Sätt dit ett spjäll på det oxå. Blir kallt som fan i pannrummet på vintern annars
Jag har satt dit ett automatiskt som bara är öppet när pannan brinner.
Kopplat så att det är öppet när laddomaten går.När laddomaten stoppar stänger spjället
Kopplat så att det är öppet när laddomaten går.När laddomaten stoppar stänger spjället
Noterade igårkväll att golvbrunnen ( 1 av 2 ) kommer att landa i acktankens isolerade ytterhörn ut mot rummet.
Om jag lämnar en öppning kommer värme ( ingen isolering ) läcka ut
Om jag isolerar kommer ev vatten inte ta sig till brunnen
Kommer brunnen att torka ut på grund av värmen och behöva tokigt frekvent påfyllning?
Hur löser man det på bästa sätt?
Ps. Den andra golvbrunnen är i andra änden av rummet vid fönstret
Om jag lämnar en öppning kommer värme ( ingen isolering ) läcka ut
Om jag isolerar kommer ev vatten inte ta sig till brunnen
Kommer brunnen att torka ut på grund av värmen och behöva tokigt frekvent påfyllning?
Hur löser man det på bästa sätt?
Ps. Den andra golvbrunnen är i andra änden av rummet vid fönstret
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pannrummet är i källarplan. Isolerad platta. Inga fuktproblem.
Är det krav på våtrumsskydd typ golv + 10 cm upp på vägg eller är det rekommendation?
Rummet har 2 golvbrunnar. Lite tveksam till att ha tätskikt över stora ytor i källare men det kanske bara är magkänslan som bråkar
Är det krav på våtrumsskydd typ golv + 10 cm upp på vägg eller är det rekommendation?
Rummet har 2 golvbrunnar. Lite tveksam till att ha tätskikt över stora ytor i källare men det kanske bara är magkänslan som bråkar
Är acktanken en brandrisk?
Den ska ju hålla en ganska hög temp ( 80 - 90grader ? ) .
Hur tänka kring konstruktion som kapslar in den? Minimiavstånd vid trä? Isoleringen är tänkt att vara 20cm på sidor och 0 - 10cm under, lite mer på ovan, kanske 30-40cm
Anslutningsmuffar kommer vara på tankens insida mot kortvägg, finns det anledning till att ha inspektionsytor på annan del av tanken förutom dessa? Tänkte skjutdörrsystem där man drar undan vägg och kommer åt vid anslutningarna
Den ska ju hålla en ganska hög temp ( 80 - 90grader ? ) .
Hur tänka kring konstruktion som kapslar in den? Minimiavstånd vid trä? Isoleringen är tänkt att vara 20cm på sidor och 0 - 10cm under, lite mer på ovan, kanske 30-40cm
Anslutningsmuffar kommer vara på tankens insida mot kortvägg, finns det anledning till att ha inspektionsytor på annan del av tanken förutom dessa? Tänkte skjutdörrsystem där man drar undan vägg och kommer åt vid anslutningarna
Logga in
Skapa konto
Medlem
· västra götaland
· 969 inlägg
Logga in
Skapa konto
Hur hade ni löst denna väggen?
Balken ligger i liv med lecaväggen och väggen ska kaklas.
Vill ju dock inte se balken m.m
Ska man bygga ut/ putsa på med bruk?
Kakla runtom och sedan en täckplåt ?
Limma på gipsskivor?
Tips / idéer ?