G Gabbe1 skrev:
Köpta på byggmax.
[bild]
Fast där står att de ska monteras med minst 30 mm klammer, men du kör bara 20 mm?
 
B b8q skrev:
Fast där står att de ska monteras med minst 30 mm klammer, men du kör bara 20 mm?
Japp, Makitas 22mm klammer. Glesen jag använder är 21-22mm så skulle jag skjuta 30mm klammer så blir plasten som en schweizerost.
 
  • Gilla
  • Haha
Garningen och 4 till
  • Laddar…
Fantastisk tråd, grymt imponerad, inte bara av hanteverksskills utan organisationsförmågan är ju förträfflig. Lycka till med stugan och hoppas ni får många härliga år till fjälls med familjen. Allt gott.:)(y)
 
  • Gilla
  • Älska
Do-it och 10 till
  • Laddar…
Garningen Garningen skrev:
Fantastisk tråd, grymt imponerad, inte bara av hanteverksskills utan organisationsförmågan är ju förträfflig. Lycka till med stugan och hoppas ni får många härliga år till fjälls med familjen. Allt gott.:)(y)
Kul att höra! (y)
 
  • Gilla
Erik JL
  • Laddar…
Dag 35-36.
Åkte upp fredag kväll och hade hoppats på att kunna sätta alla takskivor i snedtaken i helgen. Dock visade det sig att nån slarver hade lämnat en massa jobb med plast/tejp och korsregling i båda gavlarna så större delen av lördag gick åt till det istället. Nu har jag i alla fall fått upp 80% av skivorna. Blir ljust och fint. Jag har semester till veckan så imorgon blir det fortsättning, tyvärr har jag åkt på en sommarförkylning så jag får köra på i halvfart.
Renoverat rum med isolering vid väggarna och nyinstallerade takskivor i snedtaket, byggmaterial och stege på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inomhusvy av ett rum under renovering med nyinstallerade vita takskivor och synlig korsregling på snedtaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takreparation med 80% av skivorna uppsatta, isolering synlig, i ett hus under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik JL och 30 till
  • Laddar…
Dag 37
Trots att jag är riktigt killförkyld så fick jag lite gjort idag. Allt snedtak är färdigskivat och ett sovrum har fått färg på väggarna.
Inre bild av ett bygge med färdigskivade snedtak, ställning i rummet och väggar målade i vitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat snedtak med färdigskivat gips, ställning och oisolerade väggpartier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med nytt snedtak och nymålade ljusa väggar, ingen möblering, byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
MONTREAL och 24 till
  • Laddar…
Hej
Grymt jobbat som vanligt, du imponerar.
Blir kanon bra.
//Mathias
 
  • Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Dag 38.
Förkylningen är ändå värre idag, har mest legat i vagnen och sovit. Några spånskivor har monterats och ett sovrum har fått taket ljudisolerat och glesat.
Renoveringsarbete med nyinstallerade spånskivor på väggen i ett oinrett rum med verktyg och dammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tak i ett rum under renovering med synliga takbjälkar och ljudisoleringsmaterial installerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik JL och 18 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Dag 38.
Förkylningen är ändå värre idag, har mest legat i vagnen och sovit. Några spånskivor har monterats och ett sovrum har fått taket ljudisolerat och glesat.
[bild] [bild]
Det där är ändå mer än jag hinner med på en frisk dag :crysmile:(y)
 
  • Gilla
Do-it och 12 till
  • Laddar…
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Det där är ändå mer än jag hinner med på en frisk dag :crysmile:(y)
Kör man sakta kan det bli rätt direkt också..man orkar liksom inte göra fel :) bra jobbat å krya
 
  • Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Den här veckan i Saxnäs blev inte som planerat, jag vet inte när jag, om någonsin, har vart så kraftigt förkyld så länge. Igår kom jag inte ens ur vagnen, idag är det lite bättre men jag är helt kraftlös och har endast orkat planera och städa lite.
Nåja, i början på veckan hände det ju en hel del så det hade ju kunnat vara värre. Imorgon åker jag hem och samlar krafter inför kommande byggdagar.
Omfattande renoveringsarbete i ett rum med nylagda gipsskivor på väggar och i taket, med utsikt mot grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elledningar som går igenom en vägg med isolering och linjaler på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmesystem med kopparledningar, mätare och röda ventiler installerade på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
pdov och 18 till
  • Laddar…
Snyggt, det är inte corona du har råkat på då?
 
P Pappa1986 skrev:
Snyggt, det är inte corona du har råkat på då?
Vet ej, jag har tidigare haft både Delta och Omikron utan att bli speciellt påverkad, detta var mycket värre.
 
  • Ledsen
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Vet ej, jag har tidigare haft både Delta och Omikron utan att bli speciellt påverkad, detta var mycket värre.
Någon sa att nästan alla med förkylning eller flunsa har Omikron. Man verkar kunna få Covid flera gånger utan att bli immun. Vi råkade ut för samma sak under byggveckorna i somras. Snabbtesterna visade solklart positivt för oss alla tre som var där och skulle bygga. Det är frustrerande men det är bara att komma igen. Det viktiga är trots allt slutresultatet. Huset ska stå där i minst 50 år. Då spelar det ju mindre roll med en liten försening. Grymt jobbat!
 
  • Gilla
oswim och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.