290 780 läst · 653 svar
291k läst
653 svar
Bygga fritidshus i fjällen i egen regi
Dag 35-36.
Åkte upp fredag kväll och hade hoppats på att kunna sätta alla takskivor i snedtaken i helgen. Dock visade det sig att nån slarver hade lämnat en massa jobb med plast/tejp och korsregling i båda gavlarna så större delen av lördag gick åt till det istället. Nu har jag i alla fall fått upp 80% av skivorna. Blir ljust och fint. Jag har semester till veckan så imorgon blir det fortsättning, tyvärr har jag åkt på en sommarförkylning så jag får köra på i halvfart.
Åkte upp fredag kväll och hade hoppats på att kunna sätta alla takskivor i snedtaken i helgen. Dock visade det sig att nån slarver hade lämnat en massa jobb med plast/tejp och korsregling i båda gavlarna så större delen av lördag gick åt till det istället. Nu har jag i alla fall fått upp 80% av skivorna. Blir ljust och fint. Jag har semester till veckan så imorgon blir det fortsättning, tyvärr har jag åkt på en sommarförkylning så jag får köra på i halvfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dag 37
Trots att jag är riktigt killförkyld så fick jag lite gjort idag. Allt snedtak är färdigskivat och ett sovrum har fått färg på väggarna.
Trots att jag är riktigt killförkyld så fick jag lite gjort idag. Allt snedtak är färdigskivat och ett sovrum har fått färg på väggarna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dag 38.
Förkylningen är ändå värre idag, har mest legat i vagnen och sovit. Några spånskivor har monterats och ett sovrum har fått taket ljudisolerat och glesat.
Förkylningen är ändå värre idag, har mest legat i vagnen och sovit. Några spånskivor har monterats och ett sovrum har fått taket ljudisolerat och glesat.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 645 inlägg
Den här veckan i Saxnäs blev inte som planerat, jag vet inte när jag, om någonsin, har vart så kraftigt förkyld så länge. Igår kom jag inte ens ur vagnen, idag är det lite bättre men jag är helt kraftlös och har endast orkat planera och städa lite.
Nåja, i början på veckan hände det ju en hel del så det hade ju kunnat vara värre. Imorgon åker jag hem och samlar krafter inför kommande byggdagar.
Nåja, i början på veckan hände det ju en hel del så det hade ju kunnat vara värre. Imorgon åker jag hem och samlar krafter inför kommande byggdagar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Spännande panna! Precis något sådant tänkte jag mig i tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/alternativ-elpanna-till-golvvaerme.402532/G Gabbe1 skrev:
Har du fnulat till den själv? Effekt, pump, hydropress?
Någon sa att nästan alla med förkylning eller flunsa har Omikron. Man verkar kunna få Covid flera gånger utan att bli immun. Vi råkade ut för samma sak under byggveckorna i somras. Snabbtesterna visade solklart positivt för oss alla tre som var där och skulle bygga. Det är frustrerande men det är bara att komma igen. Det viktiga är trots allt slutresultatet. Huset ska stå där i minst 50 år. Då spelar det ju mindre roll med en liten försening. Grymt jobbat!G Gabbe1 skrev: