1 164 323 läst · 6 151 svar
1164k läst
6,2k svar
Bosch Indego 10 robotklippare
Återstår att se hur den nya mjukvaran hanterar motstånd & varvtalsreglering. Tidigare var det ju som så att gick väl varvet upp på "max" pga klippmotstånd, så fortsatte det på "max" till hela klippcykeln var klar. Det kan man ju verkligen hoppas på är löst nu i 5.9. I övrigt hade jag inga större anmärkningar på ljudnivån. Visst den kanske låter lite mer från hjulmotorerna än t.ex. en HQ. Men å andra sidan så är inte heller en HQ helt tyst, samt att Boschen bara är ute & klipper en bråkdel av tiden, till skillnad på slumpisarna som är ute "förjämnan". Jag har ju både en slumpis & en parallell, så man har ju lite koll på dess för & nackdelar.
Detta kan vara del av den mekaniska uppgraderingen som vi väntat på.frav skrev:
Kanske har klipparmotorns infästning fått den välbehövda uppgraderingen.
Det vore intressant att få se en bild med den röda klippnivå ratten avdragen.
Ingen aning ännu, har bara plockat upp den ur kartong för att kolla läget, samt ladda batteriet. Gräset har förvisso börjat växa här, men jag kommer nog vänta några veckor innan Indegon får komma ut & beta.mortimer skrev:
Trevligt. Hur upplevs den i år då ?M J skrev:
Här får det allt vänta tills månadsskiftet. Jag brukar vara den som sätter ribban här i kvarteret när det är dags att börja
Ja det är ju fint väder för ändamålet idag här i södra Sverige.M J skrev:
Är det v5.8 b5233 från din service i November, eller har du haft inne den igen & fått den uppgraderad igen?
Har nu avslutat kapitel BOSCH och har istället startat ROSCH
Blev faktiskt överaskad av resultatet, (spraymålad med burk & klarlack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev faktiskt överaskad av resultatet, (spraymålad med burk & klarlack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Ja, hoppas det fina vädret håller i sig framöver nu. Ja, det är samma, har bara haft den inlämnad en enda gång sedan köpet 2012, vilket var då.frav skrev: