11 204 läst · 55 svar
11k läst
55 svar
Bygglovet rivs upp för Gekåsägaren
Jag är ingen miljöivrare på något sätt men det där är ju bara galenskap. Bygg skiten (fängelset alltså, inte slottet...) på Plattan i Sthlm istället, det är ju bara en stenöken. Plus att det väl finns viss närhet till framtida klientel.
(Obs, de sista två meningarna ovan kan möjligen vara baserade på obsolet information...)
(Obs, de sista två meningarna ovan kan möjligen vara baserade på obsolet information...)
Upphandla på lägsta pris inom EU istället.T ToRy skrev:Jag är ingen miljöivrare på något sätt men det där är ju bara galenskap. Bygg skiten (fängelset alltså, inte slottet...) på Plattan i Sthlm istället, det är ju bara en stenöken. Plus att det väl finns viss närhet till framtida klientel.
I detta fall handlar det förvisso om ett annat bygge på en annan plats om jag förstått det rätt.T ToRy skrev:
Annars kan man inte annat än att hålla med... Tänker på röran med alla Ebba Bush-trådar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 423 inlägg
Som trelleborgare kan jag luttrat konstatera att hushålla med mark kommer bara på tal när det gäller bostäder, viskar någon arbetstillfällen så går det bra att bygga hur stort som helst. (Det har byggt en rejäl köpladematta på väster av stan, inga byggnader i flera plan där inte )
Som boende på östra sidan av stan (där de planerar fängelset) så får de gärna placera fängelset på den lite mer lättillgängliga västra sidan
Som boende på östra sidan av stan (där de planerar fängelset) så får de gärna placera fängelset på den lite mer lättillgängliga västra sidan
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Sjukt. Sverige verkar färdigbyggt enl vissa.
Jämför med alla 17 och 18-talsslott som någon sa ovan.
Jämför med alla 17 och 18-talsslott som någon sa ovan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 423 inlägg
Det är därför man kikar på att fylla ut samt nyttja de västra delarna av hamnen till nybyggnation. Men jag kan tycka att ska man tvinga bostäder att byggas på plutt-tomter för att hushålla med marken bör även köpladorna behöva vara mer utrymmesbesparande (flera våningar på både byggnad och parkering).Silver78 skrev:
Gällande fängelset finns det fler intresserade kommuner som har bättre lämpad mark.
Finns väl inget i detta som handlar om avundsjuka?N nissenhj skrev:
Men att slänga sig med det är lika vanligt som att bli kränkt/jante/sossesverige/ och så vidare.
Här är det väl snarare gamla byråkratsverige som kliver in, fyrkantigt paragrafrytteri och några trötta tjänstemän på Länstyrelsen? Med lag och ordning skall folk tuktas.
Jag håller med i övrigt, överdådiga byggnader är intressanta!