat.

• Gilla
  • Haha
Probably Wrong och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren
Rymligt vardagsrum med öppen spis, högt i tak, träbjälkar och ett stort bokhyllssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Länk

Tycker att denna hade potential, kanske inte våra färger men ändå, rätt bra läge också.

Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Mäktigt hus, men har det verkligen varit en villa/enfamiljshus från början? Får lite vibbar av någon form av ”anläggning” eller ”institution”.

richardtenggren
Jag tror det är en villa som byggts av någon av stadens mer välbärgade familjer, finns många exklusiva och vackra hus i denna stadsdel av Gävle. Har gått några fler funkishus där tidigare med ”liknande” stil.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag tror det är en villa som byggts av någon av stadens mer välbärgade familjer, finns många exklusiva och vackra hus i denna stadsdel av Gävle. Har gått några fler funkishus där tidigare med ”liknande” stil.
Instämmer, pratade just men en som växte upp i närheten. De hus som byggdes i gamla Villastaden på 60-talet byggdes som skrytbyggen för tomtmarken där var väldigt dyr.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Martin_B
S StenQL skrev:
Mäktigt hus, men har det verkligen varit en villa/enfamiljshus från början? Får lite vibbar av någon form av ”anläggning” eller ”institution”.
Tänkte på ett offentligt bibliotek det första jag gjorde, när jag såg bilden :D

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
richardtenggren richardtenggren skrev:
Passande nog kom det en artikel om huset i tidningen, här, den funkar för alla med Mittmedia-prenumeration i alla fall. Vet inte om det är okej att publicera artikeln här...

Den skabbiga boule-banan sänker ju värdet ordentligt förstås...

B bäckåbölja skrev:
En egen ö som nås med svävare?
[länk]
Hur mycket klinker vill man ha? Badrum och tvättstuga är normalt, men sovrum och vardagsrum :thinking:?

Ja, lite synd att ingen inredare anlitades. Måste ha kostat multum att bygga på en ö och slutresultatet blev ju inte direkt 5-stjärnigt.

Känns lite ”budget” renoverat om man får vara så elak. Det ägs av en byggfirma enligt hitta.se så det är väll ren prospekt :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.