A
Jo, jag hoppas ju att det ska se bättre ut med alla färger som jag har, om det är grått på väggarna. Med vitt på väggarna blev det för rörigt. Detta rum är ju också väldigt ljust, så kanske skulle jag kunna gå på en mörkare nyans.

Vad är stilrent, egentligen? Skulle du haft en grå matta istället? Nej, klart att det skulle vara "raspberry swirl"!
 
A
Jag målade med Beckers Rauk och gillar kulören. Den varierar väldigt under dagen. Ibland drar den åt gredelint och ibland lite åt blågrön, men utan att bli kall. Väggdelarna vid fönsterpartiet målade jag i antikvitt. Det är den vita kulör som ser mest neutralvit ut i detta hus.

På bilden ser man problemet som detta rummet har med det stora ljusinsläppet som gör att det blir skuggor av allt som finns i rummet och att färgerna smittar av sig på väggarna. Det blev bättre med grått än vitt, men jag skulle kunna ha valt en ännu mörkare kulör.

Tomt rum med väggar målade i grågröna och vita nyanser med stort fönster som skapar skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men till allrum och kök, nästa projekt, är jag helt inne på att måla om de vita väggarna i en lindblomsgrön färg. Det knyter an till det gröna i trädgården och kommer att passa med de röda tonerna i golvet där.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.