”Man lär så länge men lever”Litengubbe skrev:
Jag är faktiskt lite bekväm i fritidshuset där jag har den mobila sågen, så det händer att jag klyver enstaka "träbitar" med japansågen, går snabbare.Litengubbe skrev:
Produkter som diskuteras: "japansågen"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Snubblade över en bordssåg från Pela, till hyfsat pris ändå. Samma som Skil 1340aa som många suktar efter men Bauhaus sägs inte ha i lager förrän efter sommaren.
Vid första anblick ser bordssågen från Pela ganska schysst ut, kuggstång på klyvanhållet à la Dewalten. Om det är exakt samma vet jag inte, men liknande åtminstone. Någon som klämt och känt på den?
https://www.proffsmagasinet.se/mask...537660-bordcirkelsag-med-stativ-1800w-3126991
Vid första anblick ser bordssågen från Pela ganska schysst ut, kuggstång på klyvanhållet à la Dewalten. Om det är exakt samma vet jag inte, men liknande åtminstone. Någon som klämt och känt på den?
https://www.proffsmagasinet.se/mask...537660-bordcirkelsag-med-stativ-1800w-3126991
Är du nöjd fortfarande?K kniv skrev:Snubblade över en bordssåg från Pela, till hyfsat pris ändå. Samma som Skil 1340aa som många suktar efter men Bauhaus sägs inte ha i lager förrän efter sommaren.
[länk]
Det borde väl kanske också indikera något om det bara är en dåre som köpt den… 😂L ludvig_svensk skrev:
Sågklingans tänder hade lödrester på sig, både ovanpå tänderna och på sidan. Går ju att köpa ny eller kanske försvinner vid användning, men tråkig start ändå.
Klyvanhållet kärvade rejält, nöp fast när man flyttade det i sidled och gnisslade något enormt. Samt glappade i längsled (i sågriktningen så att säga).
Indikatorn för måttstocken var typ 2-3mm i varierad tjocklek, så svårt att läsa av avståndet man ställer in anhållet på. Kass platta runt klingan som inte satt fast helt och inte alls låg plant. Och överlag väldigt kasst intryck.
Är väl lite kort vad jag kommer ihåg. Kundservicen var katastrof också, ”en billig såg så sånt får man räkna med” var deras svar.
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden