Jag var i kontakt med svenska Bosch och enligt deras kundtjänst ska den "finnas ute i butik inom de närmsta veckorna", så i alla fall jag kommer avvakta framför allt tillbehörspriserna innan jag köper en Multimaster.

BAUHAUS säljer den (PMF 180E Multi) för 895:- :)

Se sidan 7

Aha, där ser man! Undrar om den är på väg in, eller om de faktiskt har den i lager. Det vore intressant med en rapport från nån som har vägarna förbi och kan gå in och titta på den.

spännande! köp köp köp någon .. och berätta sedan utförligt :) Helst någon som redan har en multimaster så jämförelsen har solid grund :) (lite önsketänkande är aldrig fel..)

P
895kr??? Billigt, billigt... Kan bli en feindräpare, minst sagt!

Allt är inte dyrt till Fein men sågbladen behövs definitivt prisjusteras. Neråt. Med lite tur så pressar Bosch ner priset och blir Fein för dyrt kan jag tänka mig byta. Dock ska man ha i åtanke att senaste Multimastern är starkare och Supercuten ytterligare lite starkare rent effektmässigt.

I värsta fall blir Boschen en liten trevlig hobbyleksak - som kroknar vid tyngre uppgifter. Jag inväntar då hellre en Blå variant med högre effekt.

Mikael_L
Personligen tycker jag inte att Fein är för dyr, det är trots allt en engångsinvestering. Men priset på på blad osv är ju löjligt. Med Bosch entré på marknaden kanske det blir någon justering så jag kan investera i någon av dom.
Men det blir trots allt knappast innan jag har ett uppenbart behov av prylen. Men sen jag såg en reklamvideo om Fein MM så insåg jag hur underbar maskinen är, jag förstår er som är frälsta.

Jag håller med om att inköpspriset för Feinen är hanterbart. Egentligen kan jag personligen troligen överleva tillbehörspriserna också, men kan Bosch sätta lite press på Fein är det ju inte helt fel.

Är det nån som vet att det faktiskt är en blå version av Boschen på väg, eller är det utbildade gissningar?

Jag var på Bauhaus idag, men Boschen hade kommit bort under frakten. Skulle komma in i morgon.

hecke skrev:
Jag var på Bauhaus idag, men Boschen hade kommit bort under frakten. Skulle komma in i morgon.
Hehe, nån Bauhaus-anställd som sjukskrev sig dan efter leveransen kom fram, kanske! ;)

Kollade hos min järnhandlare, han brukar få Boschverktyg tidigt, och mycket riktigt skulle han ha fått 7 st PMF180 igår. Men de var restnoterade.
Vore kul om nån får tag i ett exemplar för en recension här på forumet.

Funkade mindre bra att utnyttja länken (i mitt fall blev det en bygg- och klyvsåg som dök upp). Men sök efter "PMF" i Sök Artikel-fältet så hittar man den snabbt.

var på bauhaus idag och kollade på den nya maskinen , och helheten är plastigare än multimastern men där par fördelar

priset
dammsugar utgång
varvtalsreg.

dock hade bauhaus inga extra tillbehör hemma just nu ,det skulle komma när som helst enligt dom ..ville testa men fick inte

Jag investerade i en Multimaster förra månaden - nya TOP-modellen med snabbfästet. Den har varvtalsreglering på en liten ratt. Dammsugarmunstycke fanns också med om jag inte missförstått det. Har inte använt detta ännu.

Tyvärr jag jag väl torsk på tillbehören från Bosch p.g.a. stjärnfästet, men man kanske kan lösa det på nåt sätt också.

R
Är det någon som vet priserna på tillbehören än då?

Vet vi ens om det är billigare till grön bosch än feins? Förmodligen är det väl det.. men någon som vet säkert??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.