134 läst · 1 svar
134 läst
1 svar
Bygga garage men lps pump i vägen?
Hej
Ska försöka bygga ett garage/carport under året och undrar om någon har erfarenhet kring hur nära plinten för carporten bör ligga lps pumpen? Är det ok att ha själva hörnet på carporten 1 meter från lps pumpen? Kommer också vara en nivåskillnad från ena hållet mot lps pumpen då carport/garage kommer vara lite högre än pumpen är.
Någon som har några goda råd kring frågan? Hittar någon kommun som har "fri från växtlighet och bebyggelse 1,5m från pumpens mitt" som råd. Men jag är osäker exakt vad som funkar.
Tack på förhand!
Ska försöka bygga ett garage/carport under året och undrar om någon har erfarenhet kring hur nära plinten för carporten bör ligga lps pumpen? Är det ok att ha själva hörnet på carporten 1 meter från lps pumpen? Kommer också vara en nivåskillnad från ena hållet mot lps pumpen då carport/garage kommer vara lite högre än pumpen är.
Någon som har några goda råd kring frågan? Hittar någon kommun som har "fri från växtlighet och bebyggelse 1,5m från pumpens mitt" som råd. Men jag är osäker exakt vad som funkar.
Tack på förhand!
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga om garaget
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur skulle ni bygga ut detta vidbyggda enkelgarage?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Bygga garage + 3 carport, totalt 88m2
Bygga garagehyllor på hjul
Byggmaterial & Byggteknik -
Riva garage för att bygga nytt - eller bygga ut?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus
Populärt i forumet
-
Vad göra med ett nytt garagegolv i betong?
Bygga "garage" i större förråd
Plintar, leca eller annat?
Installera värme i kaninbur/hundkoja?
Guide för beräkig av u-värde?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus