Eriksgatan
tealine skrev:
Va? Är det en riktig del till Indegon? När jag fick tillbaka min från service låg denna bit lös i paketet, och jag trodde att det bara var nån hållare som råkat följa med.
Finns några fler här i tråden som råkat ut för samma sak vid transport av Indego. Dessa två "torn" av klen spröd plast skulle knappast få tjänstgöra inom flyg- eller bilindustrin så vad ni gör, kasta inte bollar eller sparka på maskinens bakdel, låt inget åka med ovanpå heller för då spricker de förmodligen.
 
tealine skrev:
[bild]
Va? Är det en riktig del till Indegon? När jag fick tillbaka min från service låg denna bit lös i paketet, och jag trodde att det bara var nån hållare som råkat följa med. Är det svårt att lyfta av kåpan för att titta efter? ...
Se inlägget på förra sidan så ser du även din del inringad på ena bilden. Den ser ut att vara avbruten... Den är till för att hindra huven från att fjädra ner mot hjulen. Du borde nog reklamera leveransen så du inte själv får stå för kostnaden med ny låda vid nästa garantireparation.
 
Redigerat:
Där har varit många klippare som skadats i de vårdslösa transporterna. Spräckta huvar och trasiga huvfästen är inte ovanligt. :mad: Min leverans var transportskadad med uppriven långsida så jag fotograferade allt tills jag konstaterat att klipparen var oskadd.
 
Eriksgatan
Waxinator skrev:
Jag lade nu märke till att vår första sprängskiss av klipparen skiljer sig från min när det gäller "trumpinnarna". På din bild Eriksgatan har din klippare inga horn. Är det likadant på din 6'e version ?
Den 2013/06 som jag nu fick har två horn. Man ser dem lätt om man lägger klipparen på sidan och kikar mellan skärm och bakhjul. Jag tror inte att det skall ha funnits någon klippare utan horn utan att man på bilden ovan (som inte är min) lagt dem åt sidan bara. Är de löst stående? Jag skall kika på sprängskissen hur det ser ut där om en stund.
 
Eriksgatan skrev:
Den 2013/06 som jag nu fick har två horn. Man ser dem lätt om man lägger klipparen på sidan och kikar mellan skärm och bakhjul. Jag tror inte att det skall ha funnits någon klippare utan horn utan att man på bilden ovan (som inte är min) lagt dem åt sidan bara. Är de löst stående? Jag skall kika på sprängskissen hur det ser ut där om en stund.
Intressant...
Precis denna del låg i den trasiga kartong som BSC använt när dom returnerade min nr 2 efter service och uppgradering till build 5167. Visste inte vad det var förrän ad hittade bilderna i denna tråd!
Även en helt sprucken laddplatta och lösa delar från denna låg i kartongen. Den kartong jag skickade tillbaka maskinen i var helt ny...
Returemballaget verkar vara överkört av en lastbil eller så har den skickats fram och tillbaka till Danmark 73 ggr..
Ävn om klpparen verkar klippa ok ( med undantag av brölet) så har jag idag reklamerat den pga transportskadorna. HB upplyser mej att dom tagit ort Indegon ur sitt sortiment pga alla problem! Man lovade emellertid att beställa hem en ny maskin till mej, hoppas bara att det är rätt sw och build!
 
osboda skrev:
Intressant...
Precis denna del låg i den trasiga kartong som BSC använt när dom returnerade min nr 2 efter service och uppgradering till build 5167. Visste inte vad det var förrän ad hittade bilderna i denna tråd!
Även en helt sprucken laddplatta och lösa delar från denna låg i kartongen. Den kartong jag skickade tillbaka maskinen i var helt ny...
Returemballaget verkar vara överkört av en lastbil eller så har den skickats fram och tillbaka till Danmark 73 ggr..
Ävn om klpparen verkar klippa ok ( med undantag av brölet) så har jag idag reklamerat den pga transportskadorna. HB upplyser mej att dom tagit ort Indegon ur sitt sortiment pga alla problem! Man lovade emellertid att beställa hem en ny maskin till mej, hoppas bara att det är rätt sw och build!
Är det hela HB som tagit bort den eller bara i Västra götaland/Gbg ?

Hur går det med din nya Eriksgatan, vad har du fått för programvara i den o hur är det med förändringar på den samt ljud ? Du har ju fått en av de senaste producerade.
 
Eriksgatan
Här en bilddetalj på "stödbenet" från sprängskissen återförsäljarna använder när de skall beställa reservdelar:
2013-07-12 Indego stödben.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man ser att den sitter fast med en skruv nedtill som skruvas in i hjulmotorenhetens ovansida.
 
Redigerat:
Eriksgatan
mortimer skrev:
Hur går det med din nya Eriksgatan, vad har du fått för programvara i den o hur är det med förändringar på den samt ljud ? Du har ju fått en av de senaste producerade.
Jo tack, den klipper sedan i går förmiddag. Är exakt samma version som den No. 5 som började bröla efter 45 minuter (se också min signatur). Då lät jag iofs No. 5 klippa direkt på nivå 5 eftersom No. 4 hade klippt ned gräset samma dag till 4. Så för att inte provocera den fick den igår klippa först på Max därefter på 8 och sedan idag på nivå 6 och har mycket riktigt idag fått lite högre ljud, precis som förespåtts. När den låter mer går den också långsammare. Ljudligt, men ännu inget bröl. Ju lägre man ställer klipphöjden, desto större spel blir det ju i motor/klippaggregatet. Den varvade inte heller ned när den gick in på kortare och torrare gräs. Jag kommer att låta den klippa på nivå 5 i morgon, och då får vi se.

En sak som irriterar med denna är att den i sin parallellklippning inte verkar vända i 180 grader utan snarare 176 grader. Det leder till att klippningen sker solfjäderformat och lämnar långa mellanrum oklippta. Klippriktningen kan vrida sig nästan 90 grader efter 20 vändningar. Antar att det är kompassen som behöver kalibreras. Någon annan som haft liknade symptom och som har rättat till sig självt över tiden?
 
Eriksgatan skrev:
En sak som irriterar med denna är att den i sin parallellklippning inte verkar vända i 180 grader utan snarare 176 grader. Det leder till att klippningen sker solfjäderformat och lämnar långa mellanrum oklippta. Klippriktningen kan vrida sig nästan 90 grader efter 20 vändningar. Antar att det är kompassen som behöver kalibreras. Någon annan som haft liknade symptom och som har rättat till sig självt över tiden?
Jag har version 5.8, build 4679, 75 db och har nu på de senaste klippningarna fått samma fenomen med klippning i solfjäderformat. Den har inte gjort så förrän helt nyligen.
 
Min fick för sig idag att plötsligt klippa om vissa områden. tog nog dubbla tiden mot normalt. Vet inte vad som tog åt den. Allt va helt ok tills den tog om tidigare område fast i annan vinkel. Första gången den gjort så.
har en 2013 04 5.8 4679 75db
 
Eriksgatan skrev:
En sak som irriterar med denna är att den i sin parallellklippning inte verkar vända i 180 grader utan snarare 176 grader. Det leder till att klippningen sker solfjäderformat och lämnar långa mellanrum oklippta. Klippriktningen kan vrida sig nästan 90 grader efter 20 vändningar. Antar att det är kompassen som behöver kalibreras. Någon annan som haft liknade symptom och som har rättat till sig självt över tiden?
Ja, min 78dB 5.8 b5167 begynte slik. Etter at den hadde gått to dager endret jeg instillingen for avstand mellom spor fra 'auto' til '16cm'. Etter det så jeg ikke noe til problemet. Om det skyltes at jeg endret instilling eller at den hadde blitt mer trygg på kartet vet jeg ikke.
 
mortimer skrev:
Är det hela HB som tagit bort den eller bara i Västra götaland/Gbg ?

Vet faktiskt inte, har bara haft kontakt med HB Göteborg..
Fast rimligen borde alla HB ha samma inköpspolicy....
 
MeanMike skrev:
Min fick för sig idag att plötsligt klippa om vissa områden. tog nog dubbla tiden mot normalt. Vet inte vad som tog åt den. Allt va helt ok tills den tog om tidigare område fast i annan vinkel. Första gången den gjort så.
har en 2013 04 5.8 4679 75db
Det har min gjort från dag ett, både med den gamla 5.7 och senaste 5.8 mjukvaran den klipper alltid först på ett håll och sedan efter en stund i 90 grader mot förra klippningen, detta kan ibland till och med ske under samma laddcykel
 
Martinbj skrev:
Uppdaterar listan har sorterat den på storlek.

NamnStorlek m2Tid
rcjofo2501 tim
ecb 1003502*0,5 tim?
plaggis7508 tim
dennisson8002*14 tim?
ensamgud100010 tim
waxinator110030 tim
martinbj120040 tim
dr ost5 tim
Sådär, nu har jag lite bättre koll på tiden. Idag tog det 3h och 45 minuter totalt (varav laddtiden var knappt en timme). Jag har tio öar och gräsytan är ca 600 m2 (den sista siffran är den mest osäkra, men jag får ta och stega upp tomten).
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
M
Dr Ost skrev:
men jag får ta och stega upp tomten
Ett alternativ kan vara att du:
går in på http://kartor.eniro.se
knappar in din adress
välj flygfoto och zooma in
i högerkanten har du sedan ett verktyg som heter rita & mät. Där väljer du yta.
 
  • Gilla
Dr Ost
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.