Om man jämför den gröna PTS 10 med GTS 10 vad missar man i precision då? Den gröna har svagare motor och ett lit annorlunda bord, men är parallellanslaget sämre på den gröna? Jag har inte hittat något pris på den PTS 10 ännu, så jag vet inte vad man kan spara. Men oavsett pris, vad avstår man om an väljer PTS 10 istället?
http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...uage=sv-SE&prod_id=9843&ccat_id=46853
Tompa
http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...uage=sv-SE&prod_id=9843&ccat_id=46853
Tompa
På tyska sidor är prisbilden ungefär så att GTS är dubbelt så dyr som PTS (GTS-780 , PTS 400)Tompa01 skrev:Om man jämför den gröna PTS 10 med GTS 10 vad missar man i precision då? Den gröna har svagare motor och ett lit annorlunda bord, men är parallellanslaget sämre på den gröna? Jag har inte hittat något pris på den PTS 10 ännu, så jag vet inte vad man kan spara. Men oavsett pris, vad avstår man om an väljer PTS 10 istället?
[länk]
Tompa
Får se när den kommer till sverige
Klingan ska justeras in så att den är parallell med spåret för geranhållet, sen kan det som sagts vara lämpligt om klyvanhållet går ifrån klingan en liten aning (men på en billigare såg ger det sig nästan själv eftersom anhållet fjädrar undan). För att kolla kan man använda geranhållet och om det har en justerbart anslag så skjuter man fram den mot en tand på klingan och sen skjuter över anhållet till bakkant på klingan (ska man vara riktigt noga märker man tanden på klingan och roterar med klingan så man mäter mot samma tand). Har man inte justerbar anhåll så för man klämma fast en list eller nåt med en tving.
Jag har biltemas såg och jag tror den är väldigt lik hercules sågen och där är det inte roligt att justera klingan, det går men är krångligt....
/Andreas
Jag har biltemas såg och jag tror den är väldigt lik hercules sågen och där är det inte roligt att justera klingan, det går men är krångligt....
/Andreas
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Klinga Bosch GTS 10 XC
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Jag är sugen på Bosch GTS 10 XC
Kärvande klinghiss på Bosch GTS 10 XC
Bosch PTS 10 brann upp, köpa GTS10XC?