FredrikR skrev:
GCM12GDL´s 10" småsyskon.. om de hade nån info.. men den frågan verkar inte ha setts..
Jag gillar deras grejer lite mer än deras kundservice.. :)

Mailade igen och frågade om de menade att RA32 ska finnas på hyllor då, eller mer troligt lanseras som nyhet och dyka upp mot vår/sommar..
Håller med om att det kunde vara bättre med kundservice men förhoppningsvis gör dom vad dom kan med infon dom har tillgång till.;) Man kan ju tycka att Bosch Sverige borde informeras om vad som finns i pipeline, men det fungerar tydligen inte riktigt så.

Det går att ladda ner bruxen till FSN-OFA/32 om man vill drömma lite.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ceson skrev:
Håller med om att det kunde vara bättre med kundservice men förhoppningsvis gör dom vad dom kan med infon dom har tillgång till.;) Man kan ju tycka att Bosch Sverige borde informeras om vad som finns i pipeline, men det fungerar tydligen inte riktigt så.

Det går att ladda ner bruxen till FSN-OFA/32 om man vill drömma lite.
Har kikat lite.. men var hittar du den?
:)
<edit>
http://www.bosch-professional.com/nl/nl/fsn-ra-32-1600-34829-ocs-p/
Den som söker (för länge) får skynda sig på jobbet..

:)
 
Redigerat:
FredrikR skrev:
Har kikat lite.. men var hittar du den?
:)
Gå in på Bosch elverktyg klicka på fliken service sedan bruksanvisningar välj samtliga språk och skriv FSN-OFA i artikelnr. produktnamn sedan sök:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ceson skrev:
Gå in på Bosch elverktyg klicka på fliken service sedan bruksanvisningar välj samtliga språk och skriv FSN-OFA i artikelnr. produktnamn sedan sök:)
Ah, bommade samtliga språk.. var där och snurrade och sökte på allt från FSN till RA32 till...
Sen hittade ja en länk på den nederländska sidan. :)
 
Har väntat på att axminster skall få in FSN-OFA eftersom jag hade lite annat som jag tänkt handla där. Tröttnade på att vänta i onsdags och mailade dem. Fick svar idag att de inte hittar artikeln... ;)
 
badtastex skrev:
Har väntat på att axminster skall få in FSN-OFA eftersom jag hade lite annat som jag tänkt handla där. Tröttnade på att vänta i onsdags och mailade dem. Fick svar idag att de inte hittar artikeln... ;)
Hehe riktigt sjukt, för som jag tolkade det så tog de hem en hög, inte bara den jag ville ha.
Om du vill kan du få mailadressen till hon som fixade med mitt köp. :)

<edit>
Här har du den: jade.keam@axminster.co.uk - väldigt hjälpsam.
 
Redigerat:
Gynteri
Till att börja med kan det vara bra att veta åt vilket håll en fräs snurrar. Fråga något korvgubbe på Ahlsell, eller någon därstädes närvarande, dumgloende och gratiskorvtuggande hantverkaridiot, så får ni svaret!
 
Gynteri skrev:
Till att börja med kan det vara bra att veta åt vilket håll en fräs snurrar. Fråga något korvgubbe på Ahlsell, eller någon därstädes närvarande, dumgloende och gratiskorvtuggande hantverkaridiot, så får ni svaret!
Det behövs inte.. Det är en pil på foten... :rolleyes:
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FSN-RA32 går att beställa på ffx dock inte upplagd på hemsidan, men här finns det.
Länk
Länk
Länk
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har lite mer körtid på mitt fräsbord och är inte helt nöjd med den fasta basen. Eftersom själva fräsmotorn är ganska tung är det viktigt att den går lätt i basen då man skall justera. I min bas så fanns det en del grader som gjorde att det gick lite trögt och då är risken att lyftaren kuggar över villet jag upptäckt några gånger nu. Otroligt irriterande! På mitt exemplar krävdes det lite fett på motorn för att det skulle funka. Troligen en lösning som har kort funktionstid med tanke på hur mycket damm som finns i miljön...
 
badtastex skrev:
Har lite mer körtid på mitt fräsbord och är inte helt nöjd med den fasta basen. Eftersom själva fräsmotorn är ganska tung är det viktigt att den går lätt i basen då man skall justera. I min bas så fanns det en del grader som gjorde att det gick lite trögt och då är risken att lyftaren kuggar över villet jag upptäckt några gånger nu. Otroligt irriterande! På mitt exemplar krävdes det lite fett på motorn för att det skulle funka. Troligen en lösning som har kort funktionstid med tanke på hur mycket damm som finns i miljön...
Låter ju som att detta är något som du skulle ta upp med Bosch, dom säger ju själva att den fasta basen är bra att montera i bord och då tycker ju jag att det skall fungera
 
ceson skrev:
FSN-RA32 går att beställa på ffx dock inte upplagd på hemsidan, men här finns det.
Länk
Länk
Länk
Hört nå priser hos ffx?
Förhoppningsvis borde den ju dyka upp hos de tyska handlarna snart oxo, om den finns på lager i UK. :)
 
badtastex skrev:
Har lite mer körtid på mitt fräsbord och är inte helt nöjd med den fasta basen. Eftersom själva fräsmotorn är ganska tung är det viktigt att den går lätt i basen då man skall justera. I min bas så fanns det en del grader som gjorde att det gick lite trögt och då är risken att lyftaren kuggar över villet jag upptäckt några gånger nu. Otroligt irriterande! På mitt exemplar krävdes det lite fett på motorn för att det skulle funka. Troligen en lösning som har kort funktionstid med tanke på hur mycket damm som finns i miljön...
Ska spana in min fasta bas lite noggrannare imorgon, kan inte minnas att motorn kärvat i den.
Trist i vilket fall. :(
Tycker också du ska kontakta Bosch och se va de säger, med lite tur byts ut, då jag gissar basen är billig del i sammanhanget.
 
FredrikR skrev:
Hört nå priser hos ffx?
Förhoppningsvis borde den ju dyka upp hos de tyska handlarna snart oxo, om den finns på lager i UK. :)
Jag mailade igår och frågade om priset, men dom tycker nog inte att min engelska är lika bra som jag tycker att den är, så jag fick bara priset på frakten och att dom kunde leverera:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hehe snyggt! Jag har börjat tälja till delarna till en MFT liknande bänk i garaget nu, skulle ju va finfint med RA32 till toppskivan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.