electroluxaren skrev:
Du ser givarpiggarna på undersidan kolla att de är rena
Yes. Det kikade jag på när jag tog loss den senast.
De var inte smutsiga men jag försökte ändå göra rent dem.

A
kanske ett nästan osynligt lager av sköljmedel, tvätta med sprit.

OK, då provar jag att göra rent den med sprit.
Vet du om jag samtidigt kan prova den? Typ ta ut den och stoppa den i kopp med vatten för att se om den startar eller inte?
Går det att prova på det sättet eller så tror du (efter rengöringen)?

A
P petber01 skrev:
OK, då provar jag att göra rent den med sprit.
Vet du om jag samtidigt kan prova den? Typ ta ut den och stoppa den i kopp med vatten för att se om den startar eller inte?
Går det att prova på det sättet eller så tror du (efter rengöringen)?
om du fyller vatten skall den ju larma efter ett tag

Menar du att jag fyller på med vatten i "baljan" där stiften och motorn går ner i när den sitter som den ska på maskinen eller menar du om jag tar bort den och sätter den i vatten på annat sätt?
Om du menar när den sitter på sin plats så antar jag att jag får fylla på med vatten i baljan så stiften när en bit i vattnet och sen köra tumlaren på vanligt sätt och då bör den varna ganska fort?

A
det går ju att kortsluta stiften med folie eller nått

Nu har jag testat även det ;-)
Hade folie emellan stiften och startade maskinen och då startar pumpen/motrorn där nere vid stiften.
Någon som har något mer förslag för fler steg i felsökning?

A
P petber01 skrev:
Nu har jag testat även det ;-)
Hade folie emellan stiften och startade maskinen och då startar pumpen/motrorn där nere vid stiften.
Någon som har något mer förslag för fler steg i felsökning?
då skall den om inte vattennivån sjunker larma efter ett tag för full behållare.
antingen får du brutalt mycket kondensat så att den inte hinner med att larma innan det rinner över eller så kan du ha ett lokigfel

OK, och då antar jag att jag inte kan felsöka någon av de 2 teorierna?

A
P petber01 skrev:
OK, och då antar jag att jag inte kan felsöka någon av de 2 teorierna?
Vilka tänker du på?

Det jag tänkte på var det du skrev om väldigt mycket kondensat så den inte hinner med eller ev logikfel.
Frågan är om du har något tips kring hur jag kan gå vidare i egen felsökning?

A
P petber01 skrev:
Det jag tänkte på var det du skrev om väldigt mycket kondensat så den inte hinner med eller ev logikfel.
Frågan är om du har något tips kring hur jag kan gå vidare i egen felsökning?
okay
när det gäller kondensatet är ju att prova med mindre och torrare tvätt.
logiken är genom uteslutningsmetoden--inget annat fungerar...

jag kom att tänka på en tredje grej
du har väl self cleaning condensor?
då öppnas ju en stor ventil när det är dax
ventilen i behållaren kanske inte är tät eller att röret ner till kondensorn är täppt
du kan ju prova att öppna ventilen när du har vänstra sidan borta och vatten i tanken för att se vad som händer

OK, vi har provat med lite och mycket blöt tvätt. Men det verkar inte spela någon roll. Utan som jag ser det så när behållaren som kan kan ta ur blir full så fortsätter den att trycka in vatten så det svämmar över/ut.

Och yes, det är en Self Cleaning condensor. Är det ventilen som är på bilden under du tänker på?
När är det maskinen ska pumpa in eller släppa ut vatten där?
Närbild på en torktumlare med markerad self-cleaning kondensatorventil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
den släpper ut vattnet vid rengöring i från denna via ett trångt rör till kondensorn är röret täppt lan det rinna ut

OK, ska jag försöka följa röret som går ner från utgången på bilden.
Frågan är bara hur jag ska hitta om det är trångt/stopp i röret?
Det kan inte vara något fel på själva öppningen/tätningen på bilden i inlägget ovanför på något sätt?

Inblick i ett trångt utrymme med ett synligt rör och en öppning eller tätning markerad med rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.