7ender
Jag brukar inte bry mig om att blåsa/suga bort kax ur hålet, det bildas ju ändå nytt på nolltid. Drar bara upp borren med jämna mellanrum och då följer det med en del kax som jag borstar åt sidan så det inte rinner tillbaka.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
K
V växelventil skrev:
[länk]
Brukar jag köpa ifrån.
Handlat där jag med.

Jag har köpt borrar och kilar från HME med gott resultat. Borrarna har hållit 30-40 hål (om inte fler) jämfört med Jula som snittar 1-2 hål per borr (ett skämt). Borrar ett hål och låter sedan borren vila. Rullar på 3 borrar.

Några borrar från HME har gett upp tidigt 0-10 hål och då har HME krediterat mig för dem utan knussel.

Hemingway Hemingway skrev:
Jag har köpt borrar och kilar från HME med gott resultat. Borrarna har hållit 30-40 hål (om inte fler) jämfört med Jula som snittar 1-2 hål per borr (ett skämt). Borrar ett hål och låter sedan borren vila. Rullar på 3 borrar.

Några borrar från HME har gett upp tidigt 0-10 hål och då har HME krediterat mig för dem utan knussel.
jag har noterat att HME rekommenderar 2-skäriga borrar medan t ex Biltema och de flesta andra billigare borrar verkar vara 4 skär. Har du sett någon fördel med 2 skär?

Jag har bara använt HME's 2-skär och det fungerar bra!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.