46 324 läst · 466 svar
46k läst
466 svar
Byggahus ornitologer (fågelnördar - välkommna!)
Hade besök på altantaket häromdagen. Small i fönstret på övervåningen och den lille kom rullande på taket med falken efter. Trodde att den väntade på att kompisen skulle kvickna till men greppade den istället och slaktade på gräsmattan... tyvärr en väldig grå dag utan färger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blåmesen poserar
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skön stil...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Såhär års drar alltid suget att fota orrspel och tjäder igång!
Jag var ute för ett par veckor sedan för att fota orrar. Lekte naturfilmare och klippte ihop detta, ta gärna en titt. Blev en del riktigt fina bilder även om de riktiga fighterna uteblev.
Jag var ute för ett par veckor sedan för att fota orrar. Lekte naturfilmare och klippte ihop detta, ta gärna en titt. Blev en del riktigt fina bilder även om de riktiga fighterna uteblev.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Hej på er! Tänkte skaka liv i tråden igen då vi närmar oss fågelmatningens tider!
Hur ser det ut hos er, har ni börjat mata än eller är det för tidigt/varmt ännu?
Vi flyttade från stan till ut på landet i våras så jag är riktigt taggad inför matningen! Hoppas att vi kommer få se lite fler arter här ute
Hur ser det ut hos er, har ni börjat mata än eller är det för tidigt/varmt ännu?
Vi flyttade från stan till ut på landet i våras så jag är riktigt taggad inför matningen! Hoppas att vi kommer få se lite fler arter här ute
Nej ingen fågelmatning än. Jag börjar först nu acceptera att sommaren är slut. Det är först nu det blir för kallt att simma längre sträckor utomhus.
Haft mycket besök av storkar, kattuggla, glada, ormvråk, större hackspett, spillkråka, gröngöling
Haft mycket besök av storkar, kattuggla, glada, ormvråk, större hackspett, spillkråka, gröngöling
Inte börjat än (norra skåne).
Brukar börja relativt tidigt och brukar ha massor med fåglar i början (dock endast pilfinkar, gråsparvar och rödhakar) men ju längre det går desto färre fåglar, vet inte om grannarna har bättre utbud när dom väl kommer igång
Brukar börja relativt tidigt och brukar ha massor med fåglar i början (dock endast pilfinkar, gråsparvar och rödhakar) men ju längre det går desto färre fåglar, vet inte om grannarna har bättre utbud när dom väl kommer igång
Jag brukade delta i vinterfågelmatningen men fick sluta med det för 2-3 år sedan då det visade sig att fåglarnas bordsskick var så dåligt. De bidrog till att råttorna i den gamla stenmuren serverades frukost, lunch och middag. Trist - tidigare kunde jag räkna till ca 25 arter och numera bara 5-6.
Annars började jag matningen strax efter årsskiftet för att inte hindra eventuell söderflytt.
Annars började jag matningen strax efter årsskiftet för att inte hindra eventuell söderflytt.