Jag beställde min skenadapter och ett par andra grejor dom inte hade på hemsidan när jag var på Swedoldagen, lämnade beteckning och Boschnr. på grejorna till han som stod och representerade Bosch, han ringde direkt och beställde utan problem så det skulle ju vara lite underligt om den inte finns nu.

• Gilla
jonahp och 1 till
  • Laddar…
Försökte också tala med Boschs representant på Swedoldagarna (i Motala/Linköping) men insåg ganska snabbt att han inte hade en aning om dessa tillbehör. Var väl i princip inte ute efter att handla även om jag var bra sugen på GDX18 som de hade erbjudande på. Han kanske inte var så intresserad av mig som kund... ;)

ceson skrev:
Jag beställde min skenadapter och ett par andra grejor dom inte hade på hemsidan när jag var på Swedoldagen, lämnade beteckning och Boschnr. på grejorna till han som stod och representerade Bosch, han ringde direkt och beställde utan problem så det skulle ju vara lite underligt om den inte finns nu.
Nä borde inte vara några problem nu när man har ett art.nr att gå på iaf.. Får höra imornbitti vad de säger..

badtastex skrev:
Försökte också tala med Boschs representant på Swedoldagarna (i Motala/Linköping) men insåg ganska snabbt att han inte hade en aning om dessa tillbehör. Var väl i princip inte ute efter att handla även om jag var bra sugen på GDX18 som de hade erbjudande på. Han kanske inte var så intresserad av mig som kund... ;)
På vårens Swedoldag kände jag inte igen killen i montern och när jag började prata med honom visade det sig att han bara var inhyrd för att stå där och visa maskiner och hade väl inte så mycket kunskap om produkterna. Annars upplever jag att Bosch eget folk jag träffat på event är kunniga och hjälpsamma.

Men det är ju inte lätt för Bosch Kista att hjälpa till när man inte kan hitta grejorna på hemsidan, men detta brukar lösa sig om man själv letar reda på detaljnummer på utrikisk sida så dom kan se vad dom har i sortimentet som dom inte har någon aning om;)

Nu finns FSN RA 32 skenor och adapter att beställa hos Lefeld:)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ceson skrev:
Nu finns FSN RA 32 skenor och adapter att beställa hos Lefeld:)
Var nära att beställa igår, men... :)

Skulle vara skönt att göra iordning toppskivan (mft-style) på arbetsbordet.
Velar lite ang. lång/kort - en 800mm skena skulle vara behändigt, samtidigt tror jag att jag kan komma att ångra mig om jag bara köper en kort.. Slutar nog med en av var. :surprised:

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Jag velade också mellan längderna men kom fram till att 800 blir ett bra komplement till 1600 jag redan har, så jag tryckte på beställ innan jag han ångra mig;)

Det tråkiga är ju att adaptern verkar vara på väg att ta slut hos Lefeld så det medverkade väl till att jag tog beslutet att beställa, har inget tålamod att vänta på att den ska komma i lager igen.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ceson skrev:
Jag velade också mellan längderna men kom fram till att 800 blir ett bra komplement till 1600 jag redan har, så jag tryckte på beställ innan jag han ångra mig;)

Det tråkiga är ju att adaptern verkar vara på väg att ta slut hos Lefeld så det medverkade väl till att jag tog beslutet att beställa, har inget tålamod att vänta på att den ska komma i lager igen.
Jag har tänkt på det ett tag nu men.. :)
Visst har du fått hem och hunnit testa RA32 grejorna, om ja, va tycker du?

Har inte fått tummen ur och beställt själv, dåligt med tid och ork att göra vare sig nåt kul eller nåt av alla 'måsten' på att göra listan.
Bilder piggar ju alltid upp lite ;)

Ursäkta att svaret kommer sent men har haft massor att göra så jag har inte varit så aktiv här:surprised:

Ja grejorna kom förvånansvärt fort trots att posten var inblandad. Jag hade ju beställt 800 skenan mest för att när jag fräste med 1600 skenan tyckte att denna var otympligt lång.

Nu visade det sig att 800 skenan var lite kort när jag provfräste med grejorna, men problem är ju till för att lösas sägs det så jag gjorde ett enkelt anhåll som höll 1600 skenan med baksidan upp.
Skenhål.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterade sedan 800 skenan med dubbelhäftande tejp kant i kant på en 8mm skiva detta för att komma i nivå med skenan jag skulle fräsa. Jag tyckte att det var lättare att fräsa från baksidan för då hade jag ett spår som hålen skulle vara ungefär mitt i. Detta fungerade bra, jag hade tagit bort ändskydden så det var bara att ta skivan med den korta skenan och placera mot den långa som på bilden och skjuta den så att ändarna kom i linje med varandra och börja fräsa. Så nu har jag hål i båda skenorna:)
Färdig.jpg
Skapa konto

Fräste även några hålrader för att testa långa skenan.
Hålrader klara.jpg
Skapa konto

Jag börjar bli trött på att inte ha något bord att vara på utan vara hänvisad till bockar,golvet eller på sågen så efter en del funderande och förkastande av diverse idéer började jag mäta och fräste hål i en skiva till detta, så nu är det bara resten kvar.;)
Anhåll skena.jpg
Skapa konto

Jag har även under resans gång haft lite problem med fräsen, den har en tendens att ibland verkar vara lite glapp i strömbrytaren samt att jag lyckades med konststycket att bryta av utsugskåpan när slangen drog lite snett uppåt och åt sidan. Att den gick av kanske beror på att jag inte har värme där jag står, men det är ju i alla fall plusgrader nu:)

• Gilla
badtastex och 1 till
  • Laddar…
Tjusigt, smart lösning med långa skenan! :)

Du har snart en praktisk bänk klar tror jag, här saknas det en toppskiva med hål i.. ;)

Har du pratat med Bosch eller servicefirma ang. ev glappet?

Mycket snyggt - man kanske kan få låna din 800mm skena ett par timmar? ;)

badtastex skrev:
Jag var inne på att beställa en lång och en kort, när det ändå ska skickas paket så att säga.. ;)
Men nu börjar jag tänka om :)

Vad är det för diameter på hålen i skenan?

Min stänger också av ibland, men jag har alltid trott att det är någon säkerhetsfunktion som slår till.
Jag har fått för mig att det händer när jag är lite "oförsiktig".

• Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Tjusigt, smart lösning med långa skenan! :)

Du har snart en praktisk bänk klar tror jag, här saknas det en toppskiva med hål i.. ;)

Har du pratat med Bosch eller servicefirma ang. ev glappet?
Tack, jag får hoppas att jag får tummen ur att göra klart bänken snart.

Nej jag har inte pratat med Bosch än, kan mycket väl vara så att det är som sblixten skriver någon säkerhetsfunktion som jag inte fattar. Jag får sätta mig i lugn och ro och prova mig fram innan jag ringer Bosch:)

Hålen är 4mm.

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
badtastex skrev:
Tack, det går kanske att lösa jag brukar vara i Motala över dagen med ojämna mellanrum så då kan du låna den medan jag åker och fikar:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.