Det låter ju ännu mer som växlaren om de olika armarna fungerar beroende på hur växlaren fastnat. Jag antar att du fått service och att allt fungerar, eller?

Själv hittade jag denna tråd när vår Bosch inte ville pumpa ordentligt. Ingen av armarna rör sig, och fördelningen sker inte via en växlare utan båda körs hela tiden när pumpen går. Jag pillade lite med pumpmotorn (fortfarande monterad) och då snurrade den nedre lite i alla fall. Antagligen räcker trycket för att den nedre ska rotera men inte den övre.

Om jag får hijacka tråden så frågar jag om någon har info om hur man byter pumpen på Bosch SGU53E42SK. Bild på maskinen här:

https://media3.bosch-home.com/Product_Shots/435x515/MCSA022572_SGU53E42SK_def.png

Det verkar skralt med pumpar, det finns bara tömningspumpar. Några tips på artikelnummer?

/Fredrik

Vi avbokade ju första servicen i den naiva tron om att den skulle magiskt fixat sig. Sen när den bytte felande arm så bokade vi ny. Men fixaren blev sjuk samma dag och det flyttades fram tio dagar (vad man blir förlamad utan maskin, berget växer :))
Så nästa vecka ska någon komma och spana.

En fråga från en novis kring dessa ärenden. Förutsatt att det är fel på maskinen och det går på garantin. Går allt på garantin? Dvs det kommer någon och fixar men vill ha betalt för att den kom hit och fixade? Kan ju tycka att telefonistpersonen skulle upplyst om det men man vet ju aldrig.

Allt skall gå på garantin

Lånar tråden lite, Har en smu67mw06s/29 som inte spolar uppe.
Har rensat filter, pump, arm och kanal
Börjar misstänka spolarmsväxlaren, men hur felsöker jag den?

Se inlägg nr 18

Har försökt ett antal gånger, får det inte att fungera, kanske annorlunda på maskin med touchknappar?

• Bosch diskmaskinens kontrollpanel med touchknappar visar programtid och inställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
torbeno torbeno skrev:
Se inlägg nr 18
Hej vi har en SGU45M92SK/86 vars nedre spolarm slutat fungera. Är den kanske för gammal för att generera nån felkod som visar om spolarmsväxlaren är trasig? Krångligt byta växlaren på denna?

• Kontrollpanelen på en diskmaskin SGU45M92SK/86 med olika programval och indikatorlampor.
    Skapa konto
B Banananas skrev:
Hej vi har en SGU45M92SK/86 vars nedre spolarm slutat fungera. Är den kanske för gammal för att generera nån felkod som visar om spolarmsväxlaren är trasig? Krångligt byta växlaren på denna?
Den är gammal som gatan ja. Och det är krångligt att byta växlaren.

Det ser ut att vara en liknande modell som min. Och ja, det är krångligt som f-n, men det går. Måhända kan du ha hjälp av den beskrivning jag skrev för att kunna sätta ihop eländet igen när jag reparerade min. Har lagt upp den tidigare men vet inte var så den kommer i repris här.

Lycka till om du ger dig på det!

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Försöker lägga in i gammal trådHar samma bekymmer med modell: SMU4HVW72S/34
Är det möjligt att hitta felkod på denna? Den är nästan helt ny

K KlasH78 skrev:
Försöker lägga in i gammal trådHar samma bekymmer med modell: SMU4HVW72S/34
Är det möjligt att hitta felkod på denna? Den är nästan helt ny
Se inlägg nr 18

torbeno torbeno skrev:
Se inlägg nr 18
Bosch diskmaskin kontrollpanel med olika program och funktionsikoner.
Skapa konto

har inte samma symboler…

K KlasH78 skrev:
[bild]
har inte samma symboler…
Testa med Favorit och 50. (Knapparna som sitter på samma plats som på den gamla designen)

torbeno torbeno skrev:
Testa med Favorit och 50. (Knapparna som sitter på samma plats som på den gamla designen)
funkar tyvärr inte. Provade lite olika knappklombinationer, men inget funkade. Kanske måste koppla upp den på nätet…

K KlasH78 skrev:
funkar tyvärr inte. Provade lite olika knappklombinationer, men inget funkade. Kanske måste koppla upp den på nätet…
Jaha, då har Bosch gjort om det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.