F Fifth Avenue skrev:
Även min laddstation gav upp i åskovädret.

hej jag har klippare och laddstation. Hälsn Per


Är det någon som har en begagnad Bosch indego 1000 med laddstation (eller endast laddstation) att sälja till mig som reservdelsmaskin vänligen hör av er via pm

Jag bor i Falkenberg
 
Byte av signalbalk, dvs allt utom bottenplattan på laddstationen löste mitt problem efter åsknedslaget. Kostar 2300 SEK från Bosch.
 
  • Gilla
lilytwig
  • Laddar…
Bosch har svårt att få fram vissa reservdelar, mormors Indego Connect har varit inne på reparation sedan 4:e juni. De säger dock inte vilka delar det rör sig om.
Vi har en vanlig Indego som vikarie, men om den också bestämmer sig för att gå i pension så blir det kris. Så om det är någon som har en Indego Connect ståendes eller tänker byta upp sig så är jag intresserad av att köpa den. Skicka gärna PM i så fall. :)
 
  • Gilla
Segepe
  • Laddar…
Har fått upp felkod 57 kompass. Läste lite på tyska forum att det kunde bli efter regn hos vissa. Skruvade isär roboten för att se vad felet kunde vara. Chipset som sitter längst fram i nosen är kompass chippet. Kompasschip på kretskort med smuts och en död tvestjärt inuti en robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Chippet var allmänt smutsigt efter 5 säsonger. Låg även en död tvestjärt på chippet. Gjorde rent det och monterade tillbaka. Kompasschippet i en robotgräsklippare syns där det ligger i maskinens främre del, något smutsigt med synlig märkning 'BOSCH AL COMPASS'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klipparen i sig luktade av gammalt rutten gräs och var full av smådjur, typ bananflugor så en rejäl rengöring gjordes av resten av maskinen.
Öppen robotgräsklippare visar smutsigt inre med gräsrester och död tvestjärt på ett chipset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smutsig robotgräsklippare med ansamlingar av gräs och smuts, märke Bosch, behöver rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu funkar den som sig bör och jag håller tummarna att den ska hålla någon säsong till.
 
  • Gilla
Daniel Lundberg och 1 till
  • Laddar…
Hej! har en ny transformator liggandes om någon har ett behov av en sådan när våren närmar sig :)
Ber om ursäkt om man inte får posta såhär.

Ny nätadapter till robotgräsklippare Bosch Indego 32 V.

Passar modeller:

800
850
1000 Connect
1100 Connect
1200 Connect
1300

Artikelnummer F 016 L69 116
 
  • Gilla
Daniel Lundberg
  • Laddar…
Äntligen dags att dra igång min Bosch Indego 1200 connect för 7:e säsongen och den hoppade igång :)
Dock verkar det som att det börjar bli dags att byta batteriet. Jag har inte bytt det någon gång.
Hojta om ni har problem med er maskin så vi kan hjälpas till att få igång den :)

Även ett nytt däck i fram är monterat som jag gjorde i min 3D-skrivare. Fungerar fint.

Nyproducerat svart däck till robotgräsklippare skrivet ut med en 3D-skrivare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svart och blått 3D-utskrivet hjuldäck för robotgräsklippare på en grå yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Martinbj och 4 till
  • Laddar…
D Daniel Lundberg skrev:
Äntligen dags att dra igång min Bosch Indego 1200 connect för 7:e säsongen och den hoppade igång :)
Dock verkar det som att det börjar bli dags att byta batteriet. Jag har inte bytt det någon gång.
Hojta om ni har problem med er maskin så vi kan hjälpas till att få igång den :)

Även ett nytt däck i fram är monterat som jag gjorde i min 3D-skrivare. Fungerar fint.

[bild]

[bild]
Snyggt! Skulle vara kul att höra hur bra de håller. Vad är det för material?
 
  • Gilla
Segepe
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Snyggt! Skulle vara kul att höra hur bra de håller. Vad är det för material?
lilytwig lilytwig skrev:
Snyggt! Skulle vara kul att höra hur bra de håller. Vad är det för material?
Kolla Thingiverse..sök efter Bosch Indego.
Finns även bakhhjul.
Jag har gjort mina i pla, de har klarat en säsong än. ABS är nog det slitstarkaste.
 
  • Gilla
Daniel Lundberg
  • Laddar…
S Segepe skrev:
Kolla Thingiverse..sök efter Bosch Indego.
Finns även bakhhjul.
Jag har gjort mina i pla, de har klarat en säsong än. ABS är nog det slitstarkaste.
Jag har också gjort mina I PLA. Fick smörja lite mot axeln, annars gnisslade det men du går den fint.
Min första framhjul ligger på thingiverse och heter "Replacement wheel for Bosch Indego lawn mover" där. Dom senaste jag gjort görs i ett enda stycke medan de första skruvades ihop i två halvor.
Jag kan fixa hjul om det är någon som behöver.
Har sett bakhjulen en del ritat där också. Mina bytes på en garantireparation, så jag har inte behövt byta själv där bak än.
 
  • Gilla
Segepe
  • Laddar…
D Daniel Lundberg skrev:
Jag har också gjort mina I PLA. Fick smörja lite mot axeln, annars gnisslade det men du går den fint.
Min första framhjul ligger på thingiverse och heter "Replacement wheel for Bosch Indego lawn mover" där. Dom senaste jag gjort görs i ett enda stycke medan de första skruvades ihop i två halvor.
Jag kan fixa hjul om det är någon som behöver.
Har sett bakhjulen en del ritat där också. Mina bytes på en garantireparation, så jag har inte behövt byta själv där bak än.
;)
Det är de första jag har printat
 
  • Gilla
Daniel Lundberg
  • Laddar…
S Segepe skrev:
;)
Det är de första jag har printat
Kul att fler får glädje av det man ritar :)
 
D Daniel Lundberg skrev:
Kul att fler får glädje av det man ritar :)
Tackar för din stl fil och testar nog de utan skruvar nästa gång.
:)
 
Hej,
Nu strejkar Indegon efter en vinter i förrådet.
inköpt 2014 och har bytt framhjul två gånger sen dess.
Nu klagar den på att den inte hittar signal.
Jag försöker felsöka.
Tråden är hel och jag mätte upp resistansen till 7.5 Ohm.
Batteriindikatorn visar fullt och den laddar verkar det som.
Vet inte om det är laddstationen som ger svag signal eller om det är trådsensorn som gett upp.
Håller LiPo cellerna för mycket mer än 6-7år?
Tänkte öppna upp den och kolla eller evt se om jag kan koppla på klipparen med basstation på grannens tråd.
Känns lite tråkigt att köpa nya batteri och grejor om det mesta på maskinen ändå är slut.
Tips mottages tacksamt.
Hur sjutton mäter man konditionen på batteriet på denna?
 
Steinlager Steinlager skrev:
Hej,
Nu strejkar Indegon efter en vinter i förrådet.
inköpt 2014 och har bytt framhjul två gånger sen dess.
Nu klagar den på att den inte hittar signal.
Jag försöker felsöka.
Tråden är hel och jag mätte upp resistansen till 7.5 Ohm.
Batteriindikatorn visar fullt och den laddar verkar det som.
Vet inte om det är laddstationen som ger svag signal eller om det är trådsensorn som gett upp.
Håller LiPo cellerna för mycket mer än 6-7år?
Tänkte öppna upp den och kolla eller evt se om jag kan koppla på klipparen med basstation på grannens tråd.
Känns lite tråkigt att köpa nya batteri och grejor om det mesta på maskinen ändå är slut.
Tips mottages tacksamt.
Hur sjutton mäter man konditionen på batteriet på denna?
Hej. Har du kollat så att tråden ligger rakt i spåret under laddstationen?
Märkte även att det tog 2-3 minuter innan min klippare hittade signalen efter att jag startat upp den.
 
Hej på er
Har en fråga om någon vet vilken sensor och vart den sitter som påverkar lutningen på klipparen? Min har fått för sig att den lutar för mycket även på plan mark :) Antar det kommit in skräp eller liknande vid givaren, men vart sitter den?

Felmeddelandet är : Klipparen står över limit på lut - 60"

Display på en robotgräsklippare som visar felmeddelande "Klipparen står över limit på lut - 60".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rullat på fint sedan 2012 och endast bytt lite slitdelar så som hjul och knivplatta. Inte ens bytt batteri än då den tuffar på 1,5-2 timmar än per klippning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.