Hur går det med era bilder. Nyfiken på hur det ser ut inuti:)

jasså.. hade en länk till bilder endast på när huset kom förstod inte att du hade fler bilder, dumt av mig.

Väldigt fint det blir :)

Koddas: Såg på bilderna att ert badrum är ju väldigt lik våran. Mörkt golv med vita liggande kakel och sen några bårder i samma färg som golvet :) Nice..

Forss: Ska ni ha puts på cellplast?

Koddas: Såg att ni flyttat in, välkommen till Luvsjön :)

Mr_Sandnell: Vi flyttar väl in på riktigt i morgon. Finns dock ganska många restpunkter kvar. Grejer som är restade och så förstås dålig planering av entreprenören. Men det blir jävligt fint.

ja det blir det, riktigt snyggt. Såg det med att det är en del kvar, syns mest under taket. Det ska väl vara fösnter där det just nu är skyddsplast?

Japp, puts på cellplast.
STO eller nåt verkar leverantören av grejerna heta.

Läste att man var tvungen att vara noga med allt när man använde täta material som cellplast.
Alla tre hus på Moränvägen verkar få samma typ av putsfasad.

Tidplanen för vår del var till det positiva.
Byggarna åkte i stort sett för en vecka sedan.

Putsfasaden utförs av en underentreprenör.
Kakel sätts av Byggline och det gjordes i veckan.

Nu är det bara vårt eget arbete det hänger på, målning och tapetsering.

Så vi borde väl vara färdiga med det om ca 1-2 veckor.

MFZS: Har du några bilder, blir ju hyfsat nyfiken.

Forss: Verkar som att ni flyttat in.. Grattis i så fall :)

Tack :)
Ja, det stämmer. Vi flyttade in i lördags.

Hade ju gått lite fortare om jag själv varit snabbare med de delmoment jag själv skulle utföra (målning och tapetsering). Men jag är mycket nöjd med byggtiden i övrigt.

De senaste dagarna har gått åt till möbelmontering, installation av ny hemmabio m.m.

Har ett par huvar kvar att få ditsatta på taket i veckan. Hade missat att beställa huv till köksfläkten. Stod för all VVS själv och vi tänkte inte på det :)

Hoppas på att vi kan få till en gräsmatta på framsidan om ett par veckor. Får lite grovplanering i mitten av nästa vecka, sen hänger det bara på om det går att få tag på lite rullgräs.

forss

Ok. trevligt. Såg att era flyttat in oxå :)

Höll eran kalkyl? Våran blev ju lite dyrare pga berget som ligger alldeles intill. Slapp spränga men fick knacka bort det i två dagar.

Vi har inte sammanställt exakt.
Kalkylen i sig höll, schaktningen blev lite dyrare men ett flertal saker blev lite billigare.

Men vi har gjort en del tillval utöver det vi tänkt oss från början, varför det kan bli några tusen över kalkylen. Men det är ju våra egna val så det är vi ju fullt medvetna om kostnaderna för.

Exempelvis dyrare klinkers, silverfärgade eluttag, fjärrkontroll till garageporten, extra varmvattenblandare i garaget...

Men nu börjar vi få hyfsad ordning i alla fall. Invändigt så har vi ju möblerat så gott vi har kunnat. Vill ju inte sätta upp för mycket tavlor och grejer innan man vet exakt hur man vill ha det.

Tanken är att framsidan på tomten ska fixas till i veckan som kommer också.

Ni får komma förbi och kolla nåndag

M Forss: Får traska förbi nån gång :) *nyfiken*

Koddas: Det verkar som att JG-bygg ägaren "pajjen" tyckte om ditt hus. Väldigt lik eran den som han själv bygger.. Som jag skrev tidigare, skitsnyggt :)

Trevlig sommar på er!!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.