46 370 läst · 466 svar
46k läst
466 svar
Byggahus ornitologer (fågelnördar - välkommna!)
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 315 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 315 inlägg
Hur går det för er med era fågelmatningar? Här råder en ordentlig invasion av gråsiskor! Otroligt söta fåglar
Har aldrig varit med om något liknande! Vi har talgbollar, jordnötter, skalade solrosfrön och äpplen. Fågelinvasion !!! Blåmesar, Talgoxar, Hackspett ( hane +hona), Steglitsar, Gråsiskor, Pilfinkar, Björktrastar, Koltrastar , Domherrar m.fl. kommer i mängder. Äter ur en behållare med solrosfrön om dagen ! Talgbollar räcker 2 dagar och äpplen lägger jag bara ut 4 st/ dag. Jordnötter c:a 1 behållare / 4 dagar.
Samma här. Var lite orolig när jag flyttade i våras, har helt öppet på baksidan förutom ett litet äppelträd, fåglar gillar ju buskar mm att gömma sig i, men äppelträdet där jag maten är knökfullt av alla sorters fåglar.
Vad märkligt! Du får väl fjäska med lite finare/godare mat?Lexington skrev:
Sidensvansarna kom talrika i år också, och det gjorde de rätt i för det finns hur mycket äpplen som helst att mumsa på!
Var lite lat och bekväm idag så jag fotade lite genom öppet fönster
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här bilden tänkte jag först beskära men så fick jag se att en liten gråsiska lyckades fasta på bilden med hehe
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Såg detta storkpar idag vid sitt bo i Faro på Algarvekusten i Portugal. Boet sitter på en lyktstolpe i en rondell i centrala Faro.
Dags att räkna fåglar - men hur ska det gå till när de bara rör sig hela tiden .
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Gårdagen spenderades i ett gömsle i hopp om att få se och fota örn och visst fick vi se örn! Hela 4 kungsörnar dök upp, ett gäng korpar och ett par tofsmesar! Tyvärr (ur fotosynpunkt) dök inte örnarna upp förrän sen skymning så några fantastiska, knivskarpa örnbilder blev det dessvärre inte.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Riktigt fin bild på sidensvansarna!K Klabbarparn skrev:Vad märkligt! Du får väl fjäska med lite finare/godare mat?
Sidensvansarna kom talrika i år också, och det gjorde de rätt i för det finns hur mycket äpplen som helst att mumsa på!
Var lite lat och bekväm idag så jag fotade lite genom öppet fönster
[bild]
Den här bilden tänkte jag först beskära men så fick jag se att en liten gråsiska lyckades fasta på bilden med hehe
[bild]
Jag ska själv sitta i gömsle om ett tag men då är det tjäder som gäller .
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg