Hoppas det går att se om man zoomar lite
 
Ok
Avstängd maskin.
Tryck och håll de två med pil markerade knapparna.
Slå på med strömbrytaren till vänster
Nu skall det stå P0 i displayen
Tryck på den högra knappen (pilen med dubbla streck) och kolla om den visar E26 eller nån annan felkod
 
  • Kontrollpanelen på en avstängd diskmaskin med utmärkta knappar och strömbrytare för felsökning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eh, jag var nog trött igår.
Testa dessa knappar istället
 
  • Kontrollpanel på en diskmaskin med flera programknappar och två markerade knappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
torbeno torbeno skrev:
Eh, jag var nog trött igår.
Testa dessa knappar istället
Den visade... E26, så vad betyder det nu då? Något kring spolarmsdelarna kanske? Står ju några koder i manualen men inte just E26
 
  • Gilla
Osiv
  • Laddar…
E26 innebär att växlaren är trasig.
Hade du fortfarande garanti så du?
Då ringer du BSH service och berättar om felkoden. Ett något tråkigt jobb att byta växlaren på zeolith-diskarna men det är ju inte ditt bekymmer.

Du skulle kunna kolla ner i hålet (mha ficklampa) där spolarmen sitter, om det skulle sitter en glasspinne eller liknande där (förmodligen inte)
 
torbeno torbeno skrev:
E26 innebär att växlaren är trasig.
Hade du fortfarande garanti så du?
Då ringer du BSH service och berättar om felkoden. Ett något tråkigt jobb att byta växlaren på zeolith-diskarna men det är ju inte ditt bekymmer.

Du skulle kunna kolla ner i hålet (mha ficklampa) där spolarmen sitter, om det skulle sitter en glasspinne eller liknande där (förmodligen inte)
Hade ju önskat att supporten bett oss trycka fram felkoden på en gång. Får uppdatera dom på måndag och samtidigt kolla av garantifrågan.
 
Superstort tack till alla som engagerat sig. Ett fint stöd i diskmaskinstraumat :cool:
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Liknande bekymmer här! Vilka knappar gäller på en sån här maskin?
 
  • Öppen diskmaskin av märket Bosch visar kontrollpanel med programknappar och indikatorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har den gamla plattformen, minns inte om det finns nån motsvarande felkod där.
Din maskin är aningen till åren och om det verkligen är växlaren som gett upp så finns den inbakad i vattenvärmaren och det är bökigt att byta den. Om du skall låta nån vitvarutekniket göra det så hade jag funderat på ny maskin istället.
Har du kollat allt annat? Rensat från skräp etc?
 
Jo, den är gammal, köpte den begagnad för några hundralappar för några år sedan...
jag har rensat spolarmarna, men filtret är kass så de sätts igen snabbt. Den har varit utdömd många gånger men hittills överlevt med lite fixande, men nu tror jag den åker ut på riktigt...
 
Tror det blir en smu46cw00s, som verkar få bra kritik.
 
Ja, den blir du nöjd med.
 
  • Gilla
fredrik.johansson
  • Laddar…
torbeno torbeno skrev:
E26 innebär att växlaren är trasig.
Hade du fortfarande garanti så du?
Då ringer du BSH service och berättar om felkoden. Ett något tråkigt jobb att byta växlaren på zeolith-diskarna men det är ju inte ditt bekymmer.

Du skulle kunna kolla ner i hålet (mha ficklampa) där spolarmen sitter, om det skulle sitter en glasspinne eller liknande där (förmodligen inte)
Servicen ska komma först imorgon men nu verkar maskinen fungera typ som den ska. Vi har haft kalas och mycket gäster under helgen så maskinen har gått varm. Blir fundersam om det på något vis har åtgärdat något. Dock så uppger apparaten fortfarande felkod E26. Känner mig lite förbryllad och lite dum.
 
Växlaren kan ju ha hoppat ett litet steg rätt och släpper fram tillräckligt med vatten för att diska.
Lyft på spolarmen och kika ner i hålet. Lägg gärna upp en bild här
 
Sorry för utebliven bild. Nu efter att ha fungerat några gånger så har den övre armen slutat snurra/spruta. Så det känns väl ofrånkomligt att växlaren faktiskt är sönder. Även om den skulle hoppa rätt så känns det uppenbart att den snart hoppar fel igen. Det blir till att ringa tillbaka till BSH igen (vi avbokade servicen då vi hade hoppats på att den skulle fungera lite längre tid).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.