21 676 läst · 43 svar
22k läst
43 svar
Byta från lamppropp till vanlig stickkontakt?
Tack alla, nu har jag blivit mycket klokare ( känns det som iallafall)
Hoppar in med en närliggande fråga.
Kan jag koppla på denna lamphållare till min befintliga lampsladd? Uttaget är jordat, se bild, och det hänger idag en annan lampa där som jag vill byta. De enda lamphållare med sladd jag hittar att köpa har antingen stickkontakt eller DCL.
Tack!
Kan jag koppla på denna lamphållare till min befintliga lampsladd? Uttaget är jordat, se bild, och det hänger idag en annan lampa där som jag vill byta. De enda lamphållare med sladd jag hittar att köpa har antingen stickkontakt eller DCL.
Tack!
Renoverare
· västra götaland
· 756 inlägg
https://www.jula.se/catalog/el-och-...riel/lampproppar-och-uttag/sladdstall-402227/
och din lamphållare borde fungera bra ihop....
och din lamphållare borde fungera bra ihop....
Ja precis, är ju en sådan jag har till lampan som hänger där idag, blev bara osäker på om jag kan koppla den till lamphållaren eftersom jag inte hittade någon sådan i handeln.M MagicFingers skrev:
Lamphållaren har ingenstans att fästa jordkabeln, ska jag bara isolera den och låta den vara?
Det är denna lampa (plast) och såhär ser instruktionerna ut:useless skrev:
Jag hittade denna takkåpa med tillhörande instruktioner och tänkte använda den. Jag blir dock osäker på instruktionerna på steg 12. Vilken sladd är det jag ska loopa runt och koppla in på samma sida som jordsladden? Sladden från lampan eller sladden från uttaget?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 919 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 919 inlägg
Från lampan.