12 452 läst · 32 svar
12k läst
32 svar
Brunnsmanschett saknas på brunn?
... och oaktat om man nu kan tänka sig skymta tätskiktet eller inte så tycker jag ändå att det är problematiskt att det hela tiden refereras till brunnsmanschetten då det ofta faktiskt är svårt att avgöra om den överhuvudtaget är monterad.
Även i BBV refereras det som sagt till brunnsmanschetten där det i de flesta fall är folien man ser och kan inspektera.
Jag menar att det lätt blir missförstånd och förvirring kring vad man ska se och inte se när det hela tiden tjatas om denna brunnsmanschett som man sällan ser efter det att folien har rullats ut.
Om inte annat tycker jag det märks rätt tydligt i alla de trådar här på Byggahus där just detta kommer upp...
Även i BBV refereras det som sagt till brunnsmanschetten där det i de flesta fall är folien man ser och kan inspektera.
Jag menar att det lätt blir missförstånd och förvirring kring vad man ska se och inte se när det hela tiden tjatas om denna brunnsmanschett som man sällan ser efter det att folien har rullats ut.
Om inte annat tycker jag det märks rätt tydligt i alla de trådar här på Byggahus där just detta kommer upp...
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
kan bara hålla med. Det är tätskiktsduken jag kan skymta, inte manchetten överhuvudtaget.jbr skrev:... och oaktat om man nu kan tänka sig skymta tätskiktet eller inte så tycker jag ändå att det är problematiskt att det hela tiden refereras till brunnsmanschetten då det ofta faktiskt är svårt att avgöra om den överhuvudtaget är monterad.