harry73 harry73 skrev:
Långfil brukar finnas i vissa butiker även här i skåne
ICA Maxi västra hamnen
Stora COOP Mobliia Lund (vid nova lund)
ICA Kvantum Fäladstorget, Lund

och det finns säkert fler ställen
Finns säkert på vissa ställe i skåne, men inte i Norra Skåne vad jag känner till. Willys hade filbunke ganska långbord efter att Ica Maxi tog bort långfilen, men sedan valde även Willys att ta bort den, efter för lite efterfrågan fick jag höra.

K knipo skrev:
Willys hade filbunke ganska långbord efter att Ica Maxi tog bort långfilen, men sedan valde även Willys att ta bort den, efter för lite efterfrågan fick jag höra.
Willys i Ängelholm har Fjällfil. Den är alltid bra, så man kan överleva.

Fast fjällfil o långfil är långt ifrån varandra.
Lite som pickup eller släp, bägge funkar men det är helt olika.:cool:
Tack i alla fall.

S Stefan1972 skrev:
Som jag nämnde tidigare så tycker jag coops egen från Grådö är perfekt.
Willys säljer Grådö filmjölk. Tror du det är samma som den på Coop? Ska jag testa Grådös filmjölk eller A-fil först?

jarlh jarlh skrev:
Willys säljer Grådö filmjölk. Tror du det är samma som den på Coop? Ska jag testa Grådös filmjölk eller A-fil först?
vet ej faktiskt men jag har väl svårt att tro att de kör olika ...............
Testade förresten Kefir efter att inte ha ätit det på 35 år. Coop hemma hade halva priset på en och varför inte men det var ingen speciell upplevelse. Lika blaskig som vanlig Arla fil och nån större skillnad i smak kände jag inte.

Fulkemisten
S Stefan1972 skrev:
När jag var liten åt vi mest Kefir för det hade morsan dille på. Har inte haft nöjet att smaka dagens Kefir dock. Fråga mig inte varför....
Nä. Det går inte. Den smakar inte som förr tyvärr. Fugan käkar den och ibland blir jag sugen då jag också har svinpositiva barndomsminnen av just Kefir. Men nä...

Jag har nu testat en liter Grådö A-fil, med godkänt resultat.

Len, fin konsistens. Aningens för lättrinnande kanske. Lite för snäll smak.

Willys levererade Bollnäsfil då Fjällfilen tydligen var slut, så nu har jag ätit två liter. Sedan sist har faktiskt konsistensen blivit bättre. Men smaken är fortfarande för intetsägande.

Fjällfilen är oslagbar! /Fusklappen

• Gilla
Boilerplate4U och 1 till
  • Laddar…
Arlas Lantfil är mycket bra. Helt klart en av de allra bästa!

Maria T
Vilken otippad men intressant tråd - jag är mer en av en yoghurtätare men mannen som äter fil varje dag från maj till september sa nåt liknande förra året, att Bollnäsfilen inte var lika god längre.
Intressant att så många har den uppfattningen fast de säger sig inte ha ändrat receptet.

Kommer ihåg hur gott jag tyckte att Långfil var, när jag upptäckte det ett sommarlov på 70-talet som spenderades utanför Mora. Väl tillbaka i Stockholm tyckte jag inte alls att den filen var lika god, men då gissar jag att filen som fanns i Dalarna tillverkades av ett lokalt mejeri.

jarlh jarlh skrev:
Jag har nu testat en liter Grådö A-fil, med godkänt resultat.

Len, fin konsistens. Aningens för lättrinnande kanske. Lite för snäll smak.
har du testat coops egen vanliga fil än då? Som tillverkas av Grådö. Såg att du testat afilen men det har å andra sidan nog inte jag gjort. (köper bara udda fil när det är halva priset........)

S Stefan1972 skrev:
har du testat coops egen vanliga fil än då? Som tillverkas av Grådö. Såg att du testat afilen men det har å andra sidan nog inte jag gjort. (köper bara udda fil när det är halva priset........)
Ska testa den nästa gång jag handar på Konsum. (Vilket dock inte sker så ofta.)

Med stor sorg kan jag meddela att Arla har slutat med sin bästa filmjölk - Lantfilen har gått i graven.

Jag har inte hittat den på någon butik på ett tag, så jag mejlade deras konsumentkontakt för att höra om det verkligen var så illa som det verkade - och det var det.

Svaret som kom idag (onsdag):
Det stämmer, Lantfilen har utgått. När det blir för små volymer tvingas vi till slut upphöra med produktionen.

Hoppas du kan hitta en ny favorit i vårt filsortiment.

Önskar dig en fin torsdag!

• Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte 3 liter senast i går. Kanske läge att bunkra lite?

• Gilla
jarlh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.