Fick syn på en mini skruvdragare på ahlsell häromdan. Den ser ut som en vanmlig blå bosch dragare fast den är en tredjedel så stor typ. Slog till o köpte maskinen. Det är nog bland dom bästa maskiner ja köpt tror ja. Har innan kört med en dewalt 18 volts maskin för borrning o tunga dragningar o en 12 voltare för enbart skruvdragning. Nu kan ja me gott samvete kasta 12 voltarn. Den lilla boschen är urstark och väger nästan ingenting, laddas på 15 minuter. Den är så lätt att ja har den i verktygsbältet. Så ni elektriker eller andra montörer som skruvar mycket , snegla på boschs lilla blåa!

Pris på en sådan underbar leksak ??? :D

Helt suverän är den. Polaren jobbar på Bosch och kom förbi med en "Provmaskin" när jag byggde trall. Helt suverän! enda minuset är bara att den kan kännas lite långsam när man skruvar trall. Men att suverän i tak och på vägg

Testade den på semestern, helt ok men jag saknar bromsen... motsvarande från Metabo har broms men är inte lika stark.

Kan och kan,,, det finns borrar med sexkant skaft. Fast frågan är hur bra det blir vid max 400r/m

Funkar nog bra vid plåtjobb osv. men kanske inget vidare när man bygger hus.Vad gäller borrning alltså....Märkligt ändå hur vi verkar gilla "stor och stark" när vi samtidigt inte vill bära i onödan.Har själv jobbat i flera år med Bosch blå 12-voltare och trivts med att de är lätta och smidiga med bra balans.Endast vid en handfull tillfällen har jag saknat något större och starkare.Den här minidragaren är förmodligen jättebra att jobba med vid de flesta småjobb - vill verkligen testa en sån....

För en gångs skull verkar det som om det är väldigt enkelt. Den aktuella maskinen förefaller vara just en "SKRUVDRAGARE" (och inte en "acku-borrmaskin, "borrdragare", "skruv/borrmaskin" eller någon annan alternativ benämning).

Hade jag varit någon form av montör hade jag köpt (minst) en utan att blinka...

/Gladestone

köp festool med avtagbar chuck...den blir lika liten som den blåa boschen och du får dessutom inga problem med varvtalen...lite tyngre, men ett gott handtag att hålla i när åskan går..är det priset som avgör valet så tjänar man på kvalitet i längden anser jag.. :)

Kör själv Festool med avtagbar chuck, men lilla Bosch ligger högt på inköpslistan som en ren skruvdragare att ha i bältet och som alltid kan hänga med. Gillar modellen helskarpt.

Var till Jula och spanade lite på den idag, extrapris 1495:-, tror att det kan bli en sån liten rackare ;)

ser intressant ut.

själv vill jag ju oxå ha några små o bra godingar för att kunna lära upp gossen här hemma med.

vill ju inte att han ska bli lika ohändig som karln min ;D

Idag hitta ja ytterligare ett område den lilla blå är överlägsen på, gängning!

Suverän att gänga med upp till m8.

Nu är den införskaffad, och OJ vad den känns rejäl! Det är första intrycket.
Måste hem och bygga en bod eller något annat kul idag så man får testa den ordentligt! ;D ;D

...Frågan är om den kan placera GSR 12V-V2:an på avbytarbänken idag? :surprised:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.