19 240 läst · 38 svar
19k läst
38 svar
Bygglov på Sotenäs för hus med "ovanlig utformning"
Ta med husritningen och bilder på huset till den byggnadsnämnd det gäller och fråga hur dom ställer sig till ett hus på tomten som du tänkt bygga på. Boka en tid med statsarkitekten.F Flomi skrev:Ett stort tack till alla som svarade här!
Jag förstår vad ni menar angående "enhetlig".
Eftersom byggnämndens reaktion på min förfråga kändes lite avvisande kvarstår för mig frågan om det är ganska ovanligt att prata med byggnämnden innan man ansöker om bygglov?
Jag läsde flera gånger att det allmänt rekommenderas att söka kontakt med myndigheter helst tidigt...
Sedan kan nämnas att grannarna får säga sitt med innan de fattar sitt beslut så hälsa på grannarna med så du har dem på din sida
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 947 inlägg
Läs inlägg # 18.P Putte 9497 skrev:Ta med husritningen och bilder på huset till den byggnadsnämnd det gäller och fråga hur dom ställer sig till ett hus på tomten som du tänkt bygga på. Boka en tid med statsarkitekten.
Sedan kan nämnas att grannarna får säga sitt med innan de fattar sitt beslut så hälsa på grannarna med så du har dem på din sida
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 329 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 329 inlägg
Det finns ju en del information på hustillverkarens hemsida. Jag tippar på att det är ett Trio 120.C crazytok skrev:
https://avrame.com/series/trio/?preselect=trio-120
Medlem
· Blekinge
· 10 592 inlägg
Är väl en smaksak. Huset är fränt men inte särskilt praktiskt. Men kul att han fick bygga det.
Liknande trådar
-
Varför lämnar nån annan in bygglov på min mark?
Grund & Markarbeten -
Kan jag riva gammalt förråd och bygga nytt utan bygglov?
Bygglov -
Bygglov för altan - byta material?
Altan & Uteplats -
Krav på detaljplan för att få bygglov?
Bygglov -
Länsstyrelsen upphäver bygglov för fritidshus – "huset passar inte in i landskapet"
Artikelkommentarer