4 723 läst · 50 svar
5k läst
50 svar
Bostadsministern vill sänka reavinstskatten
D
Daniel_82
Medlem
· Västra Götaland
· 629 inlägg
Daniel_82
Medlem
- Västra Götaland
- 629 inlägg
Om jag har en lägenhet och vid försäljning måste skatta 200'000 kr.
Om jag då av någon anledning vill flytta säg flytta närmare nytt jobb eller slippa jobbig granne.
Kostar den nya lägenheten precis lika mycket som jag säljer för, förutom pengarna för köpet av nya lägenheten så behöver det ju lånas 200'000 till för skatten.
Det är i alla fall som jag gav exempel på som jag känner mig låst i mitt boende.
Om jag då av någon anledning vill flytta säg flytta närmare nytt jobb eller slippa jobbig granne.
Kostar den nya lägenheten precis lika mycket som jag säljer för, förutom pengarna för köpet av nya lägenheten så behöver det ju lånas 200'000 till för skatten.
Det är i alla fall som jag gav exempel på som jag känner mig låst i mitt boende.
Härligt att 40-talisterna, som sett till att det inte byggt tillräckligt med bostäder, nu skall slippa skatta för den vinst de kan plocka ut när de avvecklar och flyttar utomlands.
Tänk på det när ni sen kommer tillbaks och det serveras knäckebröd med utspätt vatten på äldreboendet.
Tänk på det när ni sen kommer tillbaks och det serveras knäckebröd med utspätt vatten på äldreboendet.
Det kommer det nog att göras i alla fall, alla pengar staten tar in går åt till att köpa mat till elefanten.Noseone skrev:
Det är därför man försöker säkra så mycket som möjligt, så man åtminstone kan få en bit ost på knäckemackan!
Det är därför man vill vidare. Pengar kommer att ta slut i Sverige. För det man hinner spara i typ Portugal, kan man leva på hummer där...Noseone skrev:
Det finns undantag. Alla höginkomsttagare och politiker, behöver inte tänka på det.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Att flytta med sig skatten, som det var förr, är nog en bra ide att återinföra. Men det gillar väl inte finansministern , blir ju en massa framtida fodringar och de behöver ju pengarna nu.Daniel_82 skrev:Om jag har en lägenhet och vid försäljning måste skatta 200'000 kr.
Liknande trådar
-
Varför vill mäklaren sänka sin egen värdering
Köpa & Sälja hus -
Vill sänka pump djupare i borrad brunn, vad bör jag göra innan?
Vatten & Avlopp -
Nibe fighter 310P, kompletterat med llvp och vill sänka golvvärmen
Värmepumpar -
Nibe LVP vill inte sänka framledningstemp?
Värmepumpar -
Så vill regeringen sänka byggkostnaderna
Artikelkommentarer