Patrik440
Dalbotant Dalbotös skrev:
det är inte varje dag man ser en papegoja här i Dalsland?!?

[bild]
Det ser jag varje dag i Dalsland. :)

/ P Grön papegoja med rött och gult huvud sittande på en trädgren i ett vinterlandskap med en hund i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur går det för er med era fågelmatningar? Här råder en ordentlig invasion av gråsiskor! Otroligt söta fåglar :D

Har aldrig varit med om något liknande! Vi har talgbollar, jordnötter, skalade solrosfrön och äpplen. Fågelinvasion !!! Blåmesar, Talgoxar, Hackspett ( hane +hona), Steglitsar, Gråsiskor, Pilfinkar, Björktrastar, Koltrastar , Domherrar m.fl. kommer i mängder. Äter ur en behållare med solrosfrön om dagen ! Talgbollar räcker 2 dagar och äpplen lägger jag bara ut 4 st/ dag. Jordnötter c:a 1 behållare / 4 dagar.

• Gilla
Klabbarparn och 1 till
  • Laddar…
Samma här. Var lite orolig när jag flyttade i våras, har helt öppet på baksidan förutom ett litet äppelträd, fåglar gillar ju buskar mm att gömma sig i, men äppelträdet där jag maten är knökfullt av alla sorters fåglar.

Första fem kilona solrosfrön gick på två veckor i november, sen dess har det varit helt stopp, samma sak varje år.
Måste va någon granne som lockar ännu mer!

Lexington Lexington skrev:
Första fem kilona solrosfrön gick på två veckor i november, sen dess har det varit helt stopp, samma sak varje år.
Måste va någon granne som lockar ännu mer!
Vad märkligt! Du får väl fjäska med lite finare/godare mat? ;)

Sidensvansarna kom talrika i år också, och det gjorde de rätt i för det finns hur mycket äpplen som helst att mumsa på!

Var lite lat och bekväm idag så jag fotade lite genom öppet fönster :)

Sidensvansar på gren äter röda äpplen med en liten gråsiska synlig.
Skapa konto

Den här bilden tänkte jag först beskära men så fick jag se att en liten gråsiska lyckades fasta på bilden med hehe
Fåglar vid fågelbord: talgoxe i fokus och en liten gråsiska i bakgrunden med diffust träd.
Skapa konto

• Gilla
BiFuel och 5 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Storkpar i sitt bo ovanpå en lyktstolpe i Faro, Portugal.
Skapa konto
Storkpar i ett bo på toppen av en lyktstolpe i en rondell i Faro, Portugal.
Skapa konto

Såg detta storkpar idag vid sitt bo i Faro på Algarvekusten i Portugal. Boet sitter på en lyktstolpe i en rondell i centrala Faro.

• Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
[bild] [bild]

Såg detta storkpar idag vid sitt bo i Faro på Algarvekusten i Portugal. Boet sitter på en lyktstolpe i en rondell i centrala Faro.
Rondellstork var något nytt! :rofl:

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Dags att räkna fåglar - men hur ska det gå till när de bara rör sig hela tiden :rofl:.

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Dags att räkna fåglar - men hur ska det gå till när de bara rör sig hela tiden :rofl:.
[video]
38 (y)

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
[video]
Haha! Jäklar vilken aktivitet det var hos dig!

Gårdagen spenderades i ett gömsle i hopp om att få se och fota örn och visst fick vi se örn! Hela 4 kungsörnar dök upp, ett gäng korpar och ett par tofsmesar! Tyvärr (ur fotosynpunkt) dök inte örnarna upp förrän sen skymning så några fantastiska, knivskarpa örnbilder blev det dessvärre inte.

En kungsörn med utbredda vingar på ett snötäckt fält i skymningsljus.
Skapa konto

En korp på en ensam gren i ett snöigt vinterlandskap med frostklädda träd i bakgrunden.
Skapa konto

Tofsmes sittande på frostiga grenar mot en klarblå himmel.
Skapa konto

• Gilla
harry73 och 3 till
  • Laddar…
K Klabbarparn skrev:
Vad märkligt! Du får väl fjäska med lite finare/godare mat? ;)

Sidensvansarna kom talrika i år också, och det gjorde de rätt i för det finns hur mycket äpplen som helst att mumsa på!

Var lite lat och bekväm idag så jag fotade lite genom öppet fönster :)

[bild]
Den här bilden tänkte jag först beskära men så fick jag se att en liten gråsiska lyckades fasta på bilden med hehe
[bild]
Riktigt fin bild på sidensvansarna!
Jag ska själv sitta i gömsle om ett tag men då är det tjäder som gäller .

BiFuel BiFuel skrev:
Riktigt fin bild på sidensvansarna!
Jag ska själv sitta i gömsle om ett tag men då är det tjäder som gäller .
Tack!

Vad kul! Det är riktigt spännande att i gömsle, tiden bara springer iväg. Du får återkomma med bilder :D

• Gilla
BiFuel och 1 till
  • Laddar…
K Klabbarparn skrev:
Tack!

Vad kul! Det är riktigt spännande att i gömsle, tiden bara springer iväg. Du får återkomma med bilder :D
Det gör jag om det blir lyckat :)
Har suttit i gömsle för både örn och tranor tidigare. Får kanske slänga in nån gammal bild.

• Gilla
Klabbarparn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.