Jag bor inte där själv så finns inget internet alls där, eller 3 hyresgäster har ju sina egna men det kan jag inte låna.AXS skrev:
Finns förvisso möjlighet att få fiber där men jag vet inte om jag kommer hyra ut en dag om året eller 365 så att köpa ett abb extra kändes inte som ett alternativ
Vi har samma problem i svärföräldrarnas tomma hus som lånas ibland av olika släktingar. Där har jag skrivit en lapp med det Wifi-nät och lösenord chromecasten ansluter till. Sen får de som för tillfället bor i huset starta hotspoten på en telefon med samma SSID/lösenord så ansluter chromecasten automatiskt dit och får tillgång till internet och blir synlig för alla andra som ansluter till samma nät.
Du har en router utan internet som chromecasten är kopplad till?
Sen en extra telefon med internet?
Det blir också lite bökigt åt mig, har inget extra kort.
Borde väl kunna gå att streama direkt från mobil till en dongel i tvn utan massa krångel 2025 🙂
Sen en extra telefon med internet?
Det blir också lite bökigt åt mig, har inget extra kort.
Borde väl kunna gå att streama direkt från mobil till en dongel i tvn utan massa krångel 2025 🙂
https://www.kjell.com/se/produkter/...zH-DNS87c57bW4JZXRM78Y75Hkuew-GsaAsvcEALw_wcB
Finns även för Android, löser ditt problem
Finns även för Android, löser ditt problem
Fast det är klart, denna bygger på att man kopplar in telefonen i tv:en och måste således ha den liggandes vid apparaten.
Den moderna människan vill väl casta till teven och titta på reels på telefonen i soffan
Den moderna människan vill väl casta till teven och titta på reels på telefonen i soffan
Jo så kan det väl vara 😄F Fridensrosor skrev:
Får se om jag kan lösa det med en sån adapter eller en Chromecast på nåt via
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 555 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 555 inlägg
Stugor man hyr brukar kunna ha fiber där den som hyr får aktivera och betala Internetåtkomst i ex 1 vecka. Kanske kan vara ett alternativ...nino skrev:
Jo, det beror ju alldeles på hur man får det uthyrt om det är värt att kosta på, tror jag får betala 5000 för anslutningen, om det ska sättas upp box osv, fiber in för 6 anslutningar finns.B breakman skrev:
Men det var inte så lätt som jag hoppades på då ☹️
Du behöver ingen internetanslutning eller fiber, du behöver bara ett wifi.
Köp en billig router, anslut chromecasten till den och lämna namn och lösen på en lapp i lägenheten.
Internet är inte inblandat i att casta.
Skall de däremot använda internet på sin telefon samtidigt blir det knepigare. De får ladda hem det de vill casta.
Köp en billig router, anslut chromecasten till den och lämna namn och lösen på en lapp i lägenheten.
Internet är inte inblandat i att casta.
Skall de däremot använda internet på sin telefon samtidigt blir det knepigare. De får ladda hem det de vill casta.