P
mnils skrev:
Exemplifiera, annars är det bara löst tyckande utan relevans.
Du får nog kommentera varje inlägg separat om det ska vara lönt att försöka bemöta dina inlägg...
Mitt inlägg var riktat till kortis

A
P Peter787 skrev:
Du får nog kommentera varje inlägg separat om det ska vara lönt att försöka bemöta dina inlägg...
Mitt inlägg var riktat till kortis
Forumet buggade så det blev två quotes av sig självt det var en sågning av twoody.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
mnils skrev:
Forumet buggade så det blev två quotes av sig självt det var en sågning av twoody.
Han har ju egentligen rätt..
Det finns fler kriser...

Nu vill vanadin AB bryta vanadin..
Men efter 10 års kamp så är det dags nu igen med tillstånd.. senaste resan var 3 år sedan..
Då avslog MMD med samma motivering som MÖD gjorde till cementa.. känner vi igen oss..?

Detta är inget nytt fenomen... Men kan bli väldigt allvarligt om det fortgår.. För hur ska annars alla batteri maskiner mm kunna köpas om ingen gruvdrift finns?
import?... Ja för det är ju miljövänligt...

P
T twoody skrev:
Är dom det? Hur menar du nu.
Jag menar att alla områden skiljer sig från alla andra områden. Alltså är de unika.

P
T twoody skrev:
Men kriser för miljön är bara påhittade:thinking:
Där om nåt är det ju kris.
Om Cementa läggs ner och Sverige behöver importera cement så blir klimatkrisen större.

Maskintok skrev:
Vilka kriser är det då du avser?
miljökriser.. har jag inga sett..
Men jag är ingen aktiv miljökämpe.. jag värnar mer om jobb och välfärd.
Men du menar att den så kallade cementa krisen skulle vara viktigare än tex kris med grundvattnet på Gotland. Det är bättre att bara köra på och skita i miljö för att det kanske riskerar jobb?

• Haha
1
  • Laddar…
P pmd skrev:
Om Cementa läggs ner och Sverige behöver importera cement så blir klimatkrisen större.
Utveckla varför det skulle bliven klimatkris av det.

A
T twoody skrev:
Men du menar att den så kallade cementa krisen skulle vara viktigare än tex kris med grundvattnet på Gotland. Det är bättre att bara köra på och skita i miljö för att det kanske riskerar jobb?
Kan ju vara bra att beskriva vilka kriser man avser...
Ja den är viktigare än vattnet på Gotland..
Då vattnet på ön inte påverkar 400.000 jobb och miljarder till staten...

att lösa vattenkrisen på ön blir svårare om man stoppar bolaget som renar vatten till de bosatta på ön...

• Haha
twoody
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Kan ju vara bra att beskriva vilka kriser man avser...
Ja den är viktigare än vattnet på Gotland..
Då vattnet på ön inte påverkar 400.000 jobb och miljarder till staten...

att lösa vattenkrisen på ön blir svårare om man stoppar bolaget som renar vatten till de bosatta på ön...
Ok vilka 400000 jobb menar du då.
Det byggindustrin gick ut med?

A
T twoody skrev:
Utveckla varför det skulle bliven klimatkris av det.
Det blir högre miljöpåverkan av import än av inhemsk produktion

A
T twoody skrev:
Du, om du har missat hela cementa tråden så sätt dig och läs den istället... Jag tänker inte redogöra den igen...

Maskintok skrev:
Det blir högre miljöpåverkan av import än av inhemsk produktion
Hur vet du det, det är ju bara ren spekulation.

A
T twoody skrev:
Hur vet du det, det är ju bara ren spekulation.
Nä inte riktigt..
Det är fastställd fakta från andra länder och från Naturvårdsverket...

Maskintok skrev:
Du, om du har missat hela cementa tråden så sätt dig och läs den istället... Jag tänker inte redogöra den igen...
Tror du på riktigt att 400000 jobb försvinner i Sverige om vi måste börja importera cement till tex byggindustrin och gruvor.

T twoody skrev:
Det byggindustrin gick ut med?
Om du nu inte litar på Byggindustrin och Cementa kanske du borde läsa Regeringens beställda rapporter från SGU och Boverket som regeringen nu dessutom anklagas för att ha försökt att mörka…

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.