Räknade lite fel gällande färgen, använde ca en tredjedel, inte hälften, men det spelar ju noll roll egentligen
Köpte segel och fästen på Clas Ohlson i helgen, landade på 470 kr, så får vi se hur det håller (http://www.clasohlson.com/se/Solsegel/31-3021).
Ska sy in seglet till helgen så det passar pergolan (lite stort idag), så sista bilden från mig i tråden på helt färdig pergola kommer förhoppningsvis till helgen eller nästa vecka.
Alltså total kostnad ca 2 400 kr (exkl gunga)
Köpte segel och fästen på Clas Ohlson i helgen, landade på 470 kr, så får vi se hur det håller (http://www.clasohlson.com/se/Solsegel/31-3021).
Ska sy in seglet till helgen så det passar pergolan (lite stort idag), så sista bilden från mig i tråden på helt färdig pergola kommer förhoppningsvis till helgen eller nästa vecka.
Alltså total kostnad ca 2 400 kr (exkl gunga)
Redigerat:
Fler bilder?
Infästning i uterummet
Lite detaljbilder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite detaljbilder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Blir spännande att se hur du löser det med segelduken! Riktigt snyggt och mysigt kommer det nog att bli, imponerande vad mycket det gör för mysfaktorn med en pergola.
Går själv i tankarna om pergola, har dock inte bestämt mig om det blir en mer stilren variant som din. Där ribborna går innanför ytterramen, eller om det blir en mer traditionell där man lägger ribborna i lager på varandra ist.
Hur högt har du från golv till nederkant på ramen?
Går själv i tankarna om pergola, har dock inte bestämt mig om det blir en mer stilren variant som din. Där ribborna går innanför ytterramen, eller om det blir en mer traditionell där man lägger ribborna i lager på varandra ist.
Hur högt har du från golv till nederkant på ramen?
Hej.
Ska se om det får att förklara
På toppen av stolpen (115x115) sågade jag ett kryss (45x45 brett), sedan sågade jag halvt i halvt i reglarna och la ner i krysset.
Syns lite halvdåligt på någon av bilderna.
Vill du ha en kass skiss kan jag försöka fixa det efter helgen!
Edit: om ni zoomar på bilden i inlägg 17 ser ni hyfsat.
På toppen av stolpen (115x115) sågade jag ett kryss (45x45 brett), sedan sågade jag halvt i halvt i reglarna och la ner i krysset.
Kanon, tack. Riktigt bra resultat. Anar att det blev stabilt också.Lexington skrev:Hej.
Jo jag är med på det! Snygg lösning men kanske inte den mest stabila . Fast lär ju hålla mer än väl för dettaLexington skrev:Hej.
Hej, följer upp den här tråden då jag själv håller på att planera för pergola. Dimensionerna jag tänkt är detsamma som du Lexington valt och tänkte höra hur det känns, så här snart ett år sedan du byggde den? Hur gick det med segelduk, kom det på plats någon gång?
Snarare 4 år sedan den blev klarH Hobby Bob skrev:
Vi är nöjda fortfarande, vissa av "överliggarna" har vridit sig lite o borde bytas ut, men inget som stör.
Blev ingen segelduk, fick tag i en billig markis som vi satte över istället.