8 442 läst · 33 svar
8k läst
33 svar
Brunn eller vad är det?
Men tror ni att det fyller någon funktion fortfarande? Till saken hör ju att jag inte vill ha kvar den om den inte behövs. Planen är att lägga ny klinkers i detta utrymme och då vore det skönt att få bort den. Alternativet är ju att hitta en lösning för att behålla gropen men hur gör jag lämpligast ny lucka i golvet? Den nuvarande har rostat sönder i kanterna.
Hur djupt har du grävt?
Om det är en äldre sänkbrunn eller pumpgrov kan det vara rätt djupt av sediment och medföljande grus/skit.
den ser dock väldigt torr och fin ut, verkar ju inte alls vara några organiska rester typ löv i den,
Om det är en äldre sänkbrunn eller pumpgrov kan det vara rätt djupt av sediment och medföljande grus/skit.
den ser dock väldigt torr och fin ut, verkar ju inte alls vara några organiska rester typ löv i den,
Corre: Nej det finns ingen trappa utanför. Det är garageuppfart med bra lutning ut mot gatan.
Nyfniken: Nej, bara en ägare på kåken innan (smått fantastiskt) de hetter dock inte Fritzl (då hade jag nog aldrig köpt.
Krilleman: Jag ska försöka gräva lite till...
Jkarlberg: Se där, jag har min i garaget, fast det vet ni ju redan
Nyfniken: Nej, bara en ägare på kåken innan (smått fantastiskt) de hetter dock inte Fritzl (då hade jag nog aldrig köpt.
Krilleman: Jag ska försöka gräva lite till...
Jkarlberg: Se där, jag har min i garaget, fast det vet ni ju redan