MBygga skrev:
Om man behöver åberopa garantin lär man ha kommit på det innan säsongen är slut, på vintern står den ju ändå i ide och då upptäcker man ju inga fel.
Om roboten visar fel precis i början på säsong nr 2 då ? :)
 
  • Gilla
Tajkon
  • Laddar…
mortimer skrev:
Om roboten visar fel precis i början på säsong nr 2 då ? :)
Kan ju förstås hända beroende på när säsongen nu börjar. Min LD har ju tre års garanti så jag har tid på mig att upptäcka eventuella fel :)
 
MBygga skrev:
Kan ju förstås hända beroende på när säsongen nu börjar. Min LD har ju tre års garanti så jag har tid på mig att upptäcka eventuella fel :)
3år indirekt på det mesta i.o.m konsumentköplagen;-) Det gäller bara att stå på sig vid problem.
 
dennisson skrev:
3år indirekt på det mesta i.o.m konsumentköplagen;-) Det gäller bara att stå på sig vid problem.
Stämmer delvis, Konsumentköplagen ger dig rätt att åberopa ursprungsfel men bevisbördan är din.
Garanti innebär att fabrikanten tar ansvar för alla fel uppkomna inom i detta fall tre år (normalt ett år) utan att du behöver bevisa någonting, gäller dock inte förslitningsdetaljer (t.ex. knivar) eller batterier. Aktsamhetskrav brukar också oftast gälla.
 
MBygga skrev:
Stämmer delvis, Konsumentköplagen ger dig rätt att åberopa ursprungsfel men bevisbördan är din.
Garanti innebär att fabrikanten tar ansvar för alla fel uppkomna inom i detta fall tre år (normalt ett år) utan att du behöver bevisa någonting, gäller dock inte förslitningsdetaljer (t.ex. knivar) eller batterier. Aktsamhetskrav brukar också oftast gälla.
Men man får använda sin klippare under 3 års perioden iallafall ? :D
 
mortimer skrev:
Ser nu att inwarehouse har höjt sitt pris till 13.999kr. Känns som det är läge att köpa en endera dagen nu och låta den stå tills det är dags, priserna verkar vara på väg uppåt så smått.
...och i morse sänkte de till 11.990:- igen. ;)
 
Jag har Software release 5.7, Build version 04435 på min. Vad har ni andra? Vad har ni som handlat "årets modell"?
 
Inwarehouse har inte skickat min ännu.. Trots att de haft den på lager snart en vecka. Riktigt risigt av dem tycker jag:( Lär inte bli några högre betyg för dem om de inte har en rimlig förklaring till varför de inte skickat den.
 
dennisson skrev:
Inwarehouse har inte skickat min ännu.. Trots att de haft den på lager snart en vecka. Riktigt risigt av dem tycker jag:( Lär inte bli några högre betyg för dem om de inte har en rimlig förklaring till varför de inte skickat den.
Är du helt hundra på att de fått in den också; att verkligheten stämmer med infon på hemsidan ? Ring annars deras kundtjänst o fråga vad som händer.
 
Lagerstatusen sjunker = fler beställningar. Mailade kundtjänst i fredags, inget svar ännu.
 
dennisson skrev:
Lagerstatusen sjunker = fler beställningar. Mailade kundtjänst i fredags, inget svar ännu.
"Förhandsbokningar" kanske ?
 
Någon härinne som har en rad med buskar längs tomtgränsen och även har en Indego ? Hur låter ni Indegon klippa; mellan tomtgräns och buskarna ? Ser en notering i manualen att avståndet måste vara 1m för att Indegon ska komma emellan.
 
Tror inte man kan förhandsboka en lagervara. I tisdags hade det kommit in 28st till lagret, innan det stog det typ "beställt hos leverantör, beräknad utleverans 8/4." Nu är lagersaldot 22st så visst har de sålt några. Jag hoppas att det är saldomiss så att de inte struntar i min beställning.
 
dennisson skrev:
Tror inte man kan förhandsboka en lagervara. I tisdags hade det kommit in 28st till lagret, innan det stog det typ "beställt hos leverantör, beräknad utleverans 8/4." Nu är lagersaldot 22st så visst har de sålt några. Jag hoppas att det är saldomiss så att de inte struntar i min beställning.
Men förhandsboka en vara som är på väg in i lagret men som sedan inte visar sig komma till Inwarehaouse från leverantör som planerat. Siffran du ser på hemsidan kan ju återspegla bokade från inleveransen.
Återstår att se vad som hänt när du får svar på mailet från de.
 
Någon som vet hur Bosch hanterar garantifrågor ?
Om man köper en begagnad maskin "ny i låda" av privatperson men utan ÅF kvitto - kan man då åberopa garanti vid ev problem ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.