Det blir mer konventionellt :)
Boyta ca 140-150 kvm + garage ca 30kvm ihopbyggt med huset
 
Har inte heller några kottar än, men det kommer nog snart. Är 23 resp 24 år gamla.
Snart är det i alla fall dax för huset:)
 
Till MFZS

Vad ql med folk som är jämngamla. Eftersom Katrineholm inte direkt är så stort så kanske man till och med känner varandra. Jag heter Poyan o min sambo heter Malin Larsson , något som låter bekant? :)
 
Jodå stan är inte så stor :)

Skickar våra namn i ett privat meddelande.
 
Vi var uppe där i förrgår och det vekar ju ha tagit fart med lite fler hus :)
Ett stort hus hade de ju fått upp på tomt 22. Någon som vet vad det är för modell?

Tomt 5, 6, 8, 12, 15, 18 verkar ju ha påbörjat en del...
 
Ja, där ser man. Vad roligt att ni också bygger där :)

Har tyvärr ej MSN, men du kan få min mail: poyan.sandnell@gmail.com

Jag och Malin har pluggat klart i Örebro och ska flytta tillbaka till gamla stan. Måste bara erkänna att vi båda saknar lilla stan.

Han som bygger på tomt nr 22 bygger med Hjältevadshus. Inflyttning v52 tror jag om jag inte minns fel.

Träffade faktiskt Erik som jobbar hos dig på Statt i måndas. Hade inte sett honom på bra många år, så det var riktigt trevligt.

Vi hörs
 
Koddas: Har sett att de arbetat lite före jul på eran tomt.
Men de verkar fortfarande inte ha gjutit någon grund?
Är det något problem som uppstått?
 
Väldiga strul med den firman som skulle utfört byggentreprenaden. Slutade med att firman konkade nu i måndags. Som tur var så var det inte den firman vi hade vårt kontrakt med. Vi kommer att ha ett möte med vår motpart imorgon och hoppas då på besked om inflyttning i slutet av mars fortfarande gäller. Lite tungt just nu kan jag meddela :(
 
Låter trist :(
Har ni kontrakt med JG Bygg AB och det var HL Bygg AB som gick i konkurs?

Det är ju väldigt stora affärer det handlar om som kan innebära stora problem för folk.
Måste ju ha funnits nån stackare som haft avtal direkt med HL Bygg AB också.

Kanske är så enkelt att den ni har avtal med kan anställa någon/några från HL Bygg för att utföra projektet.

Får hoppas att det löser sig så smidigt som möjligt.
 
Du verkar vara insatt ;). Ska träffa den förstnämnde idag, hoppas kunna ge en liten rapport efter det mötet.
 
Koddas: Har det skett några framsteg?

Sandnell: Såg att de fått upp en Älvsbyhus-skylt på eran tomt.
Är det någon sprängning som ska göras före grunden?
 
Det var vi som satte upp den, så att leveransen av grund-delarna kommer rätt. Dem kommer börja med markarbetet v5, 6 eller 7. Troligtvis blir det endast sprängning för VA-rör.
Huset kommer 28/2 kl 07:00 och ska vara inflyttningsklar 2/4 :)

När har ni andra beräknad inflytt?
 
Var det förresten någon annan som var på visningen (Hjältevadshuset)?. Både jag och min sambo passade på att kika in. Det var fint :) Så fort visningen var klar så var det visst dax för inflyttning.
 
Grattis var inte er inflyttning beräknad betydligt senare från början? Kul att det kan gå åt det hållet oxå :). För oss är det skapligt tungt just nu med konkurser och ej utförda beställningar m.m. Vi har funderat allvarligt på att dra oss ur hela skiten. Man kan väl säga att de entreprenörer vi har och har haft inte har varit så affärsmässiga alltid. Om vi bestämmer oss för att köra vidare är inflyttning beräknad till 1/5. med andra iord en försening på 2 1/2 månad från ursprungligt inflyttningsdatum.
Fråga: Kommer ni att dra in fiber i era hus? Isåfall vad har ni fått för pris. Tydligen kan man ju även få TV via fibern!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.