Hej!
Ska byta ut gammal spis och ersätta med 1 induktionshäll och en inbyggnadsung
och är lite osäker hur jag ska koppla in dessa Dosan som sitter i väggen har 5 sladdar Svart Blå Brun Vit och Jord
Induktionshällen har en vanlig stickgök blå brun och jord och den är 230 volt och drar ca 2600 watt
inbyggnadsugnen har åxå 3 sladdar blå brun jord Kan man koppla in båda i samma kontakt? Eller är det bättre att koppla in
via wago? Skicka med några bilder så kanske någon snäll kan förklara ?
Mvh Uffe
Ska byta ut gammal spis och ersätta med 1 induktionshäll och en inbyggnadsung
och är lite osäker hur jag ska koppla in dessa Dosan som sitter i väggen har 5 sladdar Svart Blå Brun Vit och Jord
Induktionshällen har en vanlig stickgök blå brun och jord och den är 230 volt och drar ca 2600 watt
inbyggnadsugnen har åxå 3 sladdar blå brun jord Kan man koppla in båda i samma kontakt? Eller är det bättre att koppla in
via wago? Skicka med några bilder så kanske någon snäll kan förklara ?
Mvh Uffe

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Två kablar in i samma perilexkontakt låter inte så enkelt. Jag tror inte att du kan få dragavlastningen att fungera då. En vanlig variant är att sätta ett vanligt schukouttag vid sidan av perilexuttaget. Då kan du koppla hällen i perilexuttaget till två faser medan ugnen får den tredje fasen via schukouttaget. Men det går att ta bort perilexuttaget och koppla det fast också om du hellre vill.uffeulander skrev:
Vilken ugn har du som drar så mycket?uffeulander skrev:
Min ugn i min induktionsspis går på bara en fas och drar typ 1000-2000 W på över & undervärme.
Man bör alltid mäta men Perilex-uttaget ser korrekt ut med alla fem ledningar anslutna. Som Avemo skriver bör man montera ett vanligt vägguttag för ugnen bredvid. https://www.elbutik.se/product.html/schneider-exxact-surface-1-vagsuttag-utp
A Avemo skrev:Två kablar in i samma perilexkontakt låter inte så enkelt. Jag tror inte att du kan få dragavlastningen att fungera då. En vanlig variant är att sätta ett vanligt schukouttag vid sidan av perilexuttaget. Då kan du koppla hällen i perilexuttaget till två faser medan ugnen får den tredje fasen via schukouttaget. Men det går att ta bort perilexuttaget och koppla det fast också om du hellre vi det
Tack för hjälpenA Avemo skrev:Två kablar in i samma perilexkontakt låter inte så enkelt. Jag tror inte att du kan få dragavlastningen att fungera då. En vanlig variant är att sätta ett vanligt schukouttag vid sidan av perilexuttaget. Då kan du koppla hällen i perilexuttaget till två faser medan ugnen får den tredje fasen via schukouttaget. Men det går att ta bort perilexuttaget och koppla det fast också om du hellre vill.
vad ni tycker om man vågar slå på strömmen eller inte: