8 441 läst · 33 svar
8k läst
33 svar
Brunn eller vad är det?
Medlem
· Stockholmslän
· 38 inlägg
Skulle nog behållt gropen ifall det kommer ett jätte skyfall så kan ni enkelt pumpa ur vattnet själva.... Skulle tippa på att de tidigare ägarna fått översvämning....
Fixa en ny lucka och klinkra ovanpå det har vi gjort med våran rens för avloppet
Lycka till
Sent from my GT-I9210 using Byggahus
Fixa en ny lucka och klinkra ovanpå det har vi gjort med våran rens för avloppet
Lycka till
Sent from my GT-I9210 using Byggahus
Ingående vatten är där det alltid har varit. Detta är i originalbyggnaden från -44. Förra ägaren lever inte längre och barnen hade inte full koll på allt med huset.
Huset var som sagt utan dräneringssystem fram till för ett par månader sedan när vi installerade nytt.
Ska gräva mer i nästa vecka
Huset var som sagt utan dräneringssystem fram till för ett par månader sedan när vi installerade nytt.
Ska gräva mer i nästa vecka
Nu har jag beslutat mig för att fylla igen och gjuta på, så får det bli. Kan tänka mig att den varit till nytta förr men nu är huset dränerat och jag hoppas därför att det inte ska vara till någon nytta längre. Jag har en pumpbrunn utanför huset nu också så det skulle nog lösa det värsta om det skulle bli så...
Tack alla som engagerat sig i tråden.
Tack alla som engagerat sig i tråden.
Liknande trådar
-
Vattnet har frusit. Hjälp att lokalisera var. I huset, pumpen eller i marken mellan brunn och hus?
Vatten & Avlopp -
Vad är det för brunn? Pluggad eller stopp?
Vatten & Avlopp -
Reemaljering av gjutjärnsgolvbrunn bra eller riskabelt?
Vatten & Avlopp -
Spola vatten i oanvänd golvbrunn eller låta vara?
Vatten & Avlopp -
Byta gjutjärnsbrunn eller snygga till den?
Vatten & Avlopp