67 140 läst · 179 svar
67k läst
179 svar
Bygga enkel stuga i skogen
Medlem
· Töreboda
· 230 inlägg
Mindre uppdatering:
Struntar i plåttak (orkar verkligen inte bära allt) så jag kör på ytpapp istället! Innan denna spikades på så penslades asfaltsklister på samtliga spikhuvud. Blir mycket rakare denna gång, blev riktigt nöjd.
Vidare så har jag invändigt tätat allt förutom ihåligheterna i nocknivå med fogskum. Ser förjävligt ut men efter att allt skum är beskärt så torde det se rätt OK ut.
Imorgon tänkte jag försöka hinna med att lägga laminat och stryka på ett sista lager tjära på fasaden. Körde ordentligt med olja idag nu för tredje gången.
Struntar i plåttak (orkar verkligen inte bära allt) så jag kör på ytpapp istället! Innan denna spikades på så penslades asfaltsklister på samtliga spikhuvud. Blir mycket rakare denna gång, blev riktigt nöjd.
Vidare så har jag invändigt tätat allt förutom ihåligheterna i nocknivå med fogskum. Ser förjävligt ut men efter att allt skum är beskärt så torde det se rätt OK ut.
Imorgon tänkte jag försöka hinna med att lägga laminat och stryka på ett sista lager tjära på fasaden. Körde ordentligt med olja idag nu för tredje gången.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Vinden kommer att ta takpappen trots klistret. Det måste vara helt rätt mellan skarvarna för att inte vinden ska ta det.
Laminat är ingen bra idé då mdf kommer att suga fukt och svälla, plus att laminat är kallt.
Köp hellre någon filtmatta för utomhusbruk så att det kan andas fritt. Finns på Rusta till bra pris. Bara att klippa och lägga in. Tror de kostar 119 kr för 2x1m just nu. Finns i svart och grått.
Laminat är ingen bra idé då mdf kommer att suga fukt och svälla, plus att laminat är kallt.
Köp hellre någon filtmatta för utomhusbruk så att det kan andas fritt. Finns på Rusta till bra pris. Bara att klippa och lägga in. Tror de kostar 119 kr för 2x1m just nu. Finns i svart och grått.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 199 inlägg
Det är väl TS, bild va? Annars är juridikforumet fullt av stalkers, så @Chrissofsweden är inte först ändå. Men det är klart, på juridikforumet får man ofta se en vägkrök och kanske rent av en korsning på bild för att hitta rätt, här är vi i en glänta i slyskog, så om han är en stalker är han nog Byggahus bästa i alla fall!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
NEJ Det är ju TS bild! Tyckte det såg mysigt ut bara
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Hur gör du med värme, fotogenkamin eller något annat?
Fasen jag som verkligen villa ha laminat, lättstädat, tätt och fint. Kallt struntar jag fullständigt i. Matta kan visserligen vara mysigt, ska kolla på det!Chrissofsweden skrev:Vinden kommer att ta takpappen trots klistret. Det måste vara helt rätt mellan skarvarna för att inte vinden ska ta det.
Se nya bilderna på pappen, visst lär inte vinden ta pappen i första taget?
En till mindre uppdatering. Blev klart med sista pappen idag. Slog upp några hyllor och har påbörjat en tredje strykning av tjära.
Skar även bort det mesta av fogskummen, kan dock bli vindpapp ändå men det tar vi till hösten i så fall.
Lär inte bli så många fler uppdateringar nu, hade tänkt att bygga en mindre altan framför stugan, kamin till hösten och sedan fixa till invändigt förstås.
Skar även bort det mesta av fogskummen, kan dock bli vindpapp ändå men det tar vi till hösten i så fall.
Lär inte bli så många fler uppdateringar nu, hade tänkt att bygga en mindre altan framför stugan, kamin till hösten och sedan fixa till invändigt förstås.