10 117 läst · 35 svar
10k läst
35 svar
byte från papptak till plåttak, är offerten rimlig?
Bästa svaret
Ja anledningen till att garaget har en plåten över är att papptaket fortsätter uppe över plåten, men hade gått och göra på samma sätt som övriga taket.
Expansionkärlrör brukar gå att kapa bort nu innan det nya taket? oftast har man en ny panna eller ev fjärrvärme. det röret kommer från gamla oljepannan.
men fråga om dom inte kan slå in en ny trekants list under pappen, man brukar kunna ta upp pappen en lite bit med kofoten där den är spikad.Taket har liten lutning och lagom höjd upp till taket, ett ganska lätt bytt tak
Vindskiveplåten kan man bestämma själv hur man vill ha den, vissa tar helt inplåtade för minimalt med underhåll, man viker exakt efter vindskivan.
Expansionkärlrör brukar gå att kapa bort nu innan det nya taket? oftast har man en ny panna eller ev fjärrvärme. det röret kommer från gamla oljepannan.
men fråga om dom inte kan slå in en ny trekants list under pappen, man brukar kunna ta upp pappen en lite bit med kofoten där den är spikad.Taket har liten lutning och lagom höjd upp till taket, ett ganska lätt bytt tak
Vindskiveplåten kan man bestämma själv hur man vill ha den, vissa tar helt inplåtade för minimalt med underhåll, man viker exakt efter vindskivan.
T Takläggare skrev:Ja anledningen till att garaget har en plåten över är att papptaket fortsätter uppe över plåten, men hade gått och göra på samma sätt som övriga taket.
Har varit noga med jag vill ha vindskiva i trä och inte helt in-plåtade, plåten ska bara ligga böjd över sen ser man vindskivan i trä.
Nej somsagt, är bara stora funderingar på hur man gör med vindskiverna, dom skulle ev. Sätts trekantslist och med en underlagspapp över bara för jag ville ha det så + det blev mer material att fästa i om man satte 3 kantslist
Blir lättast och fästa vindskivan med en trekantslist , eller dra fast en 45*45 under ändsponten som hjälp att fästa vindskivan.Shirack skrev:Har varit noga med jag vill ha vindskiva i trä och inte helt in-plåtade, plåten ska bara ligga böjd över sen ser man vindskivan i trä.
Nej somsagt, är bara stora funderingar på hur man gör med vindskiverna, dom skulle ev. Sätts trekantslist och med en underlagspapp över bara för jag ville ha det så + det blev mer material att fästa i om man satte 3 kantslist
T Takläggare skrev:
Okej tack för all hjälp med allt här, väntar bara på bygglovet nu innan vi bestället jobbet och det är jättesvårt vem jag ska välja när priset ungefär är detsamma.
Prova få skorstenens plåt helt utbytt till samma pris, man brukar hålla 250 mm överkant på lägsta punkten ,(vid nock) den där viker plåtslagaren snabbt till hemma, lämnar 1 sida öppen så man bara trycker den på plats, monterar den sista plåten på taket. då håller hela taket samma färg.
ok på den sista offerten (billiga) är det u priset inräknat att hela skorstenen kläs in. Eller du menar något annat?T Takläggare skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden